Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het spits afbijten in dit kersverse topic:



1 koffie verkeerd

1 thee

1 groot glas biologische appelsap

3 glazen water

1 blikje cola zero

O: krentenbol

L: meergranen pistolet tuna melt (tonijn & cheddar uit de oven)

T: 1 chocolademuffin

D: zilvervliesrijst met kip paniki en doperwten

T: 1 minneola, 1 kiwi
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Ohja! Happy new topic!!



Wat voor stalker??
Alle reacties Link kopieren
Iemand van mijn kletstopic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Ik wil m'n lijstje van vandaag wel posten alleen was ik vandaag laat uit m'n nest en was het dus niet bijster veel:



O: Sliep ik

L: Pakje ontbijtbiscuitjes

T: Pot thee, 2 mandarijnen, 2 water en 1 light sinas

D: Zuurkoolschotel met creme fraiche, magere yoghurt, kerrie, zakje aardappelpuree (erdoorheen gemengd in een kom). Dat op de bodem gelegd, Geruld rundergehakt eroverheen, daar overheen magere kaas.

T: Kop koffie, water en weer een light sinas.



30min op het stepapparaat en het huis opgeruimd



@Twisted. Ik weet dat 1119kcal niet veel is, daarom schok ik ook toen ik op de weegschaal stond. Het zal misschien idd wel vocht zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Ohw haha oke! Waarom wordt het topic niet geblokkeerd dan na 3000 posts?
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 23 oktober 2011 @ 20:42:

Ik zal het spits afbijten in dit kersverse topic:



1 koffie verkeerd

1 thee

1 groot glas biologische appelsap

3 glazen water

1 blikje cola zero

O: krentenbol

L: meergranen pistolet tuna melt (tonijn & cheddar uit de oven)

T: 1 chocolademuffin

D: zilvervliesrijst met kip paniki en doperwten

T: 1 minneola, 1 kiwiZoo wat voor tonijn dan uit blik?? Klinkt lekker!!
Alle reacties Link kopieren
quote:linna schreef op 23 oktober 2011 @ 20:57:



@Twisted. Ik weet dat 1119kcal niet veel is, daarom schok ik ook toen ik op de weegschaal stond. Het zal misschien idd wel vocht zijn dan.Niet veel? Het is harstikke weinig! Vandaag is ook niet zo best. Zorg je wel goed voor jezelf?
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:linna schreef op 23 oktober 2011 @ 20:58:

Ohw haha oke! Waarom wordt het topic niet geblokkeerd dan na 3000 posts?Géén idee!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:linna schreef op 23 oktober 2011 @ 20:59:

[...]





Zoo wat voor tonijn dan uit blik?? Klinkt lekker!!Tonijnsalade om precies te zijn
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 23 oktober 2011 @ 21:02:

[...]





Tonijnsalade om precies te zijn



Oohw kan dat in de oven dan?



Tja ik vind dat ik wel goed voor mezelf zorg, zit namelijk nu echt wel vol (heb 2x opgeschept ) Heb ook alles uit de schijf van 5 gehad. Morgen krijg je een beter lijstje, beloofd!
Alle reacties Link kopieren
quote:linna schreef op 23 oktober 2011 @ 21:12:

[...]





Oohw kan dat in de oven dan?



Ja, maar dan wel "stevige" tonijnsalade. Veel tonijn, weinig mayo, anders druipt alles er zo uit.



Tja ik vind dat ik wel goed voor mezelf zorg, zit namelijk nu echt wel vol (heb 2x opgeschept ) Heb ook alles uit de schijf van 5 gehad. Morgen krijg je een beter lijstje, beloofd!Daar hou ik je aan!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee gaan doen!



O: 2 koffie, appel, kiwi

L: geroerbakte italiaanse groente met kip en kruidenmix

D: pastasalade met ham

T: te veel witte wijn
Alle reacties Link kopieren
quote:mikkyyy schreef op 23 oktober 2011 @ 21:58:

Ik wil ook mee gaan doen!



O: 2 koffie, appel, kiwi

L: geroerbakte italiaanse groente met kip en kruidenmix

D: pastasalade met ham

T: te veel witte wijnOok niet echt veel zie ik, wat zat er verder in de pastasalade?
Alle reacties Link kopieren
15.00;

2 boterhammn met dikke laag pindakaas light (+ 1x hagelslag)

2 boterhammen met 30+ kaas en zuivelspread



20.00;

maaltijdsalade met kipfilet, fruit, sla, dressing

4 stokbroodjes met kruidenboter

magere yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Jeeeh kan ik ook een keer zeggen happy new topic!!



Dag mijntje!! Hoe is het ermee??



Redrose, tuurlijk blijven schrijven. Er is geen criterium waar lijstjes aan moeten voldoen om te mogen schrijven. Juist als je teveel/ te weinig eet kan het goed zijn.. maar het is voor iedereen die er behoefte aan heeft/ prettig vindt. Blijf maar hoor. Je bent net zo welkom als iedereen.



Welkom Ranjaaa en Mikkyyyy!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Minie86 schreef op 23 oktober 2011 @ 21:51:

Tvp!???
Alle reacties Link kopieren
Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



hahahaha naar aanleiding van iets speciaals? haha
Alle reacties Link kopieren
Mijntje ik kan begrijpen dat je je zo rot voelt doordat je veel eet en anderen niet zoveel eten.. maar blijkbaar heb je het echt nodig anders had je niet zoveel ondergewicht. Zijn er meer mensen die dit hebben waarmee je in contact kunt komen? Dat helpt misschien? Het is dan dus helemaal niet raar, je hebt het nodig. Lijkt me ook moeilijk om te accepteren, maar doe dat maar. Het is zonde je rot over te voelen, je lichaam heeft het nodig dus waarom rot voelen over veel eten? Heel veel liefs en wees lief voor jezelf
Alle reacties Link kopieren
Sacha wat naar dat je je zo voelt. Heel eerlijk en fijn dat je het zo open vertelt en alles duidelijk noemt. Vervelend dat je nu zo weinig kunt doen, dan ga je je ook sneller 'bleh' voelen. Wat zijn dingen waar jij energie van krijgt? Die haalbaar zijn of je haalbaar kunt maken? Kun je vaker met mensen afspreken bijvoorbeeld? Of vrijwilliger worden met een 'oudje' (dat lijkt mij leuk). Over je toekomst.. al ben je hulpbehoevend dan nog kun je wat voor mensen betekenen. Daar hoef je geen baan voor te hebben. Een glimlach en af en toe een luisterend oor en rust, hebben een goede uitwerking en zijn helend voor anderen. Goed en sterk dat je weet dat je uit dit dal zal klimmen. Er is licht aan het einde van de tunnel. Ik weet niet goed wat te zeggen, aan mijn adviezen heb je misschien ook niks.. misschien kan ik beter enkel luisteren en je dit geven. Liefs
Alle reacties Link kopieren
Vandaag (zondag)

8. 8 biscuit (geen honger dacht skip ontbijt ivm heel brood 10 min voor bed)+8 eetlepels chocopasta (verspreid over 1/2 uur)+10 bhh (toch wat br werden er 10!?! Zulk leKker br!?!)



12. Bakje ijs (nu in 2 dagen 2 bakken van 750 ml op :(, had een voor mezelf en een voor als ik visite heb gekocht...dat werkt dus niet.....)



13. 4 bhh met geitenkaas en honing, 3 eetlepels chocopasta :(



15. 2 biscuitjes (ja ja echt maar 2 )



16. 2 plakjes kaas met ketchup+2 augurken



17. Tosti (ham/kaas/2 br. Bhh)



18. 2 bhh geitenkaas/honing, 4 biscuit+2 kaas



19.30 pompoen+lomito+oven frites+satesaus (overheerlijk!!!gesmikkeld!)

Toch ondanks avondmaal heerlijk was en vol zat....even iets voor "zoete smaak"/toetje :(, 6 eetlepels chocopasta :(+8 biscuitjes (kleine en volgens verpakking is 7 1 serving unit ) +warme chocomelkmarshmellow



22: :( :( :( 8 biscuitjes+8 chocopasta en toen pot leeg (750 gr duopenotie, 18 piek! Donderdag of vrijdag geopend :( :( ) en vervolgens....1/2 uur, heeeeeeeeeel veel brood, schrijf even niet hoeveel, want dan vragen jullie allemaal of ik gestoord ben geworden......vraag ik mezelf afgelopen dagen ook weer geregeld af. Was tot 20.00 op ontbijt na redelijk tevrede, echter 22-23 goed verpest :(.

Ging bijna weer balend en boos op mezelf naar bed, maar dank zij lieve bericht Ayli (en goed pratende woorden Linna iets minder boos en balen, zit gelukkig niet te vol, al blijf ik mezelf idioot vinden.....



Verder veel smoothies (met daarin iets van 8 mango"'s en 3 papaya en 3 bananen+blikje cocosmelk)+blikje rootbeer+2 blikjes bier+iets van 15 dropjes (meestal voor lekker nu ook voor zere keel....vrijdag drijfnat in koude airco gaan zitten.....niet slim....).

En "sport": uur tuin (veeeeel onkruid na week niks doen!)+hele ochtend opruim en schoonmaak in huis (schoonmaakster (ha ha wij, vrienden en ik noemen haar altijd "poets") is voor 3 weken na Colombia....dus komende tijd zelf doen :(



Hi Linna, wist ik niet, wit br meer kcals!?! Thanxs tip! Ene ja die krachttraining.....zou ik iid moeten doen.....roept iedereen al jaren en ben het ook al jaren " van plan" , maar zo geen zin in......hou van duursport, en dat is nou net niet goed als je kilo's bij elkaar wilt sprokelen.....

Ene in je beschrijving zuurkoolschotel mis ik 1 ding.....de zuurkool ;)



Ayli: ai wat een mooi en lief stukje van je, kon ik wel even gebruiken:), thanxs!!

Ene las ik iets paar dagen geleden geef mij maar pindakaas ik met gezondheidswinkel??? Klaar met natuurwinkel?? Ik heb hier ook nog pot walnootpindakaas en sesampindakAas van natuurwinkel.....niet te eten en waren per stuk voor klein potje 15 piek (anders had het al in prullenbak gelegen want vond echt heel ranzig! Wel lekker is walnootpindakaas van AH!(Nog lekkerder is witte pasta van ah ;)).



Mai mooi verwoord, ene dacht zelfde als twisted.....pas eens wat lieve woorden+relativerende+wijze woorden op je zelf toe! Zie je eigen lijstjes een als of ie van een ander is en geef zelfde commentaar op dat lijstje als je op andere lijstjes doet, probeer het Eens!



Minie en Twisted,yep:) (durfde hier even niet te zeggen, dacht denken jullie helemaal wat een aso tante rijd met 10 bier op en zet tattoo....), wou hem al jaren (en vond uit ziekenhuis en 10 kilo erbij mooi moment, das nu 2 jaar geleden en nu dan eindelijk gedaan , dacht altijd dat het iets was voor jonnies en anita's maar was hier zo ongeveer enige die niet had, dus gedachte bij gesteld, en deze klein+mooie betekenis:).

Minie hoe is het?nog druk? Loopt toch co-schappen waar loop je nu?

Twisted, ik zie toch weer pistoletjes , of werk je ook in weekend ;)
Alle reacties Link kopieren
Het is idd een goed idee om de hoeveelheden te posten, zodat er iets meer inzicht in mijn lijstjes komt.



Even snel mijn lijstje van gisteren:



O: speltcracker met appelstroop

L: kwark met banaan, sinaasappel,muesli en noten ( grote kom)

T: zelfgemaakte Italiaanse appeltaart , 2 toastjes

D: zelfgemaakte pizza met aubergine, champignons en tomaten

Bruschetta, appel met yoghurt en muesli
Alle reacties Link kopieren
ontbijt banaan,appel met wat kaneel

td 2 mandarijnen

lunch speltbth met pkaas,omelet met ei/prei/kool

td shake

diner zuurkoolschotel (met zuurkool hoor)

s uurjte bodypump, uurtje balance,uurtje fietsen en anderhalf uur lopen



Leuk weer een nieuw topic!



Mijntje, jij eet gewoon veel... mag je dat ook accepteren van jezelf? Nu schrijf je het op alsof je he zelf niet goed vindt, teveel enz enz. Dat lijkt me niet goed voor je zelfvertrouwen/eigenwaarde. enneh, die pindkaas vd natuurwinkel moet je wel elke x voor gebruik doorroeren he, anders drijft de olie er op en is de pindakaas droge meuk.



Wlkom Mikkyy



Linna, elke dag wegen is zinloos. Echt aankomen doe van je 7000kcal (meer) ongeveer een kg. Maar jij eet zo weinig en niet eens 7000kcal bovenop de normale 2000 die je moet. Dus :P JE gewicht bestaat uit zoveel aspecten die kunnen wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Whahaha en hij was me toch lekker die zuurkoolschotel zonder zuurkool Moet je gewoon eens proberen

En ja er zit blijkbaar echt meer kcal in wit brood!kijk maar!



@Mijn; ik heb mezelf en Twisted al beloofd dat jullie vandaag een beter lijstje krijgen en daar hou ik me ook aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven