Gezondheid alle pijlers

Hidradenitis

13-10-2011 16:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Heb geen idee of er hier al een topic over is.

Misschien dat ik kippig ben maar zie geen zoekfunctie? Sorry alvast als het dubbel is.



Zijn er hier mensen die ook last hebben van Hidradenitis?

Zelf heb ik het nu een paar jaar. Men wist niet wat het was, pas na een tijdje kreeg ik te horen wat het was. Ene kant opgelucht, eindelijk wist ik wat ik had, maar aan de andere kant erg verdrietig.

In die tijd liep ik met een enorme ei (abces) ik dacht in eerste instantie dat het door mijn kat kwam, die had mij daar namelijk recentelijk gekrabt. Op een gegeven moment deed het lopen/zitten en liggen zo'n pijn, dat mijn vriend er "genoeg" van kreeg om mij zo te zien en eiste dat we naar het ziekenhuis gingen. Daar werd het abces opengesneden en kreeg ik een soort pamper om. Ik kon weer lopen zonder pijn, dat moment zal ik ook nooit meer vergeten..



Het is een tijdje rustig geweest bij mij, maar sinds ik weer rook en mijn oude pil slik is het weer erger geworden.

Hebben jullie er erg last van, fysiek als lichamelijk. Zijn er mensen met tips?



Gelukkig heb ik het niet heel ernstig, heb weleens foto's gezien van mensen die het erger hebben en dan bof ik wel. Maar ja, had het liever niet gehad want het kan best pijnlijk zijn en ik voel me ook vaak zat lelijk/vies daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelende aandoening idd. Doe er mee wat je wilt, maar er is een sterk verband met roken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat weet ik. Ik wil uiteindelijk weer stoppen met roken, mede daarom. Maar in ieder geval bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ken je deze sites al?



http://www.huidconsult.nl ... adenitis-suppurativa.html

http://www.huidziekten.nl ... sen/atxt/AcneEctopica.htm

http://www.hidradenitis.e ... radenitis-suppurativa.htm
Alle reacties Link kopieren
En btw er is een zoekfunctie. Rechts van de berichtenkolom zit een googlebalkje om te zoeken in het forum.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pijn en voelt je vaak lelijk, maar stopt niet per direct met roken? Bijzonder....
Alle reacties Link kopieren
Insmeren met calendula zalf en inderdaad acuut stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
Roken is een trigger van deze zeer ernstige aandoening. Ik zou ook onmiddellijk stoppen. Er is overigens wel een ander topic over, ik ga even zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele goede dermatoloog die mij tien weken lang 2 verschillende antibiotica heeft voorgeschreven en beide oksels heeft behandeld met botox. Ik had zowel problemen in de liezen als in mijn oksels, en al veelvuldig operaties gehad. Het is wel even slikken per dag 5 pillen naar binnen werken maar sindsdien (4 mnd nu) geen enkele ontsteking meer gehad.



www.hidradenitis.nl voor info en lotgenoten contact



- off-topic zijn de reacties van stoppen met roken van mensen met Hydra? of anti-rokers? dat iedereen meteen begint over roken bij deze zeg maar gerust huidziekte, ik heb hier al last van sinds mijn 13de en toen rookte ik echt nog niet. Ben op mijn 18 begonnen met roken (dom ik weet het) maar geen enkel verschil in hoeveelheid ontstekingen. Gestopt toen ik zwanger wilde worden en na 3 jaar weer begonnen met roken ( jaja ik weet het dom dom) Inmiddels ben ik 30 en rook dus af en toe maar ik merkte echt geen enkel verschil. Nu eindelijk na behandelingen heb ik weer hoop in een leven zonder hydra. Als stoppen de oplossing zou zijn voor dit, geloof me dan zou ik geen sigaret meer aanraken, maar helaas is dit voor mij niet het geval. (ik beweer absoluut niet dat het er geen invloed op heeft, ken ook genoeg lotgenoten die inderdaad na het stoppen wel verschil merkten.)
anoniem_132236 wijzigde dit bericht op 13-10-2011 19:23
Reden: dubbel getypt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:girly1980 schreef op 13 oktober 2011 @ 16:23:

Het is een tijdje rustig geweest bij mij, maar sinds ik weer rook en mijn oude pil slik is het weer erger geworden.

Dit schrijft TO zelf over haar ervaring met hidradenitis. En er is algemeen bekend dat roken een trigger is.

Roken is sowieso niet goed voor je gezondheid, maar als je weet en merkt (natabene) dat het zo'n ernstige huidziekte triggert/verergert dan wel in stand houdt dan vraagt menig forumster zich af waarom je dan in vredesnaam nog rookt. Heeft niets met anti-roken te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik oordeel niet, ik ben geen antirookfanaat. Ik rook zelf. Daarom zeg ik: "doe ermee wat je wilt".



Iedereen weet dat roken slecht voor je is. En bij bepaalde kwalen zoals hidradenitis is roken een bekende trigger. Dat wil niet zeggen dat iedereen die hidradenitis heeft een roker is. Overigens is ook vroeger gerookt hébben een risicofactor. Het is niet bekend hoeveel je risico vermindert als je stopt.



Het is aan mensen zelf, en aan TO in dit geval in het bijzonder, om met die kennis te doen wat ze willen. En dat bedoel ik niet sarcastisch. Je kunt allerlei overwegingen hebben en TO moet voor zichzelf uitmaken wat een en ander haar waard is. Ze weet zelf ook wel dat het om allerlei redenen verstandig is om te stoppen. Ik heb er geen behoefte aan daarover te preken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven