Psyche
alle pijlers
En nu even eerlijk....
vrijdag 8 februari 2008 om 21:56
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
maandag 11 februari 2008 om 02:21
Hee, afwisseling van de wacht..! Ha ha, ben helemaal niet zo'n tv-liefhebber hoor, he-le-maal niet zelfs... met uitzondering van House. Dat is echt zowat het enige wat ik kijk. Zag het bij een vriendin van me een paar keer, en heb er zelfs Digitenne voor genomen (had geen aansluiting meer)
Nou ja, mijn moeder vindt House ook leuk volgens mij, dus we gaan vast samen kijken. En ja, familie is véél belangrijker dan tv, maar ja.. familie is ook belangrijker dan een dagje shoppen bijv, en als mijn moeder een shopdag gepland had laat ze dat toch echt niet schieten omdat ik haar uitnodig... Maar je hebt gelijk, I got the point, zal niet verder zeuren (f)
Nou ja, mijn moeder vindt House ook leuk volgens mij, dus we gaan vast samen kijken. En ja, familie is véél belangrijker dan tv, maar ja.. familie is ook belangrijker dan een dagje shoppen bijv, en als mijn moeder een shopdag gepland had laat ze dat toch echt niet schieten omdat ik haar uitnodig... Maar je hebt gelijk, I got the point, zal niet verder zeuren (f)
maandag 11 februari 2008 om 02:28
maandag 11 februari 2008 om 10:40
Toen het eenmaal alleen nog maar over de intelligentie en/of hoogdbegaafdheid ging van forummers en gekat over en weer vond ik het er persoonlijk niet gezelliger of informatiever op worden maar je hebt gelijk, vannacht bereikte het wel een dieptepunt .
Ik ben benieuwd naar wat iedereen als zijn of haar persoonlijk grootste talent ziet. Iemand zin om zonder valse bescheidenheid mee te doen? En ik ga niet proberen te definieren wat talent is of wat een kwaliteit zou zijn, gewoon iets wat je zelf als een gave ervaart en waar je wel of niet jezelf in ontwikkeld hebt.
Mijn grootste talent is dat ik schoonheid in alles kan zien. Dat ik graag het mooiste maak van wat er is. En niet dat ik dan het minder mooie negeer of ontwijk, juist niet, maar dat ik altijd open blijf staan voor de leuke, fijne, grappige dingen, mensen, situaties. Er is eigenlijk altijd wel iets waar ik volop van kan genieten.
Ik ben benieuwd naar wat iedereen als zijn of haar persoonlijk grootste talent ziet. Iemand zin om zonder valse bescheidenheid mee te doen? En ik ga niet proberen te definieren wat talent is of wat een kwaliteit zou zijn, gewoon iets wat je zelf als een gave ervaart en waar je wel of niet jezelf in ontwikkeld hebt.
Mijn grootste talent is dat ik schoonheid in alles kan zien. Dat ik graag het mooiste maak van wat er is. En niet dat ik dan het minder mooie negeer of ontwijk, juist niet, maar dat ik altijd open blijf staan voor de leuke, fijne, grappige dingen, mensen, situaties. Er is eigenlijk altijd wel iets waar ik volop van kan genieten.
maandag 11 februari 2008 om 11:05
Nou, dan denk ik toch dat het die pot peentjes opdienen is Maar dat zou je ook kunnen omschrijven als van niets iets maken , of met sfeer weten te creeëren of door het positief denken te noemen , of door het te laten vallen onder weten waar je een ander blij mee maakt ..... je ziet het ; het wordt ineens zo mooi als IK het maak !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 februari 2008 om 11:11
maandag 11 februari 2008 om 15:02
Ik realiseerde me daarnet waarom ik die hele discussie over wel/niet intelligent gisteren een beetje jammer vond. Het gebeurt wel vaker in topics waarin Digi post en het valt me telkens op. Ik bedoel het volgende niet lullig naar jou toe Digi, ik hoop dat je dat zult begrijpen.
Door die extreme tegenstelling van superioriteit/inferioriteit roept het vaak hele competitieve reacties op in anderen. Misschien zie ik het verkeerd trouwens, dat kan ook. Maar elke keer weer lijkt het plots om dingen te gaan waarin er vergeleken moet worden, kattig gedaan wordt naar elkaar toe enz.
Ik weet heel zeker dat het Digi daar helemaal niet om te doen is. En het lijkt me vervelend wanneer je posts altijd heftige reacties lijken op te roepen. Vooral omdat het duidelijk een topic is waarin ondanks dat het vraagt om een discussie, ook lijkt te vragen om een sleutel. Hoe je voorbij kunt komen aan die blokkades en faalangst. Hoe je wel effectief je talenten kan gebruiken. En dat Digi vast staat voor de deur ervoor.
Het is dan een beetje zonde om met z'n allen voor die deur te gaan staan bekvechten, opbieden en proberen te imponeren . Ipv te zeggen: nou meid, zo kreeg ik die deur open, misschien heb je er wat aan.
Door die extreme tegenstelling van superioriteit/inferioriteit roept het vaak hele competitieve reacties op in anderen. Misschien zie ik het verkeerd trouwens, dat kan ook. Maar elke keer weer lijkt het plots om dingen te gaan waarin er vergeleken moet worden, kattig gedaan wordt naar elkaar toe enz.
Ik weet heel zeker dat het Digi daar helemaal niet om te doen is. En het lijkt me vervelend wanneer je posts altijd heftige reacties lijken op te roepen. Vooral omdat het duidelijk een topic is waarin ondanks dat het vraagt om een discussie, ook lijkt te vragen om een sleutel. Hoe je voorbij kunt komen aan die blokkades en faalangst. Hoe je wel effectief je talenten kan gebruiken. En dat Digi vast staat voor de deur ervoor.
Het is dan een beetje zonde om met z'n allen voor die deur te gaan staan bekvechten, opbieden en proberen te imponeren . Ipv te zeggen: nou meid, zo kreeg ik die deur open, misschien heb je er wat aan.
maandag 11 februari 2008 om 15:10
Zullen we die pot penen erbij halen ?
In mijn geval moet ik dus géén zeven gangen diner gaan staan brouwen vanuit een kookboek , tenzij ik zin heb in een " zeik mama af vanavond " avond . Ik kan me natuurlijk wel eens wagen aan een pot doperwten . En van daaruit een stapje " verder " of toch maar variaties bedenken op die penen die zo rot nog niet smaken .
The sky is the limit geldt niet voor iedereen , zeker niet als je hoogtevrees hebt .
Heel gemakkelijk kunnen leren en zelf verbanden leggen etc . is ook hartstikke handig als je aan de lopende band staat . Verspild talent ? Ja, misschien wel . Maar je zal je leven en/of je geluk eens verspillen door maar te moeten en te moeten . En van wie moet dat nou eigenlijk ?
In het kader van mams heeft altijd gelijk ; weet je wat zonde is ? boter op je hoofd smeren en droog brood eten !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.