Brazilië, Pipa!

02-11-2011 12:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eraan te denken om in maart 2012 naar Pipa te gaan. Ik ben op zoek naar een leuke pousada, het liefst met 1 of 2 slaapkamers. We gaan 2 weken... (en vriend is een kitesurfer, ook top daar toch?) We gaan met ons zoontje van dan bijna 2, vandaar dat we op dezelfde plek willen blijven. Wel een auto huren en dagtripjes maken.

Iemand nog leuke tips en ervaringen die je wil delen?
Ja heel erg leuk pipa! Wij waren daar vorig jaar april. Villas da Pipa is een echte aanrader. Je hebt 2 slaapkamers en 3 kleine badkamers. Ook een privé zwembadje in je tuin. Prijs valt reuze mee. Wij hadden via Arke geboekt. Je moet wel goed kunnen lopen, want van het strand en naar je accommodatie is een hellende weg.
Pousada dos girassois is ook erg leuk! Zie: http://www.pousadadosgirassois.net/

Klein nadeeltje: Pipa kan 's avonds wel erg lawaaierig zijn voor kleine kinderen. Maar slapen doen ze in Brazilië gewoon niet zo veel, daar is het te mooi weer voor .
Ik kan wsl dan beter op 10 min loopafstand zitten? Ik ga zo de acc checken! En ervaring met kitesurfen?
Ik ben een keer in brasil tropical village geweest, vond ik erg leuk! Wel iets buiten het centrumpje maar met auto is dat helemaal goed te doen. Wij liepen het altijd en nooit onveilig gevoeld.

Huisje met slaapkamer, aparte grote keuken waar je kind ook zou kunnen slapen en badkamer. Paar huisjes bij elkaar met zwembad in het midden, lekker rustig. Lieve eigenaresse en heerlijk ontbijt terwijl de aapjes toekijken. Aanrader!!
Lika04, ja dat is idd 1 van mijn favorieten, hoever is het lopen, 15 minuten toch?

Hadden jullie vantevoren een auto gehuurd? Of terplekke? En wat zijn leuke daguitstapjes? Omdat we met ons zoontje zijn, willen we niet rond gaan reizen maar uiteraard willen we wel een beetje wat zien. Ver zullen we niet komen, I know...
Pousada Dosgirrasois ziet er prachtig uit, wel prijzig! Waar hebben jullie dat geboekt? Villas da Pipa; prachtig! Gaat bij mn favorieten, idd best te betalen...
quote:lika04 schreef op 02 november 2011 @ 20:38:

Ik ben een keer in brasil tropical village geweest, vond ik erg leuk! Wel iets buiten het centrumpje maar met auto is dat helemaal goed te doen. Wij liepen het altijd en nooit onveilig gevoeld.

Huisje met slaapkamer, aparte grote keuken waar je kind ook zou kunnen slapen en badkamer. Paar huisjes bij elkaar met zwembad in het midden, lekker rustig. Lieve eigenaresse en heerlijk ontbijt terwijl de aapjes toekijken. Aanrader!!

Hier zijn wij ook geweest, echt een aanrader!! Ik krijg nu ook weer de kriebels als ik dat zo zie.

Wij vonden het lopen naar het centrum prima te doen qua afstand, maar je kunt ook goedkoop met de taxi erheen. De wegen zijn er wel erg slecht, vooral na een regenbui. Dat is dan misschien wat onpraktisch met een buggy.

Met een busje kun je naar het strand, helemaal geweldig! Heel dichtbij zie je dan de dolfijnen zwemmen. Als je er heen gaat, heel veel plezier!
Never give up hope.
Inderdaad kwartier lopen maar ook een keer flinke regenbui gehad en dan met taxi gegaan. Hadden geen auto maar excursies gedaan, lekker geluisterd en zelf met busje maar strand gegaan.
Is het te ver om te lopen naar het strand of steile weg? Welke maand waren jullie er? Wij zitten nu voor eind maart te kijken maar ik zie op de statistieken dat het dan wel veel regent. Maar las ook dat je wel heel erg pech moet hebben als het de hele dag regent en dat het meestal korte hevige buien zijn...? Nou hebben wij wel vaak pech wat dit betreft dus volgens mij trekken we dat gewoon aan, haha!
Het mooie strand met de dolfijnen is heel ver. Er is nog ander strand dichterbij maar daar ben ik niet geweest, moet eg stijl zijn.

Ben in mei geweest en heb heel veel regen gehad, zoveel dat je soms niet alles kon doen. Vond ik erg jammer maar heb ne wel prima vermaakt. Gingen gewoon in het zwembad als het regende want het was niet koud.
En hoever is heel ver? Niet aan te lopen dus? Ok ik zag dat april en mei idd de meeste regen hadden... Balen maar gelukkig heb je je toch prima vermaakt! Naar welk strand ging jij dan?
Voor het dolfijnenstrand moet je de bus pakken, daarna een minuut of 10 langs de kust. Super mooi strand en een paar relaxte strandtentjes met surf dudes en dudettes. Inclusief de reggea sfeer wat het allemaal heel erg aangenaam vertoeven maakt. Ik zou zo weer gaan.
Oh wat klinkt dat allemaal heerlijk!

Mensen die ervaring hebben met een auto huren?
De stranden zijn niet ver met de bus, lopend is het niet te doen.

Wij hebben ook schildpadden gezien.

Nog even een tip, ga in het dorpje eens eten bij `locals`, erg goedkoop en erg lekker. De tapas-bar in Pipa is heel goed.

Ik zag ook een site over Pipa, ga daar maar eens kijken. Daar staan ook alle stranden op.
Never give up hope.
Geen ervaring met autohuur daar.

Het klinkt zeker heerlijk, ik wil ook nog een keer terug naar Brazilie. Het scheelt, het land is groot genoeg.

En wij zijn in september geweest. Wel een keer een regenbui gehad, maar die zijn vaak zo weer over.
Never give up hope.
Schildpadden tijdens het zwemmen? Of is snorkelen daar ook de moeite waard? Ik ga nu even kijken op die pipa site, bedoel je pipafavorietje?
Ja we gaan! En het wordt Villas da Pipa! Bedankt voor die tip (en alle andere natuurlijk... ) Nu nog een kleine 5 maanden wachten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven