Eigenlijk vind ik dit een gevaarlijke pijler...

10-02-2008 23:07 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sja,

Ik kom hier nooit eigenlijk, maar was per ongeluk in het topic van [Bewerkt door moderator, gebruikersnaam forummer] (via de lijst nieuwe topics aan de rechterkant) terecht gekomen. En zojuist klik ik - alweer per ongeluk - het verkeerde topic aan.

En hoewel ik niet echt aandachtig gelezen heb maar slechts vluchtig gescand, viel me direct op dat hetgeen wat ik op deze pijler tegenheb ook in die paar postings die ik dan vluchtig gelezen heb, bevestigd wordt.

Eigenlijk vind ik dit maar een gevaarlijke kutpijler, zoals ik ook in de titel al zei. Deze pijler zit vol met ernstig labiele mensen die kennelijk een dagtaak maken van andere ernstig labiele mensen nog verder een depressie inlullen.

Dat klinkt hard, is het wellicht ook, maar ik bedoel het eigenlijk behoorlijk serieus en vanuit een oprechte ... sja, hoe noem je dat.... bezorgdheid.

Ben ik de enige die dat vindt? Ben ik de enige die zich afvraagt of fora uberhaupt pijlers of subfora gericht op psychische problemen zouden moeten hebben?

Als ik eerlijk ben denk ik dat het internet sowieso niet echt gezond is voor mensen die worstelen met psychische problemen. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen mensen die - tijdelijk - niet zo lekker in hun vel zitten. Als die het internet als vluchtplek, uitlaatklep of ontspanning gebruiken: more power to ya.

Maar dat is niet waar ik op doel, met dit onderwerp. Op deze pijler staat het vol met allerlei ernstige psychische problemen, en al die zelfdiagnoses en bevestigingen van de eigen ellende lijken mij persoonlijk niet echt bijdragen aan beter functioneren in de maatschappij of een betere psychische gezondheid.

Nou ja, misschien ben ik wel de enige die dat vindt, dat kan natuurlijk. Maar ik wou het toch maar even gezegd hebben. Doe ermee wat je wil.
Am Yisrael Chai!
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 00:27:

[...]

ja dat kan toch echt wanneer je hyperventileert maar goed das of topic :)
Zoiets bedoelde ik idd.
minny schreef op 11 februari 2008 @ 00:26:

Nou ja, als iemand door rustig adem te halen een paniek aanval kan bedwingen...nou ja, zoals ik al zei, hier heb ik geen verstand van. Zal dus ook niet snel een advies geven op psychisch gebied.

Ja maar als je door paniekaanvallen de straat niet meer opdurft.

En elke week trouw een uurtje puft bij Miep om de hoek en daarna weer thuis gaat zitten..Daar pak je het probleem dus niet mee aan.

Ik heb 3 dagen therapie gehad, heb helemaal uitgelegd gekregen hoe mijn denkfout (want het is alleen maar een denkfout, eigenlijk geen echte psychische stoornis) werkt en hoe ik die kon tegengaan in mijn hoofd. En met mijn nieuwe kennis ben ik in 3 dagen stap voor stap Maastricht 'ingeschopt'. En aan het einde ging ik weer met de bus, tram, shoppen, uiteten...Nu ben ik er nog niet 100%, maar wel 90%.

Beetje boel offtopic, maar zo zie je maar hoe weinig kennis mensen hebben en zomaar wat roepen. En het wordt behoorlijk uitgebuit door mensen die er een slaatje uitslaan. Daar word ik echt boos over.

Daarom vind ik het ook zo zorgelijk om al die mensen met een soortgelijk probleem te zien 'zwelgen'. Het zit me wel hoog. Want het hoeft namelijk niet zo te gaan. Maar blijkbaar willen mensen zwelgen voordat er een knop omgaat.
Margaretha2 schreef op 11 februari 2008 @ 00:29:

[...]

Volgens mij denkt ook niemand dat. Volgens mij zegt ook niemand trouwens dat mensen met een psychische aandoening mislukkelingen zijn (hoewel 't me wel vaak opvalt dat mensen hun mislukking willen verbloemen door er een aandoening van te maken 'nee, mijn minnaar kan niet weg bij zijn vrouw want hij heeft pddnos en kan niet tegen veranderingen' :rofl:).
Oh die ja! Ik weet 'm nog... :rofl:
Margaretha2 schreef op 11 februari 2008 @ 00:27:

[...]

Ik hoop dat je er niet mee bedoelt dat je dus net zo goed kan luisteren naar Mientje op 't vivaforum? 't Staat er een beetje raar.
En idd staat het er raar, is ook geen argument eigenlijk, maar ben nu te moe om er nog meer over te zeggen. Morgen misschien, als het topic nog leeft.
.
lindy schreef op 11 februari 2008 @ 00:29:

[...]

Klopt, voor medicatieperikelen moet je bij DeMichaelis zijn of hoe die Eppo ook mag heten.

Kijk dank je voor de mooie tip....wat een waardevolle pijler is het toch

X-D
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 00:27:

[...]

ja dat kan toch echt wanneer je hyperventileert maar goed das of topic :)

Bij (angst voor} hyperventileren is het juist niet goed, omdat je je gedachten dan niet op je ademhaling moet zetten, maar juist ergens anders aan moet denken.

Ik geloof best dat sommigen daar wel weer baat bij hebben gehad, maar bij veel mensen wordt het alleen maar erger.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:32:

[...]

Ja maar als je door paniekaanvallen de straat niet meer opdurft.

En elke week trouw een uurtje puft bij Miep om de hoek en daarna weer thuis gaat zitten..Daar pak je het probleem dus niet mee aan.

Ik heb 3 dagen therapie gehad, heb helemaal uitgelegd gekregen hoe mijn denkfout (want het is alleen maar een denkfout, eigenlijk geen echte psychische stoornis) werkt en hoe ik die kon tegengaan in mijn hoofd. En met mijn nieuwe kennis ben ik in 3 dagen stap voor stap Maastricht 'ingeschopt'. En aan het einde ging ik weer met de bus, tram, shoppen, uiteten...Nu ben ik er nog niet 100%, maar wel 90%.

Beetje boel offtopic, maar zo zie je maar hoe weinig kennis mensen hebben en zomaar wat roepen. En het wordt behoorlijk uitgebuit door mensen die er een slaatje uitslaan. Daar word ik echt boos over.

Daarom vind ik het ook zo zorgelijk om al die mensen met een soortgelijk probleem te zien 'zwelgen'. Het zit me wel hoog. Want het hoeft namelijk niet zo te gaan. Maar blijkbaar willen mensen zwelgen voordat er een knop omgaat.
Ja ik merk dat het je hoog zit, maar ik snap nog steeds niet wat dan? Kreeg je hier een contraproductief advies?
lindy schreef op 11 februari 2008 @ 00:29:

[...]

Klopt, voor medicatieperikelen moet je bij DeMichaelis zijn of hoe die Eppo ook mag heten.
En dat is een van de dingen die wat mij betreft acuut verboden moet worden. Je mag nog geen artsennaam noemen, maar een ander vertellen wat wel en niet qua medicatie met het noemen van doseringen mag wel? Ikkeniesnap.
vandaag ga ik van alles kunnen
Nee...helemaal niet. Het zit me hoog als mensen gaan zwelgen op een forum met een soortgelijk probleem. Dat dus eigenlijk. X-D
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:32:

[...]

Ik heb 3 dagen therapie gehad, heb helemaal uitgelegd gekregen hoe mijn denkfout (want het is alleen maar een denkfout, eigenlijk geen echte psychische stoornis)

Ja als je het hebt over soortgelijke problemen dan ben ik het zeker met je eens ( weet alleen niet wat dat voor problemen zijn, en nee hoeft ook niet haha) maar voor iedereen is het weer anders natuurlijk...dat blijft altijd. Ik veroordeel dat zo min mogelijk....en zoals ik al zei dat lukt me ook niet altijd.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:34:

[...]

Bij (angst voor} hyperventileren is het juist niet goed, omdat je je gedachten dan niet op je ademhaling moet zetten, maar juist ergens anders aan moet denken.

Ik geloof best dat sommigen daar wel weer baat bij hebben gehad, maar bij veel mensen wordt het alleen maar erger.
Het moet idd wel per persoon goed toegepast worden. Al neem ik aan dat therapeuten dat zelf ook wel weten...of ben ik nu heel erg naief?
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:36:

Nee...helemaal niet. Het zit me hoog als mensen gaan zwelgen op een forum met een soortgelijk probleem. Dat dus eigenlijk. X-D
Ah, ok :)
minny schreef op 11 februari 2008 @ 00:41:

[...]

Het moet idd wel per persoon goed toegepast worden. Al neem ik aan dat therapeuten dat zelf ook wel weten...of ben ik nu heel erg naief?

Ja..helaas wel.

Want als Miep van de hoek dus kan verdienen met een uurtje puffen met haar diploma van de NTI...En dat gebeurt te vaak.
.
Adviezen en gevers; soit. Maar de reactie die daarop gekomen is vanuit de engelen? Dát verbijsterde mij pas.
vandaag ga ik van alles kunnen
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:34:

[...]

kijk dat vind ik dan weer een beetje jammer, iedereen is anders en elke stroming, zoals de psychiatrie of andere methoden hebben er vaak weer een andere of iets andere kijk op.

NLP verschilt weer behoorlijk met bv de psychiatrie enz enz Tja wat is goed??
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 00:45:

[...]

kijk dat vind ik dan weer een beetje jammer, iedereen is anders en elke stroming, zoals de psychiatrie of andere methoden hebben er vaak weer een andere of iets andere kijk op.

NLP verschilt weer behoorlijk met bv de psychiatrie enz enz Tja wat is goed??

Ja ik snap je punt wel.. :-]

Ik heb het een beetje ongelukkig neergezet.
Wat ik jammer vind van deze pijler is om te zien hoe veel TO echt hulp zouden moeten vragen aan een psych en dat TO standaard iets zegt als: geen tijd, geen geld, wachtlijsten, zelfhulpboeken, ik ga een cursus schilderen volgen etc etc. Heel jammer, want ik heb nagenoeg hetzelfde ervaren als summerbreeze: moeizame toestanden met angststoornissen en laag zelfbeeld, januari in therapie gegaan en het gaat nu al zohoohoo veel beter met me. Waarom is iedereen op deze pijler toch altijd zo bang om in therapie te gaan? Wat zou daar dan fout gaan volgens de mensen die steevast niet naar een psych willen? Denken mensen dan dat je echt naar de klote moet zijn eer je recht hebt op een psych ofzo?
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 00:47:

Wat ik jammer vind van deze pijler is om te zien hoe veel TO echt hulp zouden moeten vragen aan een psych en dat TO standaard iets zegt als: geen tijd, geen geld, wachtlijsten, zelfhulpboeken, ik ga een cursus schilderen volgen etc etc. Heel jammer, want ik heb nagenoeg hetzelfde ervaren als summerbreeze: moeizame toestanden met angststoornissen en laag zelfbeeld, januari in therapie gegaan en het gaat nu al zohoohoo veel beter met me. Waarom is iedereen op deze pijler toch altijd zo bang om in therapie te gaan? Wat zou daar dan fout gaan volgens de mensen die steevast niet naar een psych willen? Denken mensen dan dat je echt naar de klote moet zijn eer je recht hebt op een psych ofzo?
Zullen we er samen over gaan praten? X-D
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:42:

[...]

Ja..helaas wel.

Want als Miep van de hoek dus kan verdienen met een uurtje puffen met haar diploma van de NTI...En dat gebeurt te vaak.
Ja ook dat vind ik erg...eigenlijk alles en iedereen die beweren te weten wat goed is voor een ander en dat dát de juiste manier is.
:rofl: Oh Summerbreeze, ik ben zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij!!!!!!! Zoiets? ;-)
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 00:51:

:rofl: Oh Summerbreeze, ik ben zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij!!!!!!! Zoiets? ;-)
Nou gister ging het weer even minder. En nuuuuuuuuu weeeeeeeeeeeeeeet ik het niet meeeeeeeeeeeeeer
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:42:

[...]

Ja..helaas wel.

Dat is wel behoorlijk zorgelijk eigenlijk! Heb je er zelf slechte ervaringen mee?
Ah shit man, je bent weer helemaal terug bij af!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven