Boek: Een webshop is geen carriere

20-10-2011 08:18 1028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend was een interview met Marianne Zwagerman op 3fm.

Ze is o.a. medeoprichter van PowNed en heeft het boek 'Een webshop is geen carriere, Ontsnap uit het mutsenparadijs' geschreven.



Het idee snap ik opzich wel. Maar wat ik me nu afvraag. Waarom doet ze zo onwijs neerbuigend over ondersteunend personeel? Als ik secretaresse in haar bedrijf zou zijn nam ik nu ontslag. Je wil toch niet werken voor een leidinggevende die je als minderwaardig beschouwd.



Heeft iemand het interview gehoord en wat is jou mening er over?
Alle reacties Link kopieren
Marianne Zwetsman... dat zegt genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Meldt!



Hoorde het net ook inderdaad, op de achtergrond. Vond het op zich wel gedurfd hoor, alleen de uitspraak: 'er zijn ook mensen nodig die koffie zetten/ halen en moeten kopiëren.' vond ik inderdaad erg neerbuigend.



Het is wel een 'goede' reclame want juist daardoor dacht ik, goh, die ga ik eens even googelen.
Alle reacties Link kopieren
Oei ze heeft wel een hoofd voor de radio zeg..
Alle reacties Link kopieren
quote:sokkie schreef op 20 oktober 2011 @ 08:28:

Meldt!



Hoorde het net ook inderdaad, op de achtergrond. Vond het op zich wel gedurfd hoor, alleen de uitspraak: 'er zijn ook mensen nodig die koffie zetten/ halen en moeten kopiëren.' vond ik inderdaad erg neerbuigend.



Het is wel een 'goede' reclame want juist daardoor dacht ik, goh, die ga ik eens even googelen.



Dat hoorde ik ook toen ik vanochtend in de auto op weg was naar mijn "mutsenbaantje'. Ik moet namelijk ook weleens koffie halen als mijn leidinggevende bezoek heeft.



Ik draag wel geen driekwart witte legging
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ben secretaresse en je wil niet weten hoeveel mensen ik al ben tegengekomen die er neerbuigend over doen. Ah ja, zodra ze geen secretaresse meer hebben weten ze ze vaak wel te waarderen.
quote:sokkie schreef op 20 oktober 2011 @ 08:31:

Oei ze heeft wel een hoofd voor de radio zeg..







Maar ze doet dus neerbuigend over ondersteunend personeel en over vrouwen met een webshop?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp al die hoge pieven niet (wat me meteen waarschijnlijk 'ongeschikt'maakt voor een 'echte' carriere).

Ik hoor zo vaak mensen in hogere functies neerbuigend praten over secretaresses, monteurs, stratenmakers, loodgieters.

Waarom beseffen ze niet dat zonder deze mensen hun wereld er echt anders uit zou zien.

Mosterd



Er is echt een behoorlijke scheefgroei.



Iemand het boek al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd met verbazing naar het intervieuw zitten luisteren.



Alsof een "muts" met 3/4 witte legging onder jurkje, met eigen goed lopende webshop voor haar koffie gaat brengen en kopieren.



Een beetje hautain in mijn vizie.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... hoon.dhtml



Zouden de leidinggevende ook poetsen?
Ach, vroeger was een programma presenteren ook geen carriere.
Was een niet zo sympathieke mevrouw nee
Alle reacties Link kopieren
ik ga geloof ik maar eens reageren op haar twitter
Alle reacties Link kopieren
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 20 oktober 2011 @ 08:43:

ik ga geloof ik maar eens reageren op haar twitter



De foto die ze naar heeft staan is ook niet gister genomen.



Als carriere maken je zo snel oud laat worden, dan nogmaals: nee bedankt.
* ik weet beter dan dit *
Alle reacties Link kopieren
Domme uitspraak van deze mevrouw. Ik ben dan geen secretaresse (wel ooit een blauwe maandag wat secretariële ondersteuning gegeven), maar weet wel hoeveel een goede secretaresse waard is. Zonder ons secretariaat zou het hier behoorlijk in de soep lopen. Ik ben dus altijd zeer vriendelijk tegen hen .
* ik weet beter dan dit *
Alle reacties Link kopieren
het is de facebook geworden
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 20 oktober 2011 @ 08:45:

[afbeelding]





Das niet de goeie....

Volgens mij zijn er twee...
quote:plukjepulk schreef op 20 oktober 2011 @ 08:50:

[...]





Das niet de goeie....

Volgens mij zijn er twee...Joh ik kan Google toch niet verbeteren? Google gaf me deze blondine.
* ik weet beter dan dit *
Alle reacties Link kopieren
Ach, volgens mij doet ze het voor de publiciteit. Dan komt ze straks aan tafel bij oa DWDD en dan zal ze vast zeggen dat ze dat niet zo bedoelde.



Als er een papiertje in de printer vastloopt, belt ze hoogstwaarschijnlijk al de helpdesk. Ze kan misschien nog net d'r kont afvegen, maar ik vermoed zomaar dat ze daar ook best moeite mee heeft en regelmatig een flinke dot stront over d'r ham uitsmeert. Misschien ook niet hoor... Ze ziet er geconstipeerd uit, dus misschien poept ze helemaal niet en komt het allemaal uit haar mond. Bij nader inzien, denk ik inderdaad zij uit haar mond poept



Lekker belangrijk. Dat soort mensen heb je altijd en overal. Hier op het forum heb ik ook meer dan eens bijdragen gelezen van "dames" die commentaar hadden op dergelijke beroepen. Ze denken er alles over te weten, denken het zelfs beter te weten! En maar afgeven... Als je dat soort dingen doet, dan is er (om welke reden dan ook) sprake van kutkift.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 20 oktober 2011 @ 08:54:

Is het deze dan?



[afbeelding]



haha, ik krijg inderdaad ook deze, maar ook een andere, of zijn dat echt dezelfde...? Wow, die visagist is dan echt god!

Zoek maar op haar naam icm facebook (had een linkje staan, maar weet niet of dat mag...)
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 20 oktober 2011 @ 08:47:

Ik ga mijn volgende boek aan haar opdragen:



'Het dragen van een bril ontslaat je niet van plicht om mascara te dragen, en hier neem mijn lippenstift!'Da's wel een ontzettende secretaresse-opmerking zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 20 oktober 2011 @ 08:56:

Ach, volgens mij doet ze het voor de publiciteit. Dan komt ze straks aan tafel bij oa DWDD en dan zal ze vast zeggen dat ze dat niet zo bedoelde.



Als er een papiertje in de printer vastloopt, belt ze hoogstwaarschijnlijk al de helpdesk. Ze kan misschien nog net d'r kont afvegen, maar ik vermoed zomaar dat ze daar ook best moeite mee heeft en regelmatig een flinke dot stront over d'r ham uitsmeert. Misschien ook niet hoor... Ze ziet er geconstipeerd uit, dus misschien poept ze helemaal niet en komt het allemaal uit haar mond. Bij nader inzien, denk ik inderdaad zij uit haar mond poept



Lekker belangrijk. Dat soort mensen heb je altijd en overal. Hier op het forum heb ik ook meer dan eens bijdragen gelezen van "dames" die commentaar hadden op dergelijke beroepen. Ze denken er alles over te weten, denken het zelfs beter te weten! En maar afgeven... Als je dat soort dingen doet, dan is er (om welke reden dan ook) sprake van kutkift.Wow, dat was goor...(ik zat net een beschuitje te eten..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven