Psyche
alle pijlers
En nu even eerlijk....
vrijdag 8 februari 2008 om 21:56
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
maandag 11 februari 2008 om 15:20
maandag 11 februari 2008 om 16:47
Nou, in eerste instantie waren er vooral mensen die met hun hart reageerden. Men begon Digitalis te overladen met complimenten. Op een gegeven moment kwamen de mensen die vertelden dat zij die blokkades herkenden. Waarna er mensen gingen posten die een bepaald patroon in hun eigen leven herkenden en ook in dat van Digitalis. Op een gegeven moment kwamen er mensen met mogelijke "sleutels", maar op die posts werd eigenlijk niet gereageerd door TO. Er werd alleen op complimenten gereageerd, postitief en lief (als je van mij houdt dan hou ik ook van jou), en op tips en vragen, afwijzend en negatief (iedereen is tegen me, ik zie het niet meer zitten). Op een gegeven moment werden een aantal forumsters met een gladde rug daar nogal melig van, dit waarschijnlijk om dit alles voor zichzelf te relativeren.
"t Is Digitalis er misschien niet om te doen maar het gebeurt telkens dat Digitalis niet krijgt waar ze om vraagt, zou dat aan de manier van vragen van Digitalis liggen of aan de rest van het forum?
Digitalis vraagt misschien wel om een sleutel aan anderen maar lijkt zelf niet op zoek te zijn naar de klink. Ja, met hamers, beitels, sterke mannen en een sloopkogel, maar niet met haar ogen. Dus als die deur eens open gaat, dan vliegt ze er gelijk bij de achterdeur weer uit.
Zo komt het op mij over, maar ja, ik ken haar alleen van een paar topics, niet van "het" topic trouwens.
maandag 11 februari 2008 om 17:37
Het is dan een beetje zonde om met z'n allen voor die deur te gaan staan bekvechten, opbieden en proberen te imponeren . Ipv te zeggen: nou meid, zo kreeg ik die deur open, misschien heb je er wat aan.
Volgens mij zijn hier juist heel veel mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen of zijn aangelopen in het verleden. En die hebben met z'n alleen geprobeerd uit te leggen hoe ze die deur open kregen of wat achteraf juist niet werkte. Dat jij dat allemaal opvat als imponeren en opbieden betekent niet dat dat zo is natuurlijk. Veel mensen hadden het in mijn ogen over hun intelligentie om aan Digi aan te geven in hoeverre ze in dezelfde positie zaten en gebruikten dat als inleiding op de rest van hun ervaringen.
Om de vergelijking van Vlinder door te zetten: het zou er ook wel aan kunnen liggen dat TO haar 'deur' consequent als moeilijker, dichter en vooral anders ziet. Zolang je dat in je achterhoofd hebt terwijl je andere ervaringen leest, doe je per definitie niets met de adviezen. Misschien dat een deel van het 'opbieden' daar ook vandaan kwam? Haar ervan proberen te overtuigen dat er hier echt mensen zijn met een vergelijkbaar iq die weten waar ze het over heeft.
Dat zeg ik....
maandag 11 februari 2008 om 17:45
Ik begrijp je punt heel goed. Ik bedoelde eigenlijk wat anders maar het is idd ook zo te lezen. Wat ik bedoelde is dat het zo zonde is als anderen meegaan in iets negatiefs als gevoelens van superioriteit, dat spel mee gaan spelen. Dat win je nooit, daar zijn hooguit verliezers want het achterliggende gevoel is niet iets opbouwends. Je kunt het gewoon zien in een ander en niet er tegenin gaan of erin meegaan maar er iets anders tegenover stellen. Dan kan diegene zelf besluiten of ze er iets mee doet of niet.
Ik begrijp de reacties heel goed, het is ook niet bedoeld als een aanval. Het is meer een observatie van iets wat ik al vaker heb zien gebeuren en waarvan ik dan weleens denk: nu bevestig je in feite dat iets er heel erg toe doet terwijl een ander beter af zou zijn door die gedachte eens een tijdje los te laten.
Ik begrijp de reacties heel goed, het is ook niet bedoeld als een aanval. Het is meer een observatie van iets wat ik al vaker heb zien gebeuren en waarvan ik dan weleens denk: nu bevestig je in feite dat iets er heel erg toe doet terwijl een ander beter af zou zijn door die gedachte eens een tijdje los te laten.
maandag 11 februari 2008 om 17:55
maandag 11 februari 2008 om 18:32
Ik heb ook duidelijk aangegeven geen bevestigingen van eventuele talenten te hoeven horen. Als iemand dat toch doet, waarom dat dan niet lief vinden?
En ik ben niet TE mooi hoor Hermione, dat heb ik nooit gezegd.
Overigens tegen alle verwachtingen in mijn examens gehaald. En daar ben ik dan toevallig trots op.
En ik ben niet TE mooi hoor Hermione, dat heb ik nooit gezegd.
Overigens tegen alle verwachtingen in mijn examens gehaald. En daar ben ik dan toevallig trots op.
maandag 11 februari 2008 om 19:22
Talenten.. kwaliteiten....
Ik kan me goed inleven in mensen, ik kan me gesprekstechnisch gezien goed aanpassen aan mensen, ik leer snel, ik ben een dramaqueen (niet altijd positief, maar een talént is het wel ), ik praat vrij makkelijk, ik kan dingen meestal goed uitleggen, ik heb een goed ritmegevoel, een goede controle over mijn lichaam (dans o.a.) en ik ben ook nog eens niet lelijk. (Al is dat dan weer niet echt een talent, noch een kwaliteit) Ik kook trouwens óók nog eens niet onverdienstelijk en heb best gevoel voor humor. Verder ben ik breed geïnteresseerd.
Genoeg talenten en kwaliteiten?
Ik kan me goed inleven in mensen, ik kan me gesprekstechnisch gezien goed aanpassen aan mensen, ik leer snel, ik ben een dramaqueen (niet altijd positief, maar een talént is het wel ), ik praat vrij makkelijk, ik kan dingen meestal goed uitleggen, ik heb een goed ritmegevoel, een goede controle over mijn lichaam (dans o.a.) en ik ben ook nog eens niet lelijk. (Al is dat dan weer niet echt een talent, noch een kwaliteit) Ik kook trouwens óók nog eens niet onverdienstelijk en heb best gevoel voor humor. Verder ben ik breed geïnteresseerd.
Genoeg talenten en kwaliteiten?
maandag 11 februari 2008 om 20:15
Ok, ik zal me verder gedragen op jouw topic Digi, en niet meer zo offtopic gaan (sorry, we waren melig vannacht)
Hierbij mijn "lijstje".
Waar ik goed in ben (talenten): chaos creëren, schrijven, nachtbraken, kinderen entertainen, uuuurenlang achtereen ouwehoeren, met m'n net-uit-bed-blik iedereen doodsangsten bezorgen, discuzeuren, mezelf niet altijd even serieus nemen, verhaaltjes verzinnen, met dieren en kinderen omgaan.
Wat ik leuk vind (passies dus): schrijven, nachtbraken, kinderen entertainen, nog veeeeele malen langer dan uren achtereen ouwehoeren, dansen, fotograferen, tekenen, gedichten maken, bankhangen en werkelijk níets uitvoeren, tuinieren, op het www hangen, discuzeuren, mezelf én anderen niet altijd serieus nemen, dagdromen, badderen, zeilen, autorijden, dieren & kinderen, seks (hangt er vanaf met wie ), m'n huis herdecoreren, klussen en nog vele dingen meer.
Waar ik niet goed in ben (lacunes dus, zo je wilt): dansen, autorijden, koken (ik laat een ei nog aanbranden), orders opvolgen, gestructureerd leven, klussen, chaos onder controle houden, flirten, luchtige gesprekken voeren, opvoedkundig verantwoord zijn.
Zoals je ziet, zijn er vele dingen waar ik zowel goed in ben als die ik leuk vind. Vnd ik ze leuk omdat ik er goed in ben, of ben ik er goed in omdat ik ze leuk vind? Ik weet het niet. Ik heb er in ieder geval plezier van, en dát is het belangrijkste voor mij. Er zijn ook een aantal dingen, as you can see, waar ik totaal níet goed in ben maar die ik toevallig nou eens hartstikke leuk vind. Moet ik het daarom laten, alleen omdat ik er geen talent voor heb en nooit zal hebben ook? No way.
Moraal van het verhaal: ontdek waar je hárt naar uitgaat, niet zozeer je talent.
Hierbij mijn "lijstje".
Waar ik goed in ben (talenten): chaos creëren, schrijven, nachtbraken, kinderen entertainen, uuuurenlang achtereen ouwehoeren, met m'n net-uit-bed-blik iedereen doodsangsten bezorgen, discuzeuren, mezelf niet altijd even serieus nemen, verhaaltjes verzinnen, met dieren en kinderen omgaan.
Wat ik leuk vind (passies dus): schrijven, nachtbraken, kinderen entertainen, nog veeeeele malen langer dan uren achtereen ouwehoeren, dansen, fotograferen, tekenen, gedichten maken, bankhangen en werkelijk níets uitvoeren, tuinieren, op het www hangen, discuzeuren, mezelf én anderen niet altijd serieus nemen, dagdromen, badderen, zeilen, autorijden, dieren & kinderen, seks (hangt er vanaf met wie ), m'n huis herdecoreren, klussen en nog vele dingen meer.
Waar ik niet goed in ben (lacunes dus, zo je wilt): dansen, autorijden, koken (ik laat een ei nog aanbranden), orders opvolgen, gestructureerd leven, klussen, chaos onder controle houden, flirten, luchtige gesprekken voeren, opvoedkundig verantwoord zijn.
Zoals je ziet, zijn er vele dingen waar ik zowel goed in ben als die ik leuk vind. Vnd ik ze leuk omdat ik er goed in ben, of ben ik er goed in omdat ik ze leuk vind? Ik weet het niet. Ik heb er in ieder geval plezier van, en dát is het belangrijkste voor mij. Er zijn ook een aantal dingen, as you can see, waar ik totaal níet goed in ben maar die ik toevallig nou eens hartstikke leuk vind. Moet ik het daarom laten, alleen omdat ik er geen talent voor heb en nooit zal hebben ook? No way.
Moraal van het verhaal: ontdek waar je hárt naar uitgaat, niet zozeer je talent.
maandag 11 februari 2008 om 22:33
Ik heb het talent om telkens weer omhoog te krabbelen. Bijvoorbeeld toen mijn huis afbrande en de verzekering niet betaalde, of toen mijn ex mij eruit zette nadat ik weigerde abortus te plegen. Maakt niet uit hoe vaak je me naar beneden schopt, ik kom weer hoog genoeg omhoog om je recht in je gezicht te spugen. (Figuurlijk gesproken, een dame spuugt niet)
Oh ja, en appeltaart bakken
Oh ja, en appeltaart bakken
anoniem_17856 wijzigde dit bericht op 11-02-2008 22:34
Reden: Moest er nog even bij...
Reden: Moest er nog even bij...
% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2008 om 08:14
dinsdag 12 februari 2008 om 08:40
Door de eeuwen heen hebben mensen altijd hetzelfde mooi gevonden . Daar bestaan zelfs wiskundige berekeningen voor ; zoveel afstand van mond tot neus , de ogen zo ver uit elkaar , kin zoveel procent van dit of dat ....... etc . Dan heb je nog cultuurverschillen die maken dat bijvoorbeeld dikke billen mooi of te dik worden gevonden , maar " mooi " staat eigenlijk vast . Of je je aangetrokken voelt tot iemand heeft weer met feromonen te maken . ( geloof ik ) Je ruikt of iemand met je " matcht " qua dna .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 12 februari 2008 om 09:26
Soms
Heden en verleden
Kennen nauwelijks onderscheid
Heden en toekomst
Eén en al onzekerheid
Wie was ik
Wat heb je over me verteld
Wie ben ik, wie zal ik zijn
En had je dat voorspeld
Het leven komt in vlagen
Sterker, zwakker, onverwacht
Wie moet ik de richting vragen
Ik was, ik ben
Al groot, nog klein
Ik wil, ik zal
Sterk en dapper zijn
Maar soms
Heel soms wint de pijn
Bron: Joyce Walstra
Datum laatste wijziging 10 april 2004.
Heden en verleden
Kennen nauwelijks onderscheid
Heden en toekomst
Eén en al onzekerheid
Wie was ik
Wat heb je over me verteld
Wie ben ik, wie zal ik zijn
En had je dat voorspeld
Het leven komt in vlagen
Sterker, zwakker, onverwacht
Wie moet ik de richting vragen
Ik was, ik ben
Al groot, nog klein
Ik wil, ik zal
Sterk en dapper zijn
Maar soms
Heel soms wint de pijn
Bron: Joyce Walstra
Datum laatste wijziging 10 april 2004.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.