En nu even eerlijk....

08-02-2008 21:56 1116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.

Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?

Ik denk persoonlijk van wel.

En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
.
yasmijn schreef op 10 februari 2008 @ 14:21:

[...]

RV, je hebt wat gemist! Ik heb al heel lang geen negert meer maar een gewone blankert.

En verder, je bent een schat!

Krijg nou de pip! Ik wist wel dat er een nieuwe man onder de horizon was, maar dat detail dus grandioos gemist.

En ja, ik meen het ook doodserieus qua kaart. Heb je al enig idee wanneer je moet?
vandaag ga ik van alles kunnen
Minny, ja, dat weet ik heel goed. In mijn omgeving meerdere mensen met dyslexie meegemaakt. Zowel zeer licht dyslectisch als echt zwáááár dyslectisch. Hoef je niet direct zo te gaan lachen en brullen, ik vraag het enkel omdat ik dyslectische mensen nooit als 'dom' zou betitelen. En mensen die niet dyslectisch zijn en tóch te beroerd zijn om fatsoenlijk te sgreifuh wel.
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 14:28:

Ja, gek dan Minny, dat je mensen op fora zoals deze, dan nooit over de slechte dagen hoort.
Vind je? Ik vind het wel bij de menselijke aard passen eigenlijk ;-)
Ik waag sommige IQ's hier trouwens ook te betwijfelen. En zelfs al zou het kloppen, het zegt niks over EQ of gewoonweg een leuk of stom mens zijn.
Eerlijk gezegd vind ik de dt regel een van de meest idiote regels die er maar bedacht zijn. Misschien is mijn desinteresse tevens een protest. Natuurlijk ken ik het verschil tussen wordt en word. Maar om nou mijn tijd te besteden aan het letten op wanneer wel en wanneer niet..ach...
IQ-metingen vind ik alleen interessant wanneer zij relevant zijn. Dus bijvoorbeeld omdat je op een bepaald moment op kwaliteiten wordt getoetst die je nodig hebt voor een bepaalde functie en het bedrijf waarde hecht aan de toetsuitslag. Binnen dat kader is het op dat moment relevant, maar daarbuiten niet.

De mate waarin iemand creatief is, vind ik veel interessanter. En dan bedoel ik creativiteit als ruim begrip, als in: de mogelijkheid om een manier te vinden om iets voor elkaar te krijgen. Of dat nu het behalen van een goed toetsresultaat is, of een opvoedingskwestie m.b.t. een kind, of het maken van een kunstwerk, of op welk terrein dan ook. Het meest enthousiast word ik van mensen die een origineel creatief denkvermogen hebben, die nieuwe - bij henzelf passende - oplossingen bedenken kunnen. En die komen gelukkig overal ter wereld voor waar mensen zijn.
minny schreef op 10 februari 2008 @ 14:34:

Eerlijk gezegd vind ik de dt regel een van de meest idiote regels die er maar bedacht zijn. Misschien is mijn desinteresse tevens een protest. Natuurlijk ken ik het verschil tussen wordt en word. Maar om nou mijn tijd te besteden aan het letten op wanneer wel en wanneer niet..ach...
Dat zou automaties moeten chaan.
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 14:28:

Ja, gek dan Minny, dat je mensen op fora zoals deze, dan nooit over de slechte dagen hoort.
haha, ik wil 't best over mijn slechte dagen-score hebben hoor maar die is nog steeds (veel) hoger dan gemiddeld ;-)
Kennelijk heeft Minny niet genoeg last van haar eigen spelfouten om er iets aan te doen. Kennelijk hebben jullie er meer last van, kun je ook iets aan doen hoor, maar zoek dat dan niet bij Minny.
Minny, de meeste mensen die wel fatsoenlijk kunnen schrijven hoeven helemaal niet na te denken over d's en t's. Die rollen er gewoon zomaar goed uit.

Als ik fouten maak weet ik dat ik hetzij dronken ben, hetzij ziek, hetzij moe of bekaterd.
Vl43inder schreef op 10 februari 2008 @ 14:25:

[...]

Denk het niet hoor. Digitalis schrijft ook "ondragelijk" terwijl ze een IQ van 148 heeft.

Ja muuh, dat overkomt de besten X-D Maar je zult me zelden op een spelfout betrappen voor de rest. Daar ben ik dan wel trots op, op mijn kennis van de Nederlandsche taal.

En ja, ik verbaas me ook over al die slimme mensen. Maar veel mensen noemen zichzelf al snel intelligent. Ik zeg gewoon dat het bij mij is vastgesteld, maar ik noem mezelf niet slim. Slimheid en intelligentie zijn voor mij verschillende dingen.
Vlinder, ik heb er verder helemaal geen last van, ik viel er enkel een beetje over dat Minny zich grandioos aangevallen voelt zodra Shining iets vraagt. Stel je aan, denk ik dan.
.
Zo heb ik wel eens meer last gehad van de jeugdpuistjes van mijn vriendinnetje van vroeger dan zij zelf had. :-]
Vl43inder schreef op 10 februari 2008 @ 14:37:

Kennelijk heeft Minny niet genoeg last van haar eigen spelfouten om er iets aan te doen. Kennelijk hebben jullie er meer last van, kun je ook iets aan doen hoor, maar zoek dat dan niet bij Minny.

Prima als zij er geen last van heeft. Ik vind de smoes dat je er altijd bij na moet denken alleen wel zwak.Je zou automat isch moeten weten wanneer je d of dt gebruikt.

Die smoes wordt wel vaker gebruikt op dit forum trouwens.
Uiteraard ben ik ook veel slimmer dan gemiddeld, dat is een voorwaarde om je te kunnen aanmelden op Viva. Kijk alleen al in dit topic, 90% is véél slimmer dan gemiddeld! :)
Omen schreef op 10 februari 2008 @ 14:34:

Het meest enthousiast word ik van mensen die een origineel creatief denkvermogen hebben, die nieuwe - bij henzelf passende - oplossingen bedenken kunnen. En die komen gelukkig overal ter wereld voor waar mensen zijn.
Met dergelijke personen kun je vaak ook een leuk gesprek hebben, persoonlijk vind ik er niks aan om te discussieren met mensen die alleen maar andermans kennis gebruiken en zo intelligent willen lijken.
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 14:39:

[...]

. Hoe ik dat zie? Simpel, omdat ik slimmer ben. ;-)
:-d Was er niet ook een topic nav de BNN IQ test, waar de gemiddelde viva dame opvallend hoog scoorde?
shining schreef op 10 februari 2008 @ 14:40:

[...]

Prima als zij er geen last van heeft. Ik vind de smoes dat je er altijd bij na moet denken alleen wel zwak.Je zou automat isch moeten weten wanneer je d of dt gebruikt.

Die smoes wordt wel vaker gebruikt op dit forum trouwens.
Misschien weet ik dat niet automatisch, en wellicht in dat geval zegt het erg veel over jouw EQ dat je je dat niet in kan denken...
minny schreef op 10 februari 2008 @ 14:41:

[...]

Misschien weet ik dat niet automatisch, en wellicht in dat geval zegt het erg veel over jouw EQ dat je je dat niet in kan denken...
Of het zegt iets over jouw iq dat jij je zo vreselijk aangevallen voelt.
KatB schreef op 10 februari 2008 @ 14:22:

[...]

Yep. Daarbij moet ook nog eens in rekening worden genomen hoe de situatie van degene is die getest wordt. Heb jij de dag ervoor flink gezopen en zit je daar met een kater, is er iemand overleden of zoiets dergelijks, dan scoor je lager.

Het is dan in mijn ogen ook slechts een momentopname waar ik eigenlijk geen hol aan heb. Ook zonder 'vaststaand cijfer' (want zo vaststaand is het niet ;-) ) weet ik dat ik behoorlijk vlot kan leren. Maar of je daar altijd wat aan hebt?

Ter voorbeeld: mijn mams scoorde om één of andere reden vrij laag op haar IQ test. Vreemd, want leren kan ze wel degelijk (ze is nu weer met één of andere studie bezig) en ze wordt op de scholen waar ze heeft gewerkt en de school waar ze nu werkt, ontzettend gewaardeerd om haar inzichten met betrekking tot de kinderen. Zeker haar huidige school, wat een soort middelbaar speciaal onderwijs is. (Qua lichamelijke leeftijd van de kinderen, de geestelijke leeftijd zit tussen 12 maanden en 9 jaar) Ja, wat is dan eigenlijk het hele punt van een hoog IQ? Zeker als ik van mijn vader hoor dat hij eens een assistente had met gruwelijk hoog IQ, ze was ook cum laude afgestudeerd in één of andere economische studie. En ze kon nog geen jaarrekening in elkaar zetten.
Ik durf geeneens meer een IQ-test te doen, volgens mij heb ik heel veel punten weggezopen/geslikt/gesnoven ;-)
tangerine schreef op 10 februari 2008 @ 14:38:

Minny, de meeste mensen die wel fatsoenlijk kunnen schrijven hoeven helemaal niet na te denken over d's en t's. Die rollen er gewoon zomaar goed uit.

Als ik fouten maak weet ik dat ik hetzij dronken ben, hetzij ziek, hetzij moe of bekaterd.
Die kater had ik gisteren. Grappig trouwens, ik irriteer mij eerder aan taalgebruik dan aan spelling. Mensen die mits en tenzij door elkaar halen bijvoorbeeld. Of die bepaalde woorden in geheel verkeerde context gebruiken, om zo intelligent over te komen.

Ik ben alleen niet betweterig genoeg om anderen daar op de te gaan wijzen, wat veelal gebeurd zodra een discussie niet gewonnen kan worden. EQ zeg ik je...EQ...
Als je je aangevallen/ aangesproken voelt zegt dat veelal meer over jezelf, dan over de ander trouwens. Je leert juist veel van de mensen/ uitspraken waar je moeite mee hebt, niet van de mensen / uitspraken waar je helemaal achter staat.

Vraag jezelf eens af waaróm iets aanvallend op je overkomt.

Als je de kernkwaliteiten op een rijtje hebt zul je leren dat het veelal, doch niet altijd, komt omdat de opmerking waar je je aan stoort een overdrijving is van je eigen uitdaging. Vreselijk interessant.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven