Lijf & Lijn alle pijlers

tampon blijven voelen.

23-11-2011 19:57 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden heb ik geprobeerd tampons te gebruiken uit praktisch oogpunt. De reden waarom ik toen ben afgehaakt is omdat ik ze bleef voelen nadat ze ingebracht waren. Heb toen ook nog die speciale gebruikt met "inbrenghulzen", geen idee of die nog te koop zijn trouwens.



Vanwege gebrek aan iets anders vanmiddag uit nood na jaaaaaren weer eens een tampon gebruikt maar ook deze bleef ik voelen, met name als ik ging zitten.



Weet zeker dat ik hem goed heb ingebracht, heb er de tijd voor genomen. Ik snap er niets van en vraag me af of dit vaker voorkomt.



Het is geen ramp maar soms is een tampon gewoon handiger dan maandverband. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Duw je de tampon wel ver genoeg naar achteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als hij toch niet helemaal goed zit. Als ik dan een nieuwe inbreng, dan is het weer goed en voel ik niks.
Alle reacties Link kopieren
Die tampon met inbreng huls zijn zeker nog te koop, ideaal.



Als je 'm blijft voelen, zit hij toch echt niet goed. Als hij goed ingebracht is, moet je hem echt niet kunnen voelen.



Waarschijnlijk moet hij nog dieper.
Niet ver genoeg ingebracht, toch. Dat is de enige reden waarom je hem nog voelt. Volgens mij heeft kotex inbrenghulzen.
Alle reacties Link kopieren
Of niet ver genoeg ingebracht of misschien een te grote tampon gebruikt? Ik heb dat voelen wel eens als de ergste ongesteldheid voorbij is en de tampon (ik heb van die super gevallen) als het ware te droog blijft (lekker ranzig praatje wordt dit zo )
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Oh en Tampax heeft idd inbrenghulzen.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Dieper inbrengen, definitely! Lukte mij de eerste keer ook niet. Ben toen op bed gaan liggen, dan lukte het wel (ben me ervan bewust dat daar niet overal de gelegenheid voor is:P sorry). Of gehurkt gaan zitten.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik gebruik alleen tampons op de heftigste dagen. Zodra het wat minder wordt ga ik ze voelen en da's niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:mup1986 schreef op 23 november 2011 @ 20:06:

Dieper inbrengen, definitely! Lukte mij de eerste keer ook niet. Ben toen op bed gaan liggen, dan lukte het wel (ben me ervan bewust dat daar niet overal de gelegenheid voor is:P sorry). Of gehurkt gaan zitten.

Succes!Ik heb dus dat 'ie dan echt niet verder wil en ik 'm alleen maar 'platter en breder' aan het duwen ben.
Ik blijf ze ook voelen, hoe diep ik ze er ook in stop (lees: langste vinger kan niet verder naar binnen / inbrengomhulsel kan niet dieper want dan kan ik er niet meer bij, en het touwtje hangt nog net een heel klein stukje buiten). En soms worden ze ook naar buiten geduwd tijdens het lopen. Needless to say dat ik geen tampons gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Kleinere tampons kopen en niet de goedkope die hebben een stroevere buitenkant is mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad gaan liggen, bij mij moet ie ook een beetje een bocht om ( eerst richting buik, daarna richting achteren). Lukt me bijna niet in zithouding. Dan loopt ie vast tegen de harde bekkenrand en krijg ik hem "het hoekje" niet om. Liggend dus wel
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook, dus gebruikte geen tampons meer. Nu heb ik een spiraaltje en word (hoera!) niet meer ongesteld.

Ik vond het een drama, duwde ze helemaal naar binnen, maar soms deed het gewoon zeer, en anders was het alleen maar een rot-gevoel....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Het is toch een kwestie van uitproberen denk ik. Geen idee hoe jij anatomisch in elkaar zit, misschien zijn we ook daar allemaal wel anders. Mijn ervaring is alleen dat ik een tampon alleen nog voel als hij niet goed zit.



Tegenwoordig gebruik ik overigens liever een menstruatiecup. En die voel ik ook echt niet zitten. Misschien is dat nog een alternatief voor je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook als ie 'te droog' blijft
Ik heb dat ook. Bij welke tampon ik ook probeerde. Ook die met inbrenghuls. Ik heb het opgegeven. Ben maar een maandverband type geworden....
Alle reacties Link kopieren
Je zou een kleiner maatje moeten proberen! En dan misschien wat vaker vervangen, maar dan heb je denk ik minder last van dat gevoel dat hij niet goed zit. Ik heb dat ook op de lichte dagen. Eventueel met een klein inlegkruisje, dan hoef je ook niet bang te zijn voor ongelukjes. Ik voel mij zoveel beter met een tampon in als met een verband tussen mijn benen... Succes! En anders zou je toch ook willen aanraden wat meer merken te proberen want daar merk je toch veel verschil in hoor!
Alle reacties Link kopieren
mini van ob gebruiken met dat vliesje erover heen. Dacht dat ze silk in touch heten!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf ze ook altijd voelen... ik verdenk ze er ook van een klein stukje naar beneden te zakken. Geen idee wat je eraan kunt doen, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Misschien inderdaad niet voor mij weggelegd om tampons te gebruiken. Had trouwens sowieso de kleinste maat dus daar kan het niet aan liggen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ze ook niet, voel ze ook altijd zitten, en idd ook de kleinste maat.

Dus ook hier een maandverbandtype
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ze altijd. heb geen eens maandverband in huis. dat vind ik zoooooo vies!!! Als je hem voelt ben je ' of te droog, of de tampon is te groot, of je hebt m niet ver genieg naar binnen geduwd' !!
Alle reacties Link kopieren
Als een penis erin past, past een tampon helemaal! Sorry als het hard overkomt en ik bedoel het niet ranzig maar vergelijk de maten eens. Ik denk dat je de tampon op de verkeerde manier inbrengt. Ben je op de hoogte van de stand van je vagina, kijk anders even in de bijsluiter van de tampon, daar staat vast een tekeningetje in.



Dus niet de tampon recht naar achteren naar binnen duwen maar voor de opening en dan richting je buik duwen (zoals al werd opgemerkt). Alsof je 'm het hoekje omduwt, dan voel je vanzelf dat hij als het ware naar binnen glijdt en dan doorduwen tot je vinger niet langer is. Dan zit de tampon niet meer bij de spieren van je vagina, waardoor je 'm voelt, maar in de holte tussen vagina en baarmoedermond. Daar is het zeer elastisch dus voel je de tampon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het merk dat jij gebruikt voel ik ook zitten, het is een ruwe en harde tampon die ´droog´ aanvoelt.



Begin met de mini tampon van OB, die zijn zacht genoeg. Ik wil nog weleens bij het inbrengen de top van de tampon iets vochtig maken, dan glijdt hij makkelijker naar binnen.



Als ik mijn middelvinger gebruik en iets doorduw, dan voel ik ´m niet meer zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven