hekel aan kind van school halen

15-02-2008 11:47 272 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,ik heb er een hekel aan om mijn zoontje van school op te halen omdat het wel lijkt alsof ik van een andere planeet kom als ik aan kom lopen. Ze kijken me aan alsof ik 25 armen heb ofzo. Ik hou er niet van om over het weer te kletsen om maar iets te kletsen te hebben dus ga ik met ook niet in een groepje bij elkaar geklitte moeders staan die het nergens over hebben. daarbij zie ik er nog heel jong uit en verzorg me goed (in tegenstelling tot heel veel andere moeders die er staan) misschien is het dat jaloezie ofzo?ik weet het niet maar ik vind het echt superirritant! wie heeft dit ook?
Ligeia schreef op 15 februari 2008 @ 14:09:

Ik mag die stinkende Fleur ook...

*sprayt Oust in de rondte, heel veel Oust*

Nee joh, gewoon vanille spray van de body shop, dan ruik je niks anders meer ;-)

Waarom bestaat de vanille-deo van Impulse trouwens niet meer...
Vl43inder schreef op 15 februari 2008 @ 14:10:

Ja, daarmee beschuldig je andere mensen van sociaal niet wenselijk gedrag. Een beschuldiging, zeker naar nietsvermoedende, misschien wel onschuldige mensen schiet meer dan eens in het verkeerde keelgat. Een discussie loopt meestal lekkerder zonder dat soort beschuldigingen.
precies!
Zullen we daar anders even een topic over openen? Gewoon gezellig met allemaal mensen die Fleur niet mogen. En dan mag ze ook niet op ons feestje komen.

Wat een onzin om zoiets te roepen in een algemeen topic. Wat nou discussie, nee, gewoon zeggen dat je iemand niet mag..
Scorpion80 schreef op 15 februari 2008 @ 14:04:Ook misschien in de situatie van TO. TO is kortzichtig met haar vooroordelen naar de slonzen en de slonzen zijn bevooroordeeld naar het verzorgde tutje. Er moet iemand de stoute schoenen aantrekken en zich niet op de kop laten zitten en als TO graag wil dat de situatie iets gezelliger wordt, zou ze daar zelf mee moeten beginnen.
Helemaal mee eens. Zélfs als je denkt of het zelfs zo ís dat jij daar dan niet mee zou moeten beginnen, moet je dat toch eens proberen als je wilt dat er iets verandert. Een afwachtende houding aannemen, terwijl je alleen maar moppert op 'die ander' en ook alleen nog maar kunt zien wat 'die ander' doet (of juist niet), brengt toch niemand een stap verder? Neem de eerste stap gewoon. Die instelling opent deuren (ook bij jezelf) waar je het niet verwacht...
Vl43inder, wat overdreven, zeg. Een 'beschuldiging aan nietsvermoedende misschien wel onschuldige mensen'. Nogmaals, ik geef in mijn posting van 13.52u al aan dat er wel degelijk mensen zijn die je op uiterlijk beoordelen zonder ook maar een woord met je gewisseld te hebben. Duh. What else is new. Niet alleen naar moeders in joggingbroek maar ook naar moeders die er opgedirkt bij lopen. Maar dat laatste mag je niet zeggen, dan is dat ineens 'eigen interpretatie'.

Gek eigenlijk, he.
Wat heel grappig is over het schoolpleinveroordelen.

Ik stond lange tijd altijd alleen. Omdat ze me niet moesten. Dacht ik.

Tot ik eens met een "kakker" in gesprek raakte over onze kinderen, en wat denk je... gewoon een aardige vrouw onder die laag plamuur. En zij vond mij ook aardig, ondanks mijn "enge" gothic uiterlijk.

Het moet van 2 kanten komen.

Mss heeft die joggingbroek mevrouw waar to zo op spuugt wel iets heel bijzonders te vertellen. Weet zij veul. Dat veroordelende is zo jammer.

( en jammer ook om mensen aan te gaan vallen hier, helemaal sneu als je ziet dat iemand zegt een forumster niet leuk te vinden, dat je dan ineens ook druft te zeggen dat je haar niet zo leuk vind. Zo sneu. En ... GROEPJESGEDRAG X-D )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Maar TO doet precies hetzelfde. Die zegt 'is het nou zoveel moeite om iets aan je uiterlijk te doen?' Zij beoordeeld mensen op hun uiterlijk en gaat er dus meteen maar vanuit dat zij dat ook bij haar doen. Het zal ongetwijfeld van 2 kanten komen en die blikken waar jij het over hebt zullen ook vast vaker voorkomen. Maar hier komt het toch minstens van 2 kanten.
Jeutje, dit is wel een record aantal reacties binnen een bepaalde tijd, volgens mij. Niet te doen om bij te lezen. Ik reageer dan ook puur op de OT.

Ik vind dat bij de school van mijn zoontje best hippe dames (en heren) staan. Een enkelig is een slons, maar over het algemeen ziet men er gelikt uit. Of gemiddeld.

xx lisa.
Eensch, Borodini. Het is ook allemaal te kinderachtig voor woorden.
Bambi schreef op 15 februari 2008 @ 14:18:

Vl43inder, wat overdreven, zeg. Een 'beschuldiging aan nietsvermoedende misschien wel onschuldige mensen'. Nogmaals, ik geef in mijn posting van 13.52u al aan dat er wel degelijk mensen zijn die je op uiterlijk beoordelen zonder ook maar een woord met je gewisseld te hebben. Duh.

Niet alleen naar moeders in joggingbroek maar ook naar moeders die er opgedirkt bij lopen. En dat blijkt ook al uit dit hele topic.
Natuurlijk zijn er mensen die je op uiterlijk beoordelen. Die zullen er ook altijd blijven, maak me er zelf zelfs ook wel schuldig aan hoor. Maar iemand die een ander op zijn uiterlijk beoordeeld, doet dat vaker niet uit jaloezie dan wel denk ik. En iemand beschuldigen van jaloezie, dat zorgt er voor dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Zeker mensen die zich een beetje identificeren met of empathie voelen voor de beschuldigde. Een persoonlijke aanval is doorgaans een heel goede discussiekiller.
Precies Eowynn.

Zij vindt vrouwen zonder makup of whatever blijkbaar mensen die zichzelf niet verzorgen.

* kijkt zorgelijk in de spiegel... weeeer geen makeup vandaag, gelukkig ruik ik wel lekker schoon.
Op de schoolplein moeten dan moeders denken dat mijn kinderen 3 moeders hebben:

maandag, woensdag, donderdag en vrijdag: netjes aangekleed en dik lagje make up, rennen rennen rennen en bijna vanuit de deur de kinderen binnen dumpen en dan rennen rennen rennen

dinsdag ochtend: jogginbroek (soms met wollensokken), geen make up, haar slecht gekamd, slecht humor en rennen rennen rennen

dinsdag middag: licht make up, relax, tijd voor een praatje.
Terwijl ik een oordeel had over de tiptop moeders, niets geen jaloezie, maar meer onbegrip, ik kon me niet voorstellen dat je echt s ochtends om 7 uur al je gezicht staat te plamuren.

Inmiddels heb ik geleerd om niet gelijk naar het uiterlijk te kijken. Vaak zit er achter een uiterlijk een heel leuk mens. Dat je mist als je al afhaakt bij een eerste blik.
AARGHH!! ik wilde alleen maar ADVIES! Omdat ik mijn mening over iets geef (o.k misschien komt het niet aardig over ,maar niet zo bedoeld) en me afvraag of er meer mensen zijn die dit zo ervaren wordt ik volledig afgebrandt en gaan jullie ook nog een onderling ruzie met elkaar zitten maken...zucht...mannen zijn idd makkelijker dan vrouwen ja..
Migjam, er staat tussen het gekijf en gegrap door toch echt wel iets waar je wat aan zou kunnen hebben. Pik dat op en reageer daar weer op, dan zal er binnen de kortste keren een adviestopic ontstaan. Toch?...
En nee, mannen zijn niet gemakkelijker. Dat líjkt maar zo, helaas... ;p
Okay, migjam,

Mijn advies: Probeer eens door die buitenkant en groepjes heen te kijken, spreek es een moeder van een vriendje aan , en mss kom je er achter dat ook een joggingbroek zonder makeup best aardig kan zijn :)
Dat doe ik om 6.30u al, Borodini.. ;-)

Er staan best tips bij, Migjam.
jaah! bedankt diegene die me een serieus advies hebben gegeven,ik wil er ook zeker iets mee doen,en ook ik heb echt wel vrienden met geitenwollen sokken enzo hoor helemaal niks mis mee,het komt gewoon zo over op het schoolplein(alsof men dan zo denkt snap je..)
migjam schreef op 15 februari 2008 @ 14:28:

AARGHH!! ik wilde alleen maar ADVIES! Omdat ik mijn mening over iets geef (o.k misschien komt het niet aardig over ,maar niet zo bedoeld) en me afvraag of er meer mensen zijn die dit zo ervaren wordt ik volledig afgebrandt en gaan jullie ook nog een onderling ruzie met elkaar zitten maken...zucht...mannen zijn idd makkelijker dan vrouwen ja..

"zucht" "word een beetje kriebelig".

Ik wil je graag van advies dienen, maar voor mij zijn een paar dingen niet helemaal duidelijk, namelijk:

je schrijft eerder dat wanneer mensen normaal doen, jij ook normaal terug doet. Wel eens omgedraaid?

heb je wel eens een poging gedaan om met ze in gesprek te komen?

Als bovenstaande veroordelend klinkt, dan is dat niet mijn bedoeling, ben oprecht geinteresseerd :)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Migjam, er is hier advies gegeven, maar blijkbaar zie je dat niet als advies. Mensen laten je ook naar jezelf kijken.

En in je openingspost vraag je niet om advies om het probleem op te lossen.
ligeia,ik maak over het algemeen makkelijker contact met mannen dan met vrouwen (een enkeling daargelaten) maar jij hebt er niet zulke goeie ervaringen mee dan?
Oh, integendeel. :)

Maar ik heb wel heel vaak mogen meemaken hoe het gedrag van mannen onderling met het gedrag van vrouwen onderling toch erg overeenkomt... :)
rosanna08 ja, ik heb wel eens contact gezocht ,maar vaak vallen de gesprekken dan stil zodat je je niet op je gemak voelt en ik vind het dan niet leuk om het opeens over het weer te gaan hebben. Het nodigd dan nietecht uit voor een volgend gesprek zeg maar..en wat is normaal? ik gedraag me echt niet onaardig ofzo,noch zie ik eruit als een modepopje,maar blijkbaar wordt er van me verwacht dat ik me met schreeuwerige stem tussen een groepje stort.
Heb niet alles gelezen (dus zal wel zwaar mosterd zijn nu ;-) ), maar wat een comotie om niets!

Zoals ik het openingsbericht lees, is migjam onzeker. Niet over haar uiterlijk, maar wel over hoe ze bejegend wordt. Kjong en Bam zijn types die er makkelijk op afstappen (verbaasd me niets X-D ), maar dat geldt niet voor iedereen. En ik zou, als anderen niet met mij willen praten, het ook stom vinden om over het weer te praten en andere veroordelen om hun joggingbroek (hell, ik draag tenminste nog een spíjkerbroek :-P ).

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel wat moet overwinnen om bij een groepje te gaan staan. Niet op school, want daar kom ik nog niet, maar deze situatie doet zich niet alleen op school voor.

Migjam, ik zou, zoals Kjong zei, gewoon bij het groepje gaan staan. Misschien niet persé het groepje met de meest veroordelende blik, maar dan een ander groepje. Of zorg dat je er het eerste bent, en spreek de tweede moeder die er komt staan aan. Is al makkelijker dan tien moeders aanspreken :) .

(En ik wil wel bij het groepje van Kjong en Bam staan :worship: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven