Nieuwe Viva site, nieuwe regels?

02-05-2007 21:56 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij tijd en wijlen (?) is er altijd veel commentaar op het beleid / de regels op het Viva forum. Logisch, want een beperking -in welke vorm dan ook- is natuurlijk nooit leuk. Toch heeft een forum regels en beleid nodig. Nu er aankomende zomer een nieuwe website wordt gelanceerd, is dat een mooi moment om ook weer eens de regels / het beleid onder de loep te nemen.Middels deze discussie wil ik jullie uitnodigen om mee te praten over de regels op Viva.nl.Welke regels moeten er per 1 augustus worden afgeschaft? En welke regels zouden we toe moeten voegen? Hoe zou jij het beleid liever zien?We zijn benieuwd naar jullie meningen en wie weet voeren we jouw idee / voorstel wel uit!



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
:D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva,



Even een vraagje waar ik net aan denk door een andere forumster.



Na een bepaalde tijd dat er niet meer op een topic is gereageert dan vervalt die. Logisch.



Zou het mogelijk zijn dat de TO een automatische email krijgt dat de topic verwijdert wordt/ of je het moet moet uppen om het te voorkomen? (gebeurt ook bijv. bij marktplaats)



Waarom ik daar op kom is het volgende. Ik heb een topic gehad met allemaal bespaartips enz. Ik ben vergeten het te kopieeren. En wist ook niet dat hij al verwijderd was. Angel nog gevraagd maar die kon het ook niet meer terug halen. Zo nu en dan kom je iets tegen dat mensen echt geholpen zouden zijn met die tips. Dus ik vind het zo jammer dat ik zo stom ben geweest het niet voortijdig te kopieren.



Ik snap wel dat ik een nieuw topic kan openen maar dat is geen garantie dat iedereen weer zijn tips er neer zet.



Weet u of een waarschuwings mail mogelijk is? Een automatische mailing naar de TO, die kan dan op dat moment beslissen om het te uppen of te laten verdwijnen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: hans66 reageerde





Verder nog:

- Plonk (vijand-)- en vriendensysteem. Als gebruiker A gebruiker B plonkt, zijn de berichten van B onzichtbaar voor A, maar niet voor de andere gebruikers, zover ze B niet hebben geplonkt;





En wat is hiervan dan de meerwaarde??



Sorry voor de late reactie. Sommige forummers ergeren zich aan andere forummers, en in het voorbeeld hierboven kan ik me situaties indenken dat gebruiker A niet zit te wachten op de reacties van gebruiker B.



Nu ik er wat langer over nadenk, vind ik de mogelijkheid om berichten te rapporteren aan de moderators, een redelijk alternatief. De moderator kan dan beslissen, wat te doen met het gerapporteerde bericht. Dat laatste lijkt dadelijk realiteit te worden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren


Beste Viva,



Even een vraagje waar ik net aan denk door een andere forumster.



Na een bepaalde tijd dat er niet meer op een topic is gereageert dan vervalt die. Logisch.



Zou het mogelijk zijn dat de TO een automatische email krijgt dat de topic verwijdert wordt/ of je het moet moet uppen om het te voorkomen? (gebeurt ook bijv. bij marktplaats)



Waarom ik daar op kom is het volgende. Ik heb een topic gehad met allemaal bespaartips enz. Ik ben vergeten het te kopieeren. En wist ook niet dat hij al verwijderd was. Angel nog gevraagd maar die kon het ook niet meer terug halen. Zo nu en dan kom je iets tegen dat mensen echt geholpen zouden zijn met die tips. Dus ik vind het zo jammer dat ik zo stom ben geweest het niet voortijdig te kopieren.



Ik snap wel dat ik een nieuw topic kan openen maar dat is geen garantie dat iedereen weer zijn tips er neer zet.



Weet u of een waarschuwings mail mogelijk is? Een automatische mailing naar de TO, die kan dan op dat moment beslissen om het te uppen of te laten verdwijnen.





Beste MV,



Zover ik weet zit deze functie niet in het nieuwe forum, maar er zitten genoeg functionaliteiten in die je op de hoogte houden van nieuwe berichten in de topics die jij interessant vind, dat dit niet zo snel meer zal gebeuren.



Met vriendelijek groet,

Sanne Walvisch
Alle reacties Link kopieren


quote: Bambi reageerde





quote: hans66 reageerde





Verder nog:

- Plonk (vijand-)- en vriendensysteem. Als gebruiker A gebruiker B plonkt, zijn de berichten van B onzichtbaar voor A, maar niet voor de andere gebruikers, zover ze B niet hebben geplonkt;





En wat is hiervan dan de meerwaarde??



Sorry voor de late reactie. Sommige forummers ergeren zich aan andere forummers, en in het voorbeeld hierboven kan ik me situaties indenken dat gebruiker A niet zit te wachten op de reacties van gebruiker B.



Nu ik er wat langer over nadenk, vind ik de mogelijkheid om berichten te rapporteren aan de moderators, een redelijk alternatief. De moderator kan dan beslissen, wat te doen met het gerapporteerde bericht. Dat laatste lijkt dadelijk realiteit te worden.







Beste Hansje,



Plonken (wat me steeds aan iets heel anders doet denken, maar dat terzijde :)) komt er inderdaad niet in, maar wel de mogelijkheid om berichten te rapporteren aan de Angels.



Met vriendelijke groet,

Sanne Walvisch
Alle reacties Link kopieren
Plonken??? Wat is dat in hemelsnaam? :?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Plonken??? Wat is dat in hemelsnaam? :?




Geen idee. Maar bij google plaatjes kreeg ik op "plonken" dit plaatje te zien.



 (pag.3)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Het moet niet veel gekker worden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Plonken??? Wat is dat in hemelsnaam? :?




Plonken is het onzichtbaar maken van berichten. A plonkt B betekent: De berichten van B zijn onzichtbaar voor A, maar wel gewoon zichtbaar voor andere forummers. Het woord "plonken" zelf is een klanknabootsing. Het is het geluid van iets wat je in de ton gooit, in dit geval de gebruiker in de killfile (lijst van geplonkte gebruikers).



Maar dit alles is niet erg relevant meer, omdat deze mogelijkheid er niet inkomt, zoals Vivamod net zei.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren


Beste Hansje,



...

Trouwens, dit Hansje is nu groter geworden, en heet nu Hans. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Plonken lijkt me een raar fenomeen. Waarom zou je berichten onzichtbaar willen maken? Als je niet wilt dat anderen het lezen, dan mail je toch privé?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn, het werkt volgens mij net even anders.

Je hebt op het forum een bericht van forummer A.

Daaronder staat een bericht van forummer B.

Dan heb je een bericht van forummer C.



Toevallig heb je ooit een hele nare ervaring gehad met forummer B, je bent vreselijk uitgescholden en je hebt absoluut niet de behoefte om ooit nog iets van dat vismens te lezen. Dan 'plonk' je forummer B. Voortaan zie je de berichten van forummer B dus niet meer.



Wat jij dus ziet op het forum in het bovenstaande geval:

bericht van forummer A

bericht van forummer C.



De berichten van B zie je helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dus dan mis je hele berichten in een discussie die anderen wel zien.

Babylonische spraakverwarringen krijg je dan.

Geen goed idee.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Plonken lijkt me een raar fenomeen. Waarom zou je berichten onzichtbaar willen maken? Als je niet wilt dat anderen het lezen, dan mail je toch privé?
Omdat je vindt dat anderen zit te trollen? Maar dat doet nu niet zo veel meer terzake :), want er komt een ander systeem (de report-knop), waarin ik me ook wel kan vinden. De suggestie ontstond in eerste instantie, omdat die mogelijkheid er is bij andere fora en de nieuwsgroepen van USENET. Als je delen van de discussie mist dan is dat het probleem van de plonker.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren


Dus dan mis je hele berichten in een discussie die anderen wel zien.

Babylonische spraakverwarringen krijg je dan.

Geen goed idee.
Het is inderdaad zoals Wen bedoelt. Nu zie ik veel minder heil in plonken. Het rapporteren van trolls aan de moderator is effectiever, denk ik, en dat zal dan ook in het nieuwe forum worden ingebouwd.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Die Babylonische spraakverwarringen ontstaan zonder plonken al vaak genoeg. Dus inderdaad, beter van niet.
Alle reacties Link kopieren
Alleen het woord al.....
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven