Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn bij menstruatie.

22-01-2008 12:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste paar maanden krijg ik bij mijn menstruatie hoofdpijn.

Meestal aan het eind van de dag de hele week lang!



Voorheen had ik het meestal alleen op de laatste dag.



Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet ik misschien van pil wisselen. Ik heb nu ongeveer 5 jaar diana-35.

Ik ga natuurlijk een afspraak maken bij de dokter. Maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.



Dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gehad, gek werd ik ervan..Ik vond een tip ergens op internet. Lijnzaadolie kapsules, ik heb het geprobeerd en het hielp..
Alle reacties Link kopieren
Drinken, drinken, drinken!



Met name water dus.



Door de hormonen (progesteron) raakt je vochthuishouding van slag. Je lichaam bereidt zich voor om moeilijke tijden en gaat vocht vasthouden. Dit doet hij op plaatsen waar wij het meestal liever niet hebben: enkels, armen, borsten, gezicht etc. Vandaar dat je vaak ook opzwelt en in gewicht "aankomt" tijdens deze periode.



Voor de gewone functies heeft je lichaam nu alleen niet genoeg vloestof meer, je aderen vernauwen en er komt minder zuurstof in de hersenen. Dit maakt dat je hoofdpijn krijgt. Maar het is ook (deels) de oorzaak van lusteloosheid, moeheid, prikkelbaarheid, gevoelige borsten etc.



Vermijd zoveel mogelijk caffeine en zout in je dieet en zorg dat je aan je 1.5 tot 2.5 liter vocht komt.



In principe is vruchtensap, (caffeine vrije) thee, limonade en zelfs melk en drink yoghurt ook goed het hoeft dus niet perse water te zijn. Water heeft alleen het grote voordeel dat er geen geur,-, kleur-, smaakstoffen en calorien inzitten wat het voor het lichaam wel zo makkelijk maakt.
anoniem_124496 wijzigde dit bericht op 31-10-2011 04:10
Reden: tiepvouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het iets te maken heeft met hormonen in pil, want ik slik al jaren de pil niet meer en heb altijd hoofdpijn rond menstruatie. Eigenlijk meer migraine-achtig heb ik het idee. Begint altijd met latente pijn in nek/hals/schouders, worden helemaal stijf. Daarna trekt het via mijn achterhoofd naar mijn voorhoofd, bonkende pijn. Als ik pech heb en dan toevallig een lange dag op werk of anders heb en dus niet meteen mn bed kan induiken dan moet ik daarna heel veel gapen en word ik er op een gegeven moment ook misselijk van.



Tegen misselijkheid heb ik dan wel medicijn, maar tegen hoofdpijn werkt echt niks. Paracetamol al helemaal niet. Heb het dan gegarandeerd 3 dagen. Daarna gaat het wel weer.



Vind sowieso dat pms vanaf mijn 27e opeens tevoorschijn is gekomen. Eerder had ik pas door dat ik ongesteld was als ik bloed in mijn onderbroek vond. Verder totaal geen klachten. Nu opeens elke maand een verrassende selectie uit een hele reeks klachten.... grrr.....



Maar bij mij helpt verder niks echt tegen de hoofdpijn als slapen slapen slapen.
Rose, de klachten die jij beschrijft zijn precies hetzelfde als die van mij.

Bij mij is het migraine en het enige wat helpt is Zomig met een hoge dosis paracetamol. Je wordt er een beetje suf van, maar de pijn is dan op de achtergrond.

Vraag je huisarts of je daar een recept voor krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Je hormoonlevel daalt te snel en daar krijg je hoofdpijn van. Heeft niets met de pil, spiraal ed te maken.
Alle reacties Link kopieren
Rose en Lapin, jullie hebben migraine (ik weet er alles van helaas) en jarenlang heb ik ook geleden en steeds paracetamol geslikt, wat dus niet helpt.

Vraag aan de dokter sumatriptan of Imigran. Een pilletje en je bent meestal van de hoofdpijn af. Een verademing.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft idd te maken met je hormoonlevel. Heel herkenbaar voor mij. Voordat ik mijn kinderen had lag ik iedere maand 3 dagen kotsend van de hoofdpijn in bed/op de wc....

Kon niks verdragen, geen licht, geen geluid, echt helemaal niks. Drama!



Heb toen een lange tijd tijdens mijn stopweek een pil geslikt die normaal tijdens de overgang gebruikt wordt en dat werkte wel.



Na 2 voldragen zwangerschappen minder last gelukkig....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Heel oud topic: maar een topic voor iedereen die hier last van heeft: ga aan de implanon (hormoonstaafje)....werkt 3 jaar lang.



Voor mij betekent het dat ik mijn leven weer terugheb: waar ik eerst iedere maand bijna 4 dagen migraine had ik de stop week (of beter gezegd in 1x in de drie maanden want ik slikte door) heb ik nu alleen nog migraine door stress zon 3x per jaar een dagje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven