Makkelijk avondeten (voor tussen werk door)...

24-11-2011 13:45 30 berichten
Hé, ik heb een vraagje en hoop dat jullie me op ideeën kunnen brengen.



Ik werk tegenwoordig ontzettend veel, maak dagen waarop ik om 9 uur begin en pas om half 10 weer thuis ben. Nu zit ik een beetje met het avondeten. Ik wil graag gezond en voldoende eten, maar het schiet er vaak bij in, omdat ik niet zo goed weet wat ik moet eten. De kantine gaat al om 5 uur dicht in de bibliotheek en ik heb geen magnetron tot mijn beschikking.



Ik kan wel naar de supermarkt of iets gezonds afhalen? Het moet snel zijn, want ik wil niet langer dan 30 minuten eten. En alleen in een restaurant ofzo zitten heb ik geen zin in.... Wat is dan lekker en makkelijk om te eten? Elke avond een salade begint ook te vervelen...



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
om 16.30 in de kantine iets ophalen/gaan eten ?

of zelf een magnetron neerzetten op je werkplek,zodat iets normaals kan opwarmen?
broodjes van de Subway

koude wraps

koude pizza

soep in een thermosfles
Tussen de middag in de kantine warm gaan eten, en dan 's avonds een broodje?
Alle reacties Link kopieren
Wraps kan je vullen met sla, groenten en wat vlees/kip/vis. Zijn genoeg combinaties die koud ook erg lekker zijn.



Pasta-salade met flink wat groenten. Is ook lekker op te varieeren.



Soep in een thermosfles met een broodje erbij.



Huisgemaakte pizza is koud ook heerlijk, net als hartige taart.

En met die laatste kan je ook weer eindeloos varieeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de maaltijdsoep van de AH wel lekker, is een grote pot met verse groente en noodles en een zakje 'smaak' . je hoeft er alleen kokend water bij te doen.
Mijn vriend heeft een combi magnetron op zn werk gezet. Kleine moeite en lekker eten
Als dat al mag volgens de voorschriften.

Er zijn ook van die elektrische kookplaatjes die wat makkelijker uit het zicht gehouden kunnen worden. En veel goedkoper.
Kan je de oven/magnetron in de kantine niet gebruiken? Of gaat alles op slot.



Een uur eerder beginnen, is dat geen optie? Dan ben je ook een uur eerder thuis.
Ik heb wel mijn eigen werkplek in de bibliotheek, maar er is geen sprake van dat ik daar een magnetron of iets dergelijks kan neerzetten. Dat is echt strikt verboden.



Maar een quiche maken de avond van tevoren, of wraps, of een pizza is inderdaad wel een goed plan. Ik heb namelijk drukke en minder drukke dagen, dus daar kan ik wel tijd voor maken... en tussen de middag vast warm eten is ook een goed plan. Dat heb ik al wel eens gedaan met soep, alleen weet ik niet of daar altijd wel voldoende groente in zitten... Heb echt t idee dat ik de laatste tijd te weinig binnenkrijg...
quote:ailien schreef op 24 november 2011 @ 14:08:

Ik heb wel mijn eigen werkplek in de bibliotheek, maar er is geen sprake van dat ik daar een magnetron of iets dergelijks kan neerzetten. Dat is echt strikt verboden.



Maar een quiche maken de avond van tevoren, of wraps, of een pizza is inderdaad wel een goed plan. Ik heb namelijk drukke en minder drukke dagen, dus daar kan ik wel tijd voor maken... en tussen de middag vast warm eten is ook een goed plan. Dat heb ik al wel eens gedaan met soep, alleen weet ik niet of daar altijd wel voldoende groente in zitten... Heb echt t idee dat ik de laatste tijd te weinig binnenkrijg...Dan neem je er een salade bij, paar stukken fruit, probleem opgelost.
dan neem je toch een extra stukje fruit erbij?

Of wat rauwkost, zelf extra groente in de soep doen.



bij unox staat op het pak zelfs hoeveel gram groente per kop erin zit

http://www.unox.nl/nl/nieuws/2011/06/08 ... oentelabel
ik denk dat 's middags warm eten en 's avonds koud met een salade of fruit idd het makkelijkst is. Zeewiersalade of linzensalade of salade met kikkererwten, of quinoa, en groenten zijn razend gezond en vullen goed.
Linzensalade met gegrilde groenten is heerlijk en goed te bewaren, koop er van dat platte dunne Libanese brood bij en wat yoghurtdip. Daarna een stuk fruit en thee, mjam!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 24 november 2011 @ 13:55:

broodjes van de Subway

koude wraps

koude pizza

soep in een thermosflesJummie Jummie Jummie.
Alle reacties Link kopieren
Pasta met saus in een thermosfles (als je zo'n brede hebt), gaat ook goed.



Uiteraard kun je in de bibliotheek geen magnetron neerzetten, maar elders in het pand? Naast de koffiemachine ofzo?
Je hebt van die kleine blikjes met groenten. Niet zo lekker misschien, maar die kan je bij de soep eten. Ik weet niet of het mogelijk is om zo'n blikje in kokend water te leggen vooraf.

Zoiets neem ik wel eens als noodoplossing, want beter koude groenten eten dan ongezonde junkfood.

Ik weet niet of er ook zoiets in zakken is. Studenten warmen dat soort eten op in een waterkoker, maar die moet er wel geschikt voor zijn.



EDIT: En om etenslucht te vermijden kun je sterk ruikende verpakkingen beter deponeren in een afvalbak waar niemand er last van heeft.
thanks voor de tips! Ik ga maar eens op zoek naar een goede thermosfles idd, dat is wel een goed plan. Dat je daar ook pasta mee kunt maken en soep in kunt doen had ik nooit bij stilgestaan!!
Alle reacties Link kopieren
Dit recept klinkt suf maar is lekker. Heb je een waterkoker?



Dan kun je good noodles maken, en daar een blik bonduelle rattatouille doorheen roeren. Heb je warme ter plekke kant en klare pasta. Is redelijk gezond en lekker. Evt. wat chorizo doorheen doen, gewoon plakjes van de supermarkt.



Verder raad ik je aan iig uitgebreid te lunchen. Volkoren brood, 2 stuks fruit, portie zuivel (yoghurt oid), evt soep, wat rauwkost. Mueslibrood met kaas en reepjes paprika is bijv. voor mijn smaakpapillen erg lekker!



Mocht je echt niet aan koken toekomen, dan kun je als avondmaaltijd ook zo´n uitgebreide lunch nemen. Krijg je net wat meer binnen.



Verder: met de waterkoker kun je ook aardappelpuree maken. Zelf vind ik dat lekker met een potje rode bietjes. Wat gebraden gehakt als vleeswaar erdoorheen: warm gegeten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een beetje hetzelfde probleem... ik eet nu (tijdelijk) wat vaker een afhaal wok maaltijd.

Kiezen tussen bami/rijst, kip/rund/vis, sausje en veel groente naar keuze. Snel, lekker, goedkoop en toch een echte maaltijd...
Wissel je lunch om met je avondeten?
Ik heb trouwens mijn hele vriezer vol liggen met zakjes zelfgemaakte soep. (Spinazie, paprika, broccoli of courgette, op basis van 2/3e bouillon en 1/3e room. Een paar bonen erdoor of kipreepjes.. hmmmm!! Heerlijk dikke soepen VOL met groente)



De diepvrieszakjes van super de boer smelten niet bji 100 graden celcius, dus ik warm mijn soep au bain marie op in een waterkoker. Misschien iets voor jou?



Of gewoon een goede thermoskan aanschaffen natuurlijk.
Als ik weinig tijd heb of gewoon effe snel wil koken gooi ik in een koekenpan een stukje vlees, van die gekruide aardappeltjes en voorgesneden broccoli, binnen 15 minuten is m'n eten dan klaar!
Of nog een super snel recept: Japanse groenten en shoarma vlees in de pan gooien, ondertussen yogert sausje maken en dat in een pita broodje of wrap doen! Hmmm
quote:Ikje86 schreef op 24 november 2011 @ 16:25:

Als ik weinig tijd heb of gewoon effe snel wil koken gooi ik in een koekenpan een stukje vlees, van die gekruide aardappeltjes en voorgesneden broccoli, binnen 15 minuten is m'n eten dan klaar! TO wil op haar werk eten. Dan is dit geen optie, hoe makkelijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven