Nederlandse vrouw en Koerdische-Turkse vriend, 2

04-02-2007 22:53 99 berichten
Riemen vast.

Daar gaan we weer.



Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Salena,



Welkom op dit topic! Wat leuk om te horen dat jij ook in Alanya woont. Ik -en de anderen ook denk ik- zou het leuk vinden om meer van je te horen. Ik woon nu 4 jaar in Alanya, vandaar mijn interesse. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen, op vakantie? En jullie zijn (al) na een jaar getrouwd; zagen jullie elkaar toen alleen in de 'vakantie'weken, of ben je gelijk al verhuisd en daarna getrouwd? Wat naar dat jullie ook geen visum konden krijgen, wat was de reden daarvoor?

Je schrijft dat jullie net twee maanden 'soort van uit elkaar' zijn, wat naar! Wil je er meer over vertellen? Als je dat niet wilt begrijp ik het ook. Zijn jullie nu aan het daten met elkáar, of met anderen?  

Sorry dat ik zoveel vragen stel hoor, maar ja, dat kun je verwachten van 'lotgenoten' op dit forum!

Werk je ook in Alanya? Hoe bevalt je het leven in Alanya? Waar werkt je man? Ik hoop dat je hier nog meer gaat schrijven!



Groetjes, Let



Alle reacties Link kopieren
Ja ik leef ook nog!! Lang niet geweest hier...



@Letje: Onwijs gefeliciteerd met je 3 visa! Wat onwijs leuk dat iedereen die je graag wilde op je bruiloft komt.



@Cadi: Weet je nou nog steeds niets meer of heb ik iets gemist?



@Zamirah en Salena: Welkom!



Met mij gaat verder alles goed. Erg zwaar weekje achter de rug! Wil erg graag naar Turkije terug, maar para yok... Nog 7 weekjes wachten dan maar...
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig trouwens, dat jullie (enkelen van jullie) verhuisd zijn naar Turkije...toevallig zag ik gister op TV nog zo'n stel, eigenlijk een beetje het zelfde verhaal, Nederlandse vrouw had hem ontmoet op vakantie, en woont nu daar, getrouwd en kindertjes..



Mijn Turk blijft waarschijnlijk tot zijn pensioen in NL, tenminste dat zegt ie..*;
Alle reacties Link kopieren
@Zamirah: Welk programma was dat? Dan kan ik het misschien op internet kijken? Of was het slechts een 2-minuten itempje? Ik heb hier zo'n Canal Digital-kaart om alle NLzenders te ontvangen, maar hij doet het al een paar maanden niet meer! De schotel is nagekeken, daar lag het niet aan. Kaart niet beschadigd, ook netjes op tijd betaald. Anlamiyorum. Ik kijk dus nu alleen BVN en via internet. :(

Wil jou vriend dus helemaal niet terug naar Turkije om te wonen? Vaak hoor je bij nederlandse Turken dat ze 'als ze genoeg geld verdiend hebben' toch heel graag weer naar Turkije terug willen. Zou jij de stap willen/kunnen maken, als hij bijvoorbeeld écht naar Turkije terug zou willen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Letje!

Hij wil niet terug, hij is verknocht aan NL, ach ja, wat wil je..hij is hier immers geboren en getogen. Alleen zijn moeder leeft nog, papa is 10 jaar geleden overleden, en is begraven in NL..:(

Maar hij is nog maar 24, misschien verandert hij nog wel van mening. Voorlopig studeert hij nog, voor leraar.



Dat programma heette " Hello Goodbye", van de NCRV op Ned. 1.

Het gaat over Schiphol, mensen die daar aankomen of juist weggaan worden daar geinterviewd. Heel leuk. :D
Alle reacties Link kopieren


Hej Ciao!



Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend allemaal! Kun je wat meer over je zelf vertellen. Hoe oud ben je? Waar heb je je man ontmoet etc.



Enne... van half bloedjes komen vaak errug mooie kinderen. Of is dit te generaliserend?! Haha!



Liefs



Kaatje
Hej Kaatje!



Hehe thanks, ik ken hem via vrienden enzo en zo hebben we elkaar nummers uitgewisseld , elkaar toegevoegd op msn. En toen hebben we na een half jaartje afgesproken. Eerst een half jaartje gebabbeld enzo op msn. Ik ben 20 en ik wordt dit jaar 21. Ehm ik weet dat over het algemeen meestal koerden donkerder zijn dan turken, kwa huidskleur en donker haar en ogen enzo, dit hoeft niet altijd zo te zijn voordat mensen me aanvallen hihiih.En ik ken zelf al een vrouw die italiaans is en haar man is koerdisch, ik heb hun kindjes gezien mama miaaaaaaaa wat mooiii :D maja zolang het maar gezond is vind ik alles best. Innerlijk is tenslotte ook belangrijk,en niet om kapsones ofzo te hebben maar ik mag er wezen ik ben niet lelijk, ik heb zwart lang krullend haar, bruin licht getint huidskleurtje donkere grote ogen. En mn vriend heeft ook donker haar maar bruin en dan van die krulletjes, hij is lang en heeft ook een rond gezicht net als mij :$ Dus who knows, of in t italiaans Chi Lo Sa ? Ik laat je de uitkomst wel zien hihihi via een mailtje ofzo dan maak ik gewoon een paar fotos als t kindje al wat groter is deal? :D liefss me Sevbas betekent goedenavond in t koerdisch, en turken zeggen iyi aksamlar. Overigens zei iemand hier op t forum turken,koerden het zijn allemaal mensen dat vind ik ook hoor, ik zeg absoluut niet dat turken geen mensen zijn en allemaal slecht zijn. Maar de meeste koerden zijn wel trots op hun afkomst en ik ook en dan is het gewoon niet leuk als je dan voor turk uitgemaakt wordt en niet gewaardeerd wordt om je afkomst. Maja liefss mee ik ben stil ik ben pleite ik zeg al niks meer:P
Alle reacties Link kopieren
hai letje, ik zal even antwoord geven op al je vragen. We hebben elkaar inderdaad op vakantie ontmoet, we waren toen maar 1 week samen, en daarna eigenlijk elke dag contact gehad.Na 3 maanden ben ik daar voor 2 maanden naartoe gegaan en toen hadden we ons ook verloofd zeg maar. En zo ben ik steeds voor 1 of 2 maanden daarnaar toe gegaan en we zijn dus al na 10 maanden getrouwd. Dat lijkt snel, maar het voelde gewoon goed. We zijn dus in Turkije getrouwd, maar dat was nog voor ik daar echt woonde. We wouden dus na ons trouwen in nederland gaan wonen maar zoals ik al zei kreeg ie 2 keer geen visum. Waarom precies weten we ook niet, maar het zal wel te maken hebben met dat ie nog het leger in moet ofzo. Dat we nu uit elkaar zijn is eigenlijk een lang verhaal, maar we daten nu dus nog met elkaar.

Verder het wonen hier bevalt me hier erg goed, en ik werk op een makelaarskantoor. Mijn man trouwens ook, maar niet bij de zelfde. Jij had geloof ik ook bij een makelaar gewerkt toch? Ik ben eigelijk de rest van de vragen alweer vergeten maar ik denk dat dit het wel zo'n beetje was. Leuk voor jou trouwens dat je gaat trouwen, en wel beter dat jullie eerst al samenwonen. Veel succes verder met al het geregel van je bruiloft.  salena
Alle reacties Link kopieren
Hoi Salena,



Jee, da's echt snel, na 10 maanden trouwen als je elkaar maar een paar keer hebt gezien, ookal was een een paar maanden. Natuurlijk is het een heel verhaal om uit te leggen waarom jullie nu uit elkaar zijn, maar heeft dat -nu achteraf gezien- te maken met het feit dat jullie elkaar nog niet goed genoeg kenden toen jullie in het huwelijksbootje stapten? Als je nu op dit moment de keuze had om met hem te trouwen na de ervaring van de afgelopen 3 jaar: zou je dan weer met hem trouwen? Waarschijnlijk niet zo snel, gezien het feit dat jullie nu problemen hebben. Wil je je ervaringen met ons delen? Misschien hebben de andere dames er ook wat aan.



Als je het leuk vind mag je me ook mailen. Als NLdames in Alanya kun je veel steun aan elkaar hebben, zeker als het wat minder gaat...

*;
Alle reacties Link kopieren
Kjong, wanneer ben je teruggekomen/kom je terug? Ben heel benieuwd hoe het is geweest, wat jullie allemaal hebben gedaan, besproken, etc, etc. Ik denk aan je/jullie! :R





Waar is iedereen toch?
Hoi.





Sinds gisteravond laat thuis. Ik dacht dat ik nog niet geland was. En dat was ik ook niet.

Tot ik een net een sms kreeg van Kman.

Die kwam net zo hard aan als iemand die me in het gezicht gemept had.

Dus nu zit ik te huilen.

En heb ik uitstelgedrag.

Ik zou nl bellen vanavond.

Maar ik wil niet.

Ik wil gewoon weer bij hem zijn.



Dusseuh, er was niks an hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waar is iedereen toch?
thuis.....;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kom binnenkort wel weer even buurten, heb het nu erg druk maar zit natuurlijk wel te F5-en om Kjong haar verhaal te lezen. Ben inderdaad ook zeer benieuwd hoe jullie het gaan regelen. En dat je je kut voelt is natuurlijk heel erg begrijpelijk. Stop voorlopig nog maar lekker even je "kop in 't zand!"
Alle reacties Link kopieren
Cadi: wat is F5-en?



Kjong: *;
Alle reacties Link kopieren
Als je op F5 drukt dan wordt de pagina vernieuwd, dan staan de nieuwste berichtjes erbij :D
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag m'n trouwjurk voor het eerst écht gepast: hij was zo goed als klaar. Had de designer alleen maar een plaatje gegeven "zo moet ie worden". Veel vertrouwen in zijn kundigheid, maar uiteindelijk toch wel zenuwachtig of hij er niet alsnog een suikerspin van had gemaakt...



Het resultaat: verbluffend.... Echt met m'n bek vol tanden.



Ben zo opgelucht, blij. Kan niet wachten om prinsesje te mogen spelen...!
Letje, wat heeeeeeeeeerlijk!

En zo'n geruststelling als je een vak-m/v  'in dienst' hebt.

Hoe is het met je baan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn baan? Nou ik ben nu bijna 3 weken bezig, nog maar kort dus, maar het is niet makkelijk.

Ik heb alleen maar een catalogus om te laten zien, dus er wel gelikt uitziet, en de reacties zijn erg positief. Alles is mooi en de kwaliteit kan met ook zien.

Maar dan: Ne kadar pahali? Fiyat ne kadar? Wakosda? Altijd maar de prijs. Alles moet goedkoop, goedkoper, goedkoopst. En dan nog een flinke korting eraf. En ja, dan koop je dus rotzooi. Het feit dat men ieder jaar weer alle stoeltjes moet oplappen, repareren en verven deert hen blijkbaar niet. Want het is goedkoop.



Mijn koopwaar is duur. Tenminste, bij eerste aankoop. Op de lange termijn niet, maar dat ziet de gemiddelde Turk niet. Met een simpel rekensommetje kan ik zo aantonen dat over 5 jaar mijn stoel goedkoper is dan de 'slechte-maar-goedkope'stoel, zonder alle sores van repareren en verven. Maar dan wordt direct geschermd met dat woord: geld. Dat is er niet. Alles moet in taksit getaald worden, en dat kan niet bij ons.



Om een lang verhaal kort te maken: het is moeilijk, maar ik heb nog heleboel contacten en mogelijkheden dus geef nog niet op. Tot nu toe vind ik het leuk. Ik hou jullie op de hoogte.





Kjong, ben je al weer een beetje ge-aklimatiseerd? Kan me goed voorstellen dat het een hele domper is om weer op NL bodem te staan, met kind aan je hand en kind in je buik, en je man daar te hebben achtergelaten. Hou vast aan de gedachte dat deze scheiding niet voor altijd is, en dat die '7 magere jaren' bijna voorbij zijn.

Ik las in het viva-archief berichtjes van jou van jaaaren geleden, en daar schreef je ook over Kman. Over dat jullie verloofd waren, dat hij het leger in moest, en dat je na een aantal maanden de verloving hebt verbroken omdat je puur-realistisch dacht dat het toch niet kon lukken, zo'n LDR. Maar dat 'ie toch altijd jóuw Turk bleef.

Vond ik zo ontroerend om te lezen, zeker gezien de huidige situatie en ontwikkelingen. Zwanger, gaan emigreren, trouwen? Had je dat toentertijd voor mogelijk gehouden? Zo zie je maar, als het zo moet zijn, gebeurt het ook. Al moet je er soms erg lang op wachten. Langer dan 18 maanden dienst... *;



Cadi, begreep ik het goed uit jouw mailtje van laatst dat de visumaanvraag nu definitief is afgewezen? Wat is er precies besloten/gezegd? Wat gaan jullie nu doen?

Tegen jou wil ik hetzelfde zeggen als tegen Kjong: hou vast aan die gedachte, haal je vechtlust uit de mogelijkheden, al moet je nog 10x die verdomde visumprocedure door. Ook voor jou, je kinderen en Cadiman een dikke *;





Salena, ik hoop dat je nog meeleest en nog eens wilt reageren. Ik ben benieuwd hoe het nu met jou en je man gaat. Vaak is zo'n adempauze heel verhelderend en kom je weer dichter bij elkaar. Ervaren jullie dat ook zo, nu jullie weer 'ouderwets' met elkaar aan het daten zijn?



_Fiefje_, op het andere topic over "bicultureel opvoeden met moslim" hebben wij elkaar gesproken. Ik weet niet of je hier nog meeleest, maar ook van jou hoor ik graag hoe het gaat. Dat andere topic loopt niet zo goed meer, maar dit topic blijft altijd open! (Al is het alleen maar omdat ik hier altijd even m'n ei kwijt moet!) ;)



Toch jammer, dat sommige dames komen en vervolgens geruisloos weer verdwijnen... Ik leef altijd erg mee en hoop dat iedere relatie goed komt/goed blijft gaan. Van de week heb ik uit het 1e deel van ons topic vele postings gecopy-pasted in Word, omdat ik ze mooi, ontroerend of grappig vond. Dan kom je weer namen tegen die we al maanden niet meer hebben gezien. Te veel om nu allemaal weer op te noemen, maar met name Askim zal me altijd bijblijven... Zwanger en verliefd naar Izmir vertrokken voor 1week. En nooit meer op het forum teruggekomen..



Zal ik dan toch nog Spoorloos schrijven..?





 Let
Mhm. Hier nog een staaltje Turkse Logica.



Erkennen van kind in Turkije, deel 1:



Kom schat we gaan naar het gemeentehuis voor ook mijn kind.

~Oja vergeten, zwangerschapsdementie.

scooterritje

4km trap


hijgende teletubbie~

Dag mevrouw, we hoorden dat we bij u moesten zijn voor informatie over erkenning kind. Zoals u ziet, mijn vrouw is zwanger.

Gefeliciteerd, maar bij getrouwde mensen hoeft u niets te doen hoor.

Oh, ik bedoel, mijn vriendin, mijn verloofde, niet mijn echtgenote.

U bent dus óngetrouwd?

Inderdaad lieve mevrouw.

~blik op mijn keurige dure schoenen, blik schuift naar boven, cirkelt een keer of wat om mijn buik heen, en vervolgens wordt alle oogcontact vermeden~

Sja, de mééste mensen, die trouwen meneer.

Dat is momenteel geen optie mevrouw, dus hoe erken ik mijn kind.

Sja, tróúwen is toch echt de makkelijkste en snelste meneer.

~ze staart rond mijn navel. Ik ruik haar gedachten: groot, blond, moet Russisch zijn, een Natasja, hoer dus, zou ze de politite kunnen bellen, maar wat voor bewijzen heeft ze?~

Weet u hoe ik het regelen moet, mevrouwlief?

~ik staar naar Kman, sjeses wat heeft die vent een geduld~

U bedoelt, hoe u het kind van u moet erkennen zónder dat u trouwt?

Ja mevrouw, dat bedoel ik. In Nederland, waar mijn vrouw, pardon, mijn vriendin vandaan komt kan dat, en haar is vertelt dat Turkije gelukkig ook zo liberaal tegen vrouwen is. Dus als ik niet aan uw bureau moet staan, bij wie moet ik dan zijn?

Néééderland, zegt u, ze komt uit Nederland?

~er verschijnt weer wat leven in haar blik richting mij. Geen hoer dus. Misschien alleen af en toe aan de drugs, maar nu natuurlijk niet, met een baby in haar buik~

Ja Nederland. En omdat ze graag haar best doet voor ons kind, ziet u, is ze speciaal nu, bijna 6 maanden zwanger overgevlogen om het kind en u te helpen.

Oooh, maar dan moet u zijn bij de burgerlijke stand. Daar zit de geachte meneer Zusenzo. U kent het roze marmeren gebouw, die met alle luxe voorzien, daar links aan de hoofdweg?

Ja mevrouw, daar wonen wij vlakbij.

Oh, dat is een sjieke buurt meneer. Affijn, daar kunt u, met uw vróuw naartoe hoor meneer. Zeg maar dat ik u gestuurd heb. Oh wacht, ik bel vast voor u. ... U kunt direct terecht na de lunch meneer. Ik wens u en uw vróuw veel succes in de nabije toekomst.

~Kman grijnst bij afdaling van trap met kapot tapijt~

Zou ze een rolberoerte hebben gekregen als we ook nog ons illegale bastaardje hadden genoemd of meegenomen...?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk al uit naar deel 2, 3, 4 en 5 -die ongetwijfeld komen...
Alle reacties Link kopieren
hey allemaal :)



het is een tijdje terug dat ik geschreven heb, heb het wat druk met me school dus als de computer aangaat is het om alleen maar wat huiswerk te maken en ik lees dan het forum even maar daar houdt het meestal mee op....

gaat nog steeds goed tussen H. en mij, spreek hem niet zo vaak meer op msn, alleen maandag en zondag(= hij vrij), omdat hij s'avonds werkt en ik ben overdag naar school of werk, dus dat schiet niet echt op....

maar we smsen wel elke dag, en ik heb echt heel veel zin om 4 juli weer naar alanya te gaan.:D ook om jou te ontmoeten, letje!

Ik ga trouwens met een vriendin heen, maar dat is eigenlijk een van de weinige vriendinnen van me die niet van mij en H. afweet, dus dat moet ik haar eigenlijk nog wel vertellen voordat we daar zijn, want toen we gingen boeken toen dacht ik nog dat H. naar het leger zou gaan, en toen 2/3 weken later toen vertelde hij me dat hij nog niet ging.... heb ook tegen H. verteld dat als ik er ben, ik natuurlijk met een vriendin ben, dus ik kan haar niet laten vallen, wat ik ook niet zou doen, daar had hij wel begrip voor.

maar ik hoop dan niet dat als ik haar eenmaal verteld heb over H. dat zij dan denkt dat ik haar gebruik, want dat is niet zo, ja natuurlijk ga ik ook voor hem terug naar alanya, maar ook om lkkr met een vriendin op vakantie te zijn. Naja ik zal het haar van de week wel vertellen... ben benieuwd op haar reactie....



werd laatst gebeld door iemand uit amsterdam, dat er een pakketje voor me klaar lag, ik dacht pakketje? pakketje? ik heb helemaal niks besteld en verwacht niets.... was het van H. :D had het echt niet verwacht, was super blij toen ik dat hoorde... inmiddels heb ik het hier staan (een fotolijstje met zijn foto en een lief beertje) vind het erg lief van hem.

maar soms heb ik nog wel is dat ik de moed verlies, dan denk ik van 'ja en als ik dan weer 14 juli terug van vakantie ben, hoe moet het dan verder? wanneer zie ik hem dan weer? en hoe moet het in de toekomst? maarja, dan denk ik maar snel aan iets anders



vind het ook erg leuk dat er weer nieuwe meiden bij zijn, altijd leuk om nieuwe verhalen te lezen......



Groetjes Kuss van mij
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik lees nog steeds mee, maar heb niet zo de behoefte om te schrijven.

Dat komt denk ik omdat de meesten van jullie lekker daar wonen, en ikke niet..:(

Haha, nee hoor, maar ik heb een ander soort relatie.

Wij gaan bijvoorbeeld niet trouwen en kinderen wil ik niet.

Hij voorlopig ook niet. ( hij is nog heel jong, 24.)



Maar ik leees dus wel af en toe hier.

Omdat ik het interessant vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier zo nu en dan meegeschreven en als het topic me zou trekken dan zou ik hier vaker schrijven, want ik schrijf ook regelmatig op twee andere fora.

Ik vind dat de gesprekken hier vnl gaan tussen Kjong, Letje en voorheen Cadi wat meer.

Maar dat heb ik al eerder geroepen, voel me hier meer een indringer dan een welkome gast. Maar dat zal wellict mijn eigen beleving zijn, alhoewel ik dat niet heb bij de twee andere fora.



Letje een hele mooie trouwdag toegewenst!

Kjong, succes met de bevalling en alles er omheen. Hoop dat je gauw samen mag zijn met je lief.

Cadi jij ook veel succes met alles!!



Het ga jullie goed, dames!!





Shania
Alle reacties Link kopieren
Joehoeoeoeoeh!! We hebben een nieuw huurhuisje (ook in het centrum)gevonden, en gaan volgende week al verhuizen!!



NOOIT meer die krakkemikkige, onveilige voordeur ;(

NOOIT meer piepende ramen en deuren die gewoon niet dichtkunnen

NOOIT meer de dreiging dat de keukenkastjes vandaag of morgen naar beneden kunnen vallen:(

NOOIT meer een badkamer waar 2m2 tegelloos is omdat die spontaan naar beneden zijn gevallen:?

NOOIT meer gaten tussen muur en kozijn waar je zowat een hand door kunt steken:o

NOOIT meer van dit alles wat gewoon vies, slecht, oud, piepend, krakend en rottend uit elkaar of naar beneden valt.:@



maar nu



WEL een nieuwe, fatsoenlijke keuken:)

WEL een fijne, schone badkamer mét wandtegels en plafond:D

WEL een veilige stalen voordeur:P

WEL mooie pvc kozijnen met kantel/kiep ramen;)

WEL deuren die in hun kozijn passen en gewoon open dicht kunnen:)



met als kers op de taart:

een nieuwe :gwab:AFWASMACHINE:gwab:, kadootje van mijn lieve schoonfamilie!



Joehoeoeoeh!! Cok mutluyum!!
Alle reacties Link kopieren
Wat is de laatste tijd toch stil hier...





Kjong, hoe is het met jouw en je baby? Gaat alles goed met de zwangerschap? Zijn Kman en jij weer in jullie 'oude' communicatiepatroon na de heerlijke tijd van samenzijn?



Cadi, gaan jullie nog volgende stappen ondernemen m.b.t. visum voor Cadiman? Zijn jullie de teleurstelling weer een beetje te boven gekomen? Gaan jij en de kinders binnenkort nog naar Turkije om papa op te zoeken?



Ik denk aan jullie.



Let
Hoi Let.

Onze ouderwets gezellige communicatie is éventjes van het balkon gepleurd. het is een overheerlijk drama (behalve als je er middenin zit).

Maar met de baby en alles wat erbij hoort gaat het prima hoor.



Je nieuwe onderkomen klinkt heerlijk! Gefeliciteerd.





(geintje)



Volgens mij heeft Cadi je een keer een voorstel gedaan over een 'achterkamer-groepje'. Wat let-je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven