Eigenlijk vind ik dit een gevaarlijke pijler...

10-02-2008 23:07 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sja,

Ik kom hier nooit eigenlijk, maar was per ongeluk in het topic van [Bewerkt door moderator, gebruikersnaam forummer] (via de lijst nieuwe topics aan de rechterkant) terecht gekomen. En zojuist klik ik - alweer per ongeluk - het verkeerde topic aan.

En hoewel ik niet echt aandachtig gelezen heb maar slechts vluchtig gescand, viel me direct op dat hetgeen wat ik op deze pijler tegenheb ook in die paar postings die ik dan vluchtig gelezen heb, bevestigd wordt.

Eigenlijk vind ik dit maar een gevaarlijke kutpijler, zoals ik ook in de titel al zei. Deze pijler zit vol met ernstig labiele mensen die kennelijk een dagtaak maken van andere ernstig labiele mensen nog verder een depressie inlullen.

Dat klinkt hard, is het wellicht ook, maar ik bedoel het eigenlijk behoorlijk serieus en vanuit een oprechte ... sja, hoe noem je dat.... bezorgdheid.

Ben ik de enige die dat vindt? Ben ik de enige die zich afvraagt of fora uberhaupt pijlers of subfora gericht op psychische problemen zouden moeten hebben?

Als ik eerlijk ben denk ik dat het internet sowieso niet echt gezond is voor mensen die worstelen met psychische problemen. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen mensen die - tijdelijk - niet zo lekker in hun vel zitten. Als die het internet als vluchtplek, uitlaatklep of ontspanning gebruiken: more power to ya.

Maar dat is niet waar ik op doel, met dit onderwerp. Op deze pijler staat het vol met allerlei ernstige psychische problemen, en al die zelfdiagnoses en bevestigingen van de eigen ellende lijken mij persoonlijk niet echt bijdragen aan beter functioneren in de maatschappij of een betere psychische gezondheid.

Nou ja, misschien ben ik wel de enige die dat vindt, dat kan natuurlijk. Maar ik wou het toch maar even gezegd hebben. Doe ermee wat je wil.
Am Yisrael Chai!
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 01:20:

de TO waar ik op gereageerd heb, was gelukkig wel bezig met het proces van 'eerste afspraak met psych' en die heb ik idd wel laten weten dat ik het idee heb dat dat een goeie zet is. Dat ik begrijp dat het zuigt dat je een wachttijd hebt en dus niet dezelfde dag nog geholpen kunt worden. Maar dat ik ook vind dat die paar dagen/weken extra met je angsten e.d. niet als onoverkomelijk drama moet zien. Ik heb zelf niet echt hoeven wachten (ik woon in Canada, hier geen wachtlijsten), maar die ene week voordat ik mijn eerste afspraak had, hield ik mezelf bij angst en nerveuze toestanden voor: 'help is on the way.' Wat schattig eigenlijk, maar het hielp echt.

Geen idee of het hielp, want TO heeft niet gereageerd.

Hmm ik heb dus in een zwelgtopic gereageerd.

Helaas viel dat niet in goede aarde..
Oh, summer, nu lees ik pas van je BBZ, wat erg zeg... Hoop dat je er snel... TJa, dat het snel beter met je gaat, natuurlijk...
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:21:

[...]

Nee je leven heeft geen zin meer. Geef het maar op.
:'-(

Zie je wel dat deze pijler gevaarlijk is!
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 01:23:

Oh, summer, nu lees ik pas van je BBZ, wat erg zeg... Hoop dat je er snel... TJa, dat het snel beter met je gaat, natuurlijk...

Ja ik ga nu een topic openen.

;-)
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:23:

[...]

:'-(

Zie je wel dat deze pijler gevaarlijk is!

Ik heb een tip voor je, je laatste hoop. Google Pieter Frijters maar eens, daar kan je je probleem voorleggen in een groepsessie.

Je advies wordt dan: Koop een plastuit bij de Albert Heijn.
Nou, je krijgt van mij nog even een knuf op dit topic, of je daar nou op zit te wachten of niet, komt ie: :hug:
Dankje DorothyGale. Toch wel lief en fijn.
Specificeerde hij dan ook echt de Appie, summer? Dat zou toch helemaal verboden moeten worden. beetje reclame zitten maken tijdens het kwakzalven, tssssk
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 01:26:

Specificeerde hij dan ook echt de Appie, summer? Dat zou toch helemaal verboden moeten worden. beetje reclame zitten maken tijdens het kwakzalven, tssssk
Ja serieus. Kost maar 1000 euro.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:25:

[...]

Ik heb een tip voor je, je laatste hoop. Google Pieter Frijters maar eens, daar kan je je probleem voorleggen in een groepsessie.

:rofl:

Bedankt voor het advies, moet ik nu mijn plastuit met je delen?
Enne, ik denk dat ik weet in welk topic jij gereageerd hebt, ik keek daar ook weleens rond...
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:27:

[...]

Bedankt voor het advies, moet ik nu mijn plastuit met je delen?
Als je niet morst deel ik m.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:27:

[...]

Ja serieus. Kost maar 1000 euro.
Voor jou of voor de Albert Hein?
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 01:28:

Enne, ik denk dat ik weet in welk topic jij gereageerd hebt, ik keek daar ook weleens rond...
Oke.. Ja dan weet je waarschijnlijk ook wel wat ik bedoel.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:28:

[...]

Als je niet morst deel ik m.
Ehm....mag ik eerst even oefenen? :-$
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:28:

[...]

Voor jou of voor de Albert Hein?
Nee voor P.Frijters. Voor zijn geweldige adviezen.
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:29:

[...]

Ehm....mag ik eerst even oefenen? :-$
Ja maar als je morst heeft je leven geen zin meer, dus krijg ik 'm sowieso.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:25:

[...]

kun je niet zo`n reactie plaatsen op zijn site?? haha
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 01:31:

[...]

kun je niet zo`n reactie plaatsen op zijn site?? haha
Helaas worden die adviezen vast door zijn p.a. neergezet. Ik kan het proberen..
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:29:

[...]

Ja maar als je morst heeft je leven geen zin meer, dus krijg ik 'm sowieso.
Oooooooohh...je aast gewoon op mijn plastuit! Volgens mij is jouw advies helemaal niet zo onbaatzuchtig als je laat lijken.... :'-(
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:34:

[...]

Oooooooohh...je aast gewoon op mijn plastuit! Volgens mij is jouw advies helemaal niet zo onbaatzuchtig als je laat lijken.... :'-(
Shit. :-@
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, summerbreeze. Als ik al die berichten lees op dat topic, krijg ik spontaan weer zo'n onregelmatige ademhaling.

He, maar zo'n Pieter doet dan toch wel voor hoe je zo'n plastuit gebruikt?
je kan natuurlijk ook zelf zo`n goeroe worden...doe je het voor 500 euries en maak je reclame voor de aldi oid...
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 01:35:

je kan natuurlijk ook zelf zo`n goeroe worden...doe je het voor 500 euries en maak je reclame voor de aldi oid...
[quote]DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 01:35:

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, summerbreeze. Als je al die berichten leest op dat topic, krijg ik spontaan weer zo'n onregelmatige ademhaling.

quote]

welke is het nou? ik word nu wel nieuwschierig .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven