Psyche
alle pijlers
En nu even eerlijk....
vrijdag 8 februari 2008 om 21:56
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
dinsdag 12 februari 2008 om 23:21
Stond 'ie eindelijk voor mijn deur...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Was toch een tegenvallertje...
Was toch een tegenvallertje...
woensdag 13 februari 2008 om 01:43
Voor Minny en Superstar (het wordt gezongen in Patois Jamaican maar ik heb 't voor jou vast vertaald Minny ):
Uit: Tek him back - Tanya Stephens
And you can find his clothes they're upon the lawn
if when you come and you don't see me I'm gone
'cause I don't love how your man peforms
so, take him back, wifey, take him back
Look how I used to brag and show off
down in the end you have the last laugh
even if it even means that I have to pop off
you go take him back, wifey, take him back
you better take him ( repeat), you have to take him back (repeat), you better take him back ( repeat)
Well the 1st rule of shopping
let de buyer beware
be careful when you take a girl's man and go there
you might grab someting that's she just about to dash
'cause one girl's treasure is another girl's trash
I notice a certain little trend going on
men always look better in the next girl's arms but he never fails soon as te next girl's gone
de newness rubs off and the man loses the charm
When the clothes reach the lawn
You would pray to God he would pack up and gone
have a cute face but he doesn't perform so take him back
wifey take him back
donderdag 14 februari 2008 om 11:09
En voor de tweede keer zet één manipulante het hele forum naar haar hand. Die mag elke drankovergoten oprisping spuien, elke zelfmoordpoging, weggewerkte pil of handgemaakte snee wereldkundig maken. En iedereen staat erbij en kijkt er naar. Moet kunnen, want het gaat hier om een heel uitzonderlijk iemand. Die net als Pippi Langkous alles weet en alles kan, maar geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen.
Ik vind het godgeklaagd wat hier allemaal gebeurt. Gapende wonden, hoop opgeklopt drama en het wordt allemaal gepikt. Al rijt Digitalis zich aan flarden, ik persoonlijk word er niet koud of warm van. Trek er huppelend een zak chips bij open. Zo liep Digitalis door Auschwitz en dat vond ze zelf een bewijs van grote geestkracht.
Op bijna alle topics waar deze dame verschijnt, komt vroeg of laat haar geestelijke toestand naar voren. En het is de bedoeling dat alle anderen hier daar kennis van nemen en verder horen, zien en zwijgen.
Want de enige die op dit forum blijkbaar recht heeft op gevoelens en meningsvrijheid is Digitalis. Wat haar ontboezemingen bij anderen oproepen, dat is natuurlijk hun probleem. En van al deze anderen wordt wel verwacht dat ze zich verantwoordelijk gedragen en rekening houden met deze labiele figuur. Die kan zichzelf niet beschermen, dat moet de rest maar doen.
Mij strik je niet voor dergelijke emotionele chantage. Kan het honderd keer ontkend worden, dat is het wel! Bloedend, zuipend en jankend heeft Digitalis zo'n beetje iedereen waar ze hem hebben wil. Oh, wat schaamt ze zich daarvoor, het is niet te dragen. Om vijf minuten later vrolijk verder te gaan. En wat anderen daar eventueel bij voelen? Ja hallooo, die hoeven niet zo te lijden als zij. Die moeten zich maar bij elkaar rapen.
De grootste fout ligt mijns insziens bij het Vivaforum zelf. Het is niet te geloven dat er niet ingegrepen wordt. Iemand die al haar zelfdestructieve ongein het forum opplempt, vol verholen en onverholen dreigingen, hoort op een forum niet thuis. Een ban lijkt mij de enige oplossing.
Ik vind het godgeklaagd wat hier allemaal gebeurt. Gapende wonden, hoop opgeklopt drama en het wordt allemaal gepikt. Al rijt Digitalis zich aan flarden, ik persoonlijk word er niet koud of warm van. Trek er huppelend een zak chips bij open. Zo liep Digitalis door Auschwitz en dat vond ze zelf een bewijs van grote geestkracht.
Op bijna alle topics waar deze dame verschijnt, komt vroeg of laat haar geestelijke toestand naar voren. En het is de bedoeling dat alle anderen hier daar kennis van nemen en verder horen, zien en zwijgen.
Want de enige die op dit forum blijkbaar recht heeft op gevoelens en meningsvrijheid is Digitalis. Wat haar ontboezemingen bij anderen oproepen, dat is natuurlijk hun probleem. En van al deze anderen wordt wel verwacht dat ze zich verantwoordelijk gedragen en rekening houden met deze labiele figuur. Die kan zichzelf niet beschermen, dat moet de rest maar doen.
Mij strik je niet voor dergelijke emotionele chantage. Kan het honderd keer ontkend worden, dat is het wel! Bloedend, zuipend en jankend heeft Digitalis zo'n beetje iedereen waar ze hem hebben wil. Oh, wat schaamt ze zich daarvoor, het is niet te dragen. Om vijf minuten later vrolijk verder te gaan. En wat anderen daar eventueel bij voelen? Ja hallooo, die hoeven niet zo te lijden als zij. Die moeten zich maar bij elkaar rapen.
De grootste fout ligt mijns insziens bij het Vivaforum zelf. Het is niet te geloven dat er niet ingegrepen wordt. Iemand die al haar zelfdestructieve ongein het forum opplempt, vol verholen en onverholen dreigingen, hoort op een forum niet thuis. Een ban lijkt mij de enige oplossing.
donderdag 14 februari 2008 om 11:39
Citotoets, wat je schrijft is niet helemaal waar, kijk maar eens op de laatste pagin's van het topic Eigenlijk vind ik dit een gevaarlijke pijler. Er zijn heel wat forummers die hebben aangegeven dat de emotionele chantage niet kan en dat niemand verantwoordelijk is voor het gedrag van Digitalis, alleen zijzelf. Én, dat Viva misschien aangeschreven moet worden (ik schreef daar al dat ik erover denk, maar wilde eerst kijken of Digitalis iets zou doen met de waarschuwing alleen) en dat het beter zou zijn voor Digitalis zélf als ze hier niet post/leest, omdat ze er duidelijk niet goed aan doet in haar toestand. Ik denk ook dat veel dingen die jij schrijft komen door haar toestand en dat is geen excuus, maar wel een reden voor haar gedrag. Nu komt het over als een persoonlijkheidsfout en daar ben ik niet zeker van, kan ook niemand zijn, behlave mensen die haar in het echt kennen. Als de discussie op het andere topic door de Angels zouden zijn beantwoord was deze post niet nodig geweest denk ik. Ik snap je post heel erg goed, maar vind hem wel te cru. Ik zie het meer zo: iemand zit zwaar in de shit en hier nu posten is niet verstandig. Viva moet zich afvragen of het wel goed is om haar hier te laten posten. Yasmijn doet reddingspogingen, maar misschien is gewoon niet laten lezen/posten hier wel een veel betere poging dan steeds verzoekjes blijven doen...
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
donderdag 14 februari 2008 om 11:49
Nou, sorry maar ik vind het stuk van citotoets absoluut geen hulde waard. Wie het ook is, degene moet zich schamen en dan doel ik vooral op de groffe stukjes die ik niet verder hoef aan te duiden. Dat lijkt me duidelijk en degenen die roepen hulde of iets dergelijks, moeten zich ook schamen.
Ik verdedig of val verder niemand bij maar dit vind ik dus niet kunnen. Of jij moet zelf geestelijk ook een ernstig probleem hebben, dan snap ik nog waar het vandaan komt, citotoets.
Ik verdedig of val verder niemand bij maar dit vind ik dus niet kunnen. Of jij moet zelf geestelijk ook een ernstig probleem hebben, dan snap ik nog waar het vandaan komt, citotoets.
Het is mij: shaHla (Iranian version)