Gezondheid alle pijlers

Oren dicht en geluid in hoofd

01-11-2011 09:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week zitten allebei mijn oren dicht. Het gonst, suist en een hoge pieptoon wat behoorlijk irriteerd.

Ook hoor ik als het stil ik om me heen, geluiden in mijn hoofd.

Ringtones, accordeon muziek (zoooooo niet mijn smaak).

Ben wel verkouden geweest, maar dat is zo goed als over.

Gisteren een afspraak gehad met assistente huisarts, want in eerste instantie denk je toch aan verstopping in oren.

Dat was dus niet het geval. En heb een nieuwe afspraak bij de huisarts.



Herkend iemand dit?



Groetjes Pastct
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Ik herken het niet, maar lijkt me goed om het even na te laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort ringtones en accordeon muziek in je hoofd als het stil is? Ik zou dit dan vooral erg duidelijk aangeven aan de huisarts. Voel je je verder wel zoals normaal? Wanneer heb je een afspraak? Lijkt me echt heel vervelend!
Alle reacties Link kopieren
. Oh, je hebt al een afspraak bij de HA
Alle reacties Link kopieren
Dat is vreemd ja....klinkt het net zoals ringtones en accoredion muziek, of is het precies zó? dat je bijna achter je wil kijken waar de man de met de accordeon staat? Dat is namelijk een groot verschil...zeker aangeven bij je huisarts dit!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reakties.



Het klinkt in mijn hoofd als zijnde op de achtergrond aanwezig.

Ik hoor het alleen als het stil is om me heen. Dan word ik niet afgelijd door drukte en andere geluiden.

Mijn oren zitten dicht, alles klinkt dof, ben ook wat dovig. Ook soort gonzend geluik continu.Ik kan gelukkig vanmiddag al bij de huisarts terecht. Voel me voor de rest wel goed, buiten een hoop stress, maar dat is niets nieuws.



Het is begonnen nadat ik vorige week een MRI scan heb laten maken. Kan toeval zijn, misschien heeft het er helemaal niets mee te maken. Vind het erg vreemd en maak me er ook een beetje zorgen over. Ben erg benieuwd wat de HA ervan zegt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kan je snel bij de huisarts terecht.

Het is wel belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben of het echt klinkt als een accordeon (dus dat je echt geneigd bent om om te kijken of er geen accordeon staat) of dat het lijkt op accordeon maar het gewoon een vervelend geluid is. Zoals juna25 terecht al aangaf. Kijk ook eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus of dit op jouw klachten lijkt. Verder lijkt het me belangrijk om te vermelden bij de huisarts dat je veel stress hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kan heel goed van én je oren én stress komen. Ik heb vorig jaar een periode van stress gehad en hoorde een heel orkest spelen. Ook sávonds in bed hoorde ik bijv. een liedje, net alsof er een feestje bij de buren is. Ik kon de tekst zo meezingen! S'ochtends hoorde ik dan bijvoorbeeld de deurbel gaan. het is net echt.

Maar ik wist dat het van stress kwam en het is ook weer weggegaan. Ik maakte me er niet zo druk om, is moeilijk, maar accepteer het gewoon. Als je lichaam weer wat rustiger wordt verdwijnt het.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als tinnitus. Ben je vaak blootgesteld aan veel lawaai ? of overgevoelig voor geluid ? Ook stress kan een veroorzaker zijn. Ik zou het wel heel serieus nemen.
eens gegeven blijft gegeven
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook tinnitus. Het kan van stress komen maar ook door beschadigingen in het oor (zenuwbanen).

Is helaas een kwaal waar medisch gezien weinig/niks aan te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor s avonds wel eens 'muziek' als ik een moe hoofd heb. Als ik dan mijn oren dicht doe en het is er nog steeds... dan weet ik waar het vandaan komt



t Is s ochtends weer over dan en ik heb het nu al een tijd niet meer gehad.



Misschien moet je toch eens kijken of er aan die langdurige stress niets te doen is. Als dat steeds maar opstapelt krijg je er ook last van.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Het kan zijn dat het toch door de mri komt. Toevallig las ik daar laatst over!

Google eens op 'bijwerkingen mri' en overleg het eens met jouw ha.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Een MRI maakt een hels lawaai maar als het goed is krijg je daar een hoofdtelefoon voor op. Ik denk een combinatie van stress en je oren door het MRI-lawaai. geef het maar een paar dagen, en doe wat aan je stress. (Makkelijker gezegd dan gedaan vaak).
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reakties. Vanavond als kids op bed liggen duik ik achter de pc om informatie over tinnitus te vergaren. En de bijwerkingen van MRI. Op het moment van de MRI was ik nog een klein beetje verkouden, en misschien dat het geluid toch invloed heeft gehad op dat moment. Je hebt inderdaad een koptelefoon op waardoor je werd afgeschermd van de ergste herrie ervan.



Ben gisterenmiddag naar mijn huisarts gegaan, was helaas een vervanger. Vlak voordat ik aan de beurt was kreeg ik telefoontje van mijn moeder dat mijn vader met hartklachten met ambulance die ochtend. Naar ziekenhuis was gebracht.

Is me daarom niet zo veel bijgebleven van HA bezoek.

Hij heeft alles genoteerd, gekeken (niets bijzonders te zien) en nog een testje gedaan. Nadat ik vertelde dat ik accordeon muziek hoorde, en ringtones, vroeg hij me of ik ook stemmen hoorde in mijn hoofd. Nou, nee, gelukkig niet.

Hij had het over het middenoor, druk, vocht achter trommelvlies. Zou vanzelf over moeten gaan, maar kon wel 2 maandjes duren. PFFFF.

Moet terugkomen als het erger wordt..... Beetje vaag allemaal.

Ik ben eigenlijk nooit langdurig blootgesteld aan veel lawaai. Stress lijkt inderdaad een contante factor in mijn lijf en in mijn leven. Dusdanig dat je soms niet eens meer voelt dat je gestresst bent, zo gewoon is het geworden. Ben er wel mee bezig, maar door adhd gedregen, moet is altijd zo veel van mezelf..... komt de rust niet ten goede.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hoor je geen stemmen haha
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al ruim 2 weken last van 1 dicht oor. Ik heb hier ook laatst een topic over geopend Vocht achter trommelvlies

Ik was er ook voor naar de huisarts geweest en ze zei dat ik vocht achter m'n trommelvlies heb net als jij. Het lijkt me verschrikkelijk om het met 2 oren te hebben.. ik word al helemaal gek van dat ene oor.. ben zo doof als een kwartel en er zit veel druk op.

Nu lijkt eindelijk de druk minder te worden, maar hij zit nog steeds dicht en ben nog steeds doof.

Ik hoor geen muziek, maar wel pieptonen als ik op bed lig.

Mijn HA zei dat het met een week wel over moest zijn... maar dat is helaas niet zo... ik lees verschillende verhalen dat het wel een paar weken kan duren.

Heb je ook een neusspray op recept gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Bij tinnitus of oorsuizen denk ik aan een hoge pieptoon, veroorzaakt door een afwijking in het gehoor en niet veroorzaakt door een geluidsbron buitenaf. Maar een accordeongeluid of een orkest? Nee, dat heb ik nooit.



Ik heb zelf ook tinnitus, maar de volume is afhankelijk van moeheid en stress. Als ik moe of gestresst ben, is het volume harder. 's Ochtends is het vaak afwezig. Soms is het heel zacht, en moet ik zelfs stoppen met ademen om het te kunnen horen.



Ik heb dit sinds ongeveer 2007. Tussen 2008 en 2009 is het suizen erg hard, en daarna is het zachter geworden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirvala schreef op 03 november 2011 @ 01:04:

Ik heb ook al ruim 2 weken last van 1 dicht oor. Ik heb hier ook laatst een topic over geopend Vocht achter trommelvlies

Ik was er ook voor naar de huisarts geweest en ze zei dat ik vocht achter m'n trommelvlies heb net als jij. Het lijkt me verschrikkelijk om het met 2 oren te hebben.. ik word al helemaal gek van dat ene oor.. ben zo doof als een kwartel en er zit veel druk op.

Nu lijkt eindelijk de druk minder te worden, maar hij zit nog steeds dicht en ben nog steeds doof.

Ik hoor geen muziek, maar wel pieptonen als ik op bed lig.

Mijn HA zei dat het met een week wel over moest zijn... maar dat is helaas niet zo... ik lees verschillende verhalen dat het wel een paar weken kan duren.

Heb je ook een neusspray op recept gekregen?



Vreemd is dat he, dat de meningen van HA zo verschillen.

De praktijk is anders, dat blijkt ook uit jouw dichte oor.

Ik heb geen neusspray gekregen. Arts gaf wel aan dat ik mijn neus open moest houden, maar ik ben toch al verslaafd aan neusspray, dus dat zit wel goed.



Sinds vandaag geeft slikken wat geluid in mijn oor, alsof de druk dan even veranderd. Dat had ik voorheen niet, dus ik heb goede hoop dat het dan de goede kant op gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 03 november 2011 @ 18:39:

Bij tinnitus of oorsuizen denk ik aan een hoge pieptoon, veroorzaakt door een afwijking in het gehoor en niet veroorzaakt door een geluidsbron buitenaf. Maar een accordeongeluid of een orkest? Nee, dat heb ik nooit.



Ik heb zelf ook tinnitus, maar de volume is afhankelijk van moeheid en stress. Als ik moe of gestresst ben, is het volume harder. 's Ochtends is het vaak afwezig. Soms is het heel zacht, en moet ik zelfs stoppen met ademen om het te kunnen horen.



Ik heb dit sinds ongeveer 2007. Tussen 2008 en 2009 is het suizen erg hard, en daarna is het zachter geworden.



Jemig, al zo lang!! wat erg. Hoe ga je daar mee om? Ik word al gek van een kleine 2 weken.

Heb zelf ook wel gemerkt dat het volume niet altijd hetzelfde is.

Helaas hoor ik overdat ook de accordeon, maar alleen als er geen buitengeluiden meespelen. Dat suizen word ik wel, ongeacht buitengeluiden, continue mee geconfronteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven