Gezondheid alle pijlers

kan bloedtest schildklier falen?

04-10-2011 10:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit al eens een bloedtest laten doen ivm mijn schildklier. Mijn klachten komen enorm overeen met een traag werkende schildklier. Volgens arts kwam er niets naar voren uit de test. Maar blijf met de klachten zitten en lees er keer op keer over en dan is het alsof ik mijzelf lees. Nu is mijn vraag kan de test misschien mijn schildklierwaarden gemist hebben? Kan ik een andere dokter vragen om een test zonder direct van huisarts te verwisselen? Kom al geregeld bij mijn huisarts, probeer zo min mogelijk maar de klachten verergeren soms en dan ga ik maar weer, maar helaas is mijn arts nog al een wegwuiver. Wat kan ik doen? Zijn er misschien meer forummers die het aan hun schildklier hebben waarbij het niet direct naar voren kwam bij de eerste test?
Alle reacties Link kopieren
Aangeven dat je graag nog eens die test wil doen omdat je de symptomen zo herkenbaar vindt. Aangeven dat je dat nodig hebt. En vasthoudend zijn. En als de uitslag dan aangeeft dat het echt je schildklier niet is, dan verder zoeken....
Zit je huisarts in een praktijk met meerdere artsen? Dan is het heel simpel, namelijk de assistente vragen om een eenmalig consult bij een andere arts.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
eens met icerose, er zijn heel veel aandoeningen die dezelfde symptomen hebben als een te traag werkende schildklier.

kun je iets meer over je klachten vertellen?
We kunnen toch niet vanachter ons beeldscherm op de stoel van de arts gaan zitten?



TO voelt zich niet serieus genomen door haar eigen arts, volgende stap is dus een collega consulteren.



Medische klachten moet je serieus nemen en laten behandelen door een arts.
Alle reacties Link kopieren
ik ben zelf schildklier patient, en ik weet uit ervaring dat huisartse bepaald geen endocrinologen zijn en heel anders testen en lezen. Vraag om een uitgebreidde bloedtest bij een internist, alleen hij kan bepalen hoe of wat!
Alle reacties Link kopieren
Vraag na wat de exacte uitslagen zijn en ga hiermee naar de site Hypo maar niet happy.



Een TSH vanaf 2 of 3 of hoger is al verdacht maar de referentiewaarde van het lab of de HA is vaak pas vanaf 5 of hoger. Er gaan steeds vaker stemmen op om de refwaarde te verlagen naar 3 of zelfs 2.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties. Zit idd bij huisartsenpraktijk met meerdere artsen dus dat zou een optie zijn. Of idd gewoon nog eens gaan of misschien een aanvraag voor een bezoek internist/endocrinoloog.

Klachten zijn depressie, koude handen/voeten, verward, concentratiestoornis, haaruitval en droog brekend haar, broze nagels, slecht slapen, pms,angstig, niet mezelf zijn, snel verouderen, geen energie en wilskracht. Heb enige jaren erg veel stress gehad, stress triggert ook de schildklier. Ook pas nog aantal maanden aan de pil geweest maar op forum over schildklier zei men dat de pil juist nog voor meer onrust zorgde wat betreft schildklier. Ben er twee maanden geleden mee gestopt en voel me sindsdien nog waardelozer. Totaal mezelf niet.
Alle reacties Link kopieren
h e r k e n b a a r !



Ik heb hashimoto, maar surf eens naar de site; hypomaarniethappy.nl.



Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
bij hashimoto zijn wel degelijk sterk afwijkende waarden en antistoffen te vinden.



Als er werkelijk helemaal niets uit het bloed komt zou je eens verder moeten gaan zoeken wat het dan wel kan zijn
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
laat ook testen op ijzer en vit b12 tekort
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar vanuit dat de test klopt. Maar er is wel een grijs gebied tav de interpretatie van de uitslagen.



Bel de assistente op en vraag naar de precieze uitslagen, dus niet "het was goed" maar naar de TSH en FT4. Daarmee kun je wat gerichter kijken. Er zijn hier en op hypomaarniethappy genoeg mensen met ervaring met schildklierproblemen die weliswaar geen diagnose kunnen stellen, maar wel iets specifieker wat over waarden kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de cijfers al binnen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
klopt je wordt niet standaard op anti stoffen getest.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, nee heb nog niet gebeld voor de uitslagen, was er nog niet aan toegekomen. Ga dat morgenochtend doen. Dus nog even afwachten, zit wel te denken toch een verwijzing naar een internist te vragen. Hij zal het eerst wel weer wegwuiven die dokter van mij maar ik zal het krijgen. Wordt vervolgd......
Alle reacties Link kopieren
Een bloedtest om de schildklierfunctie te bepalen kan wel degelijk falen, om de eenvoudige reden dat met een bloedtest niet wordt gemeten wat feitelijk gemeten zou moeten worden, nl. wat in de cellen gebeurt.

Op de website van de Vereniging van Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon, www.vgns.nl, vind je hierover uitgebreide informatie en over andere wijzen om de schildklierfunctie te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
En Havertje, wordt het nog vervolgd?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is dit een groot probleem voor heel veel mensen.

Na het bezoek aan mijn huisarts, doorgestuurd naar een endocrinoloog, en daarna bij een tweede endocrinoloog!

Heel veel sympthomen van trage schildklier, maar perfecte bloedwaarden!

Gisteren bij een andere arts geweest en die vertelde mij onmiddellijk dat perfecte bloedwaarden geen trage werking schildklier uitsluiten! daarom gestart met een proefbehandeling met thyrax.

Dat is de enige manier om zekerheid te hebben over het al of niet traag werken schildklier! bij mij zijn er perfecte bloedwaarden, maar toch bestaat de mogelijkheid van een trage schildklier!
Alle reacties Link kopieren
laat je t3 testen bij mij waren de tsh en t4 waarden ook binnen de norm maar mijn t3 was echt niet goed .

helaas wou mijn huisarts dit niet testen dus ben bij een natuurarts

geweest . en die tip is al voorbij gekomen kijk eens op vgns

groeten
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
de bloedtest zelf faalt niet maar de interpretatie, daar gaat 't nog wel es mis.



Verder sluit ik me aan bij Icerose. Overigens is het ontbreken van antistoffen geen uitsluiting tav een hypothese 'Hashimoto'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven