Gezondheid alle pijlers

Stinkende urine

10-02-2008 13:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor de onsmakelijke titel, maar ja.....Sinds een paar dagen heb ik dus last van stinkende urine. Een hele sterke lucht, een brandachtige lucht (ofzoiets.... O_o ) Kan de geur niet helemaal plaatsen. Heb verder eigenlijk geen klachten. Behalve dat ik wel wat ben afgevallen de laatste paar weken. Maar goed, dat kan ook komen doordat ik erg druk ben. Heb al tijden geen sex gehad, dus dat kan de oorzaak volgens mij ook niet zijn.



Kan ik zomaar met een potje urine langs de huisarts of zal ik nog maar even wachten????
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het voor de zekerheid toch maar even laten testen. Is er niks aan de hand dan weet je dat meteen en is er wel wat, dan kan er wat aan gedaan worden. Toch?



Morgen dus maar even de huisarts bellen en vragen of je ff een potje langs kan brengen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet gewoon asperges gegeten he?
Drink je minder dan normaal? Dan ruikt je urine ook sterker.



( geen alcohol bedoel ik, maar gewoon, vocht)
Alle reacties Link kopieren
Kan een blaasontsteking zijn. Even naar de dokter dus.
Alle reacties Link kopieren
Blaasontsteking, ketonen (afvalstof die in je urine komt als je afvalt), te weinig gedronken, hetgeen je eet, etc kan allemaal van invloed zijn. Zorg in elk geval dat je 2 liter drinkt, aangezien je vandaag nog niet naar de dokter kunt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Nee, geen asperges gegeten de afgelopen dagen (of zou een aspergesoep van 5 dagen geleden dit ook kunnen veroorzaken??)



Drink net zoveel als anders, gisteravond zelfs heel veel water etc. gedronken. Het was zo'n rare lucht dat ik eerst helemaal niet in de gaten had dat het van mijn urine kwam. Ik mn kop om de buitendeur gestoken omdat ik dacht dat het daar vandaan kwam... :-$ Niet dus....En toen ik het gisteren en vanochtend weer rook, wist ik dat het vlak onder me vandaan kwam..... 8-P
Alle reacties Link kopieren
Als je asperges hebt gegeten is die scherpe lucht er na ongeveer 2, 3x plassen wel uit. Wat is de kleur, gewoon helder/geel of donker? Ik zou voor de zekerheid toch je urine even laten onderzoeken. Ookal heb je geen klachten. Misschien broeit er iets en kan de HA er achter komen wat het zou kunnen zijn en je daar vanaf helpen. 'k Zou er iig niet mee blijven lopen....
Donkere, ietwat naar ammoniak ruikende urine is nogal sterk geconcentreerd. Dat kan komen door te weinig drinken, maar als je aangeeft dat dat níet de reden is en dat je wel heel veel drinkt, kun je beter even naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Het rare is dat de urine niet echt donker is....Met name 's morgens alleen een hele rare lucht.....Ik vang morgen wel wat op in een potje en als het dan nog zo stinkt, breng ik het toch maar ff langs huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ben je net begonnen aan vitamine-pillen? Ik ben ze nu aan t slikken en daar gaat je plas ook anders van ruiken..
Alle reacties Link kopieren
Nee, ben geen vitamine-pillen gaan gebruiken. Vandaag maar eens extra veel drinken....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch aan een blaasontsteking, misschien een beginnende. Een brandend gevoel bij het plassen hoeft niet altijd hoor bij blaasontsteking, mijn schoonmoeder bijvoorbeeld merkte het nooit aan het plassen maar, inderdaad, aan de lucht van de urine.
Alle reacties Link kopieren
Begin nu ook buikpijn te krijgen..... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Bij de huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb vanmorgen, op mijn verjaardag nog wel, urine bij de assistente afgegeven. Vanmiddag gebeld en ja hoor....blaasontsteking....Heb nu antibiotica voor 5 dagen gekregen.



Het gekke is dat ik helemaal niet extreem vaak hoef te plassen en dat het plassen ook niet echt pijnlijk is. Urine stinkt met name 's ochtends en verder zeurderige buikpijn met af en toe uitstraling richting mijn zij....Voel me helemaal niet fit en heb nu ook iets verhoging. Hoop dat de ab zn werk goed gaat doen....
Alle reacties Link kopieren
Oeh vervelend.

Ik hoop voor je dat het allemaal mee blijft vallen.



Ik heb wel eens blaasontsteking en dan heb ik ook van die enorme steken in mijn zij. En word er ook niet lekker van.

Maar van de antibiotica werd ik nog veel zieker toen ik dat kreeg, dus ik ga er niet meer voor naar de dokter. Extra veel drinken en dus veel naar de wc gaan helpt ook goed voor mij. Dat adviseerde de dokter ook, dan spoel je het schoon.
Je kunt bij een blaasontsteking ook proberen om het met cranberrysap weg te drinken. Er bestaan ook cranberrypillen, maar bij mij persoonlijk helpt de sap beter. Ik neem altijd wel de gezoete, van de ongezoete trekt je giecheltje zo samen X-D
kaatjekakel schreef op 11 februari 2008 @ 18:55:

Nou, ik heb vanmorgen, op mijn verjaardag nog wel, urine bij de assistente afgegeven. Vanmiddag gebeld en ja hoor....blaasontsteking....Heb nu antibiotica voor 5 dagen gekregen.



Het gekke is dat ik helemaal niet extreem vaak hoef te plassen en dat het plassen ook niet echt pijnlijk is. Urine stinkt met name 's ochtends en verder zeurderige buikpijn met af en toe uitstraling richting mijn zij....Voel me helemaal niet fit en heb nu ook iets verhoging. Hoop dat de ab zn werk goed gaat doen....




Allereerst"Gefeliciteerd!

Je probleem is dus een 'gewone' blaasontsteking, is wat aan te doen.



Geniet van je verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
iig gefeliciteerd met je verjaardag!!!



minder leuk van die blaasontsteking. Wat ook helpt is voor het slapen gaan een vitamine C bruistablet oplossen en dat opdrinken en dan proberen zo lang mogelijk niet te plassen.... dat helpt de bacterie doden.

Zou het goed in de gaten houden vooral als je verhoging hebt en de pijn uitstraalt naar je zij, kan misschien ook een niersteen zijn. Heb dit zelf meegemaakt, iedere keer bij de huisarts zeiden ze dat het blaasontsteking was en heb 5 kuurtjes gekregen en uiteindelijk bleek ik al een jaar nierstenen te hebben!



Fijne verjaardag nog en succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven