Actueel
alle pijlers
Gaat heen en vermenigvuldigt u
dinsdag 19 februari 2008 om 09:50
Het was even wachten, maar hij durft het nu aan. De burger moet meer kindjes maken van oppergristen Rouvoet. Want, zo zegt de godsvruchtige man die zelf zijn vrouw 5 keer heeft laten werpen ter meerdere glorie van De Heer, dan zijn er straks meteen meer mensen om de kosten die de vergrijzing met zich meebrengt te dragen.
Het wachten is nu op het herinvoeren van rituele stenigingen van overspelige vrouwen. Ook een verbod op waterskieën sluit ik in de toekomst niet uit. Immers, zo beweegt men zich als destijds de Heilige Jezus over het water voort zonder te zinken en dat doet natuurlijk afbreuk aan de kracht van het Boek der Boeken.
Het wachten is nu op het herinvoeren van rituele stenigingen van overspelige vrouwen. Ook een verbod op waterskieën sluit ik in de toekomst niet uit. Immers, zo beweegt men zich als destijds de Heilige Jezus over het water voort zonder te zinken en dat doet natuurlijk afbreuk aan de kracht van het Boek der Boeken.
dinsdag 19 februari 2008 om 09:54
dinsdag 19 februari 2008 om 09:56
Daar hoef je geen gristen voor te zijn hoor Compli. In de landen om ons heen, ook waar heidense partijen aan de macht zijn, wordt verhoging van het geboortecijfer gezien als een van de manieren om de kosten van vergrijzing op te vangen. Langer doorwerken kan ook (lijkt mij heel verstandig) en veel jonge allochtonen hier heen halen is ook een optie (is ook veel voor te zeggen mits we het ditmaal verstandig doen).
Misschien moeten we je toch eens de ruimte geven voor een eigen topic waar je al je frustraties en ergernissen over gelovigen in het algemeen, en over gristenen in het bijzonder, kan spuien want het zit je duidelijk dwars.
Heb je een nare, liefdeloze jeugd gehad ? Was je "ongeneigd tot enig goed en geneigd tot alle kwaad" of spelen er andere trauma's mee ?
En vooral: wil je er over praten ?
Misschien moeten we je toch eens de ruimte geven voor een eigen topic waar je al je frustraties en ergernissen over gelovigen in het algemeen, en over gristenen in het bijzonder, kan spuien want het zit je duidelijk dwars.
Heb je een nare, liefdeloze jeugd gehad ? Was je "ongeneigd tot enig goed en geneigd tot alle kwaad" of spelen er andere trauma's mee ?
En vooral: wil je er over praten ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
dinsdag 19 februari 2008 om 10:06
Het is toch op zijn minst typisch te noemen dat juist oppergristen Rouvoet vindt dat de burger aangespoord dient te worden veel kinderen te nemen, DS. Verder kan ik je verklappen dat ik een bijzonder plezierige jeugd heb gehad en nooit enige frustratie heb gekend waar het gristenen aangaat. Wél kan ik me nog altijd erg verbazen over het bestaanrecht van een bijgelovige club, die nog regelmatig teruggrijpt op lang achterhaalde leefregels, opgesteld om een niet-bestaande afgod te dienen.
dinsdag 19 februari 2008 om 10:19
vanavond met zijn allen "voor het eggie" "klussen voor de beeb" "babydancen" " knutselen" Of gewoon, mijn voorkeur , een lekker potje neuken zonder voorbehoedsmiddelen dus..
Ik zou best een heel groot gezin willen hebben. Stuk of 8 kinderen lijkt me leuk, als ik rijk was een groot huis had, en een nanny of 2 kon betalen zodat ik af en toe ook nog wat anders kan doen dan alleen maar zogen.
Maar ja, ik ben niet zo rijk Dus houd ik het maar bij de 3 die ik al heb
Ik zou best een heel groot gezin willen hebben. Stuk of 8 kinderen lijkt me leuk, als ik rijk was een groot huis had, en een nanny of 2 kon betalen zodat ik af en toe ook nog wat anders kan doen dan alleen maar zogen.
Maar ja, ik ben niet zo rijk Dus houd ik het maar bij de 3 die ik al heb
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 19 februari 2008 om 10:33
Je zal Het Woord maar ter harte nemen!
Eerst moet je het bed delen
Je daarin vermenigvuldigen
En toch groeit de wereldbevolking exponentieel
Als je één en ander bij elkaar optelt
Kun je je beter aftrekken!
Wist niet dat er zoveel wiskunde kwam bij kijken.
Ik vind trouwens de oefeningen veel leuker dan het vermenigvuldigen. En hoe weet je ook weer of je juist zat? Was dat niet de 69-proef?
dinsdag 19 februari 2008 om 10:41
Rouvoet heeft wel gelijk, het zou goed uitpakken voor de samenleving als iedere vrouw 2,1 (o.i.d.) kind zou baren in plaats van de 1,7 nu. Gelukkig voor mij leef ik in een tijd dat ik als vrouw zelf kan bepalen hoeveel kinderen er komen. (In overleg met man natuurlijk). Rouvoet kan wel wat willen, maar ik denk niet dat het helpt. Wel goed voor zijn christelijke imago natuurlijk, zulke opmerkingen. Ik denk dat het image-building is.
dinsdag 19 februari 2008 om 10:42
Het ligt misschien aan mij hoor, maar is meer kinderen maken om de vergrijzing op te vangen niet uitstel, of in ieder geval een vergroting van het probleem?
Die kinderen worden toch ook weer grijs en hebben nog meer kleinkinderen nodig om dat op te vangen. Die dan ook allemaal weer grijs worden, enzovoorts.
Minder kinderen krijgen is volgens mij een betere oplossing tegen de toekomstige vergrijzing. Laat mensen langer werken inderdaad. Iemand van 65 is tegenwoordig echt niet meer bejaard.
Die kinderen worden toch ook weer grijs en hebben nog meer kleinkinderen nodig om dat op te vangen. Die dan ook allemaal weer grijs worden, enzovoorts.
Minder kinderen krijgen is volgens mij een betere oplossing tegen de toekomstige vergrijzing. Laat mensen langer werken inderdaad. Iemand van 65 is tegenwoordig echt niet meer bejaard.
dinsdag 19 februari 2008 om 10:47
Ik wil best veel kinderen, maar dan wil ik ook fatsoenlijke, langdurige en goedkope kinderopvang, waar mijn kinderen meer leren dan 'sociaal-zijn'. Want ik ga mijn baan er niet voor opzeggen, ik weiger me over de kop te haasten omdat de kinderen voor 17.30 moeten worden opgehaald, en ik wil mijn kinderen niet gestald hebben, maar onderwezen.
Dus Rouvoet: ik wil best een sloot kinderen produceren, als u mij goede opvang geeft. Eerlijk oversteken.
Dus Rouvoet: ik wil best een sloot kinderen produceren, als u mij goede opvang geeft. Eerlijk oversteken.
dinsdag 19 februari 2008 om 11:53
Ah, maar volgens mij draai je hier de zaken om. Het zijn juist de kiezers die met hun stemgedrag ervoor gezorgd hebben dat Rouvoet zit waar hij zit en nu dus verkondigt wat de kiezers kennelijk vinden. Anders zouden ze wel anders gestemd hebben. Het probleem ligt dan ook niet bij Rouvoet, maar bij de kiezers, bij de bevolking, zeg maar. Geldt ook voor Wilders, overigens, mocht zijn partij ooit serieus voet aan de grond krijgen.
Maar goed, het zijn dus de gelovigen die de aloude Aansporing des Heren nieuw leven willen inblazen die ervoor zorgen dat Rouvoet die oproep kan doen.
Ook geloven maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief is. Merk hierbij overigens op dat geloven dat er niets is net zo hard een geloof als geloven dat er een God is. Het is alleen een ander geloof, maar niet minder schadelijk.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn