Zelfscannen bij de AH

26-11-2011 20:03 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
De AH bij ons in de buurt wordt verbouwd en er komen ook van die zelfscan dingen. Ik ken het systeem al van andere winkels, maar ik zat zo eens het foldertje erover door te lezen en vraag me toch af of het wel echt werkt. Ik kan me zo voorstellen dat er dan zat mensen zijn die de helft van hun boodschappen in het karretje doen zonder te scannen en dus zonder te betalen. En dan staan er vaak wel van die poortjes waar je doorheen moet, net als ik kledingwinkels enzo, die dan afgaan als er niet gescande producten doorheen gaan, maar in de supermarkt werken zulke poortjes maar amper. Weet iemand hoe dit zit? Want als het echt zo makkelijk zou zijn zouden er niet zo veel winkels aan beginnen lijkt me.
quote:galadriel schreef op 27 november 2011 @ 10:09:

[...]



Delft, maar dan voor 10of 20 dingen max.Bummer, das echt om
Alle reacties Link kopieren
quote:kaasfondue schreef op 26 november 2011 @ 23:00:

[...]





Het creëert wel banen voor de extra beveiliging die achter de camera's zitten en in burger rond lopen. Deze hebben ook weer communicatiemiddelen nodig die weer door iemand gemaakt moet worden en vervoerd moet worden enz.



Die dingen zijn in eerste instantie ontworpen om personeelskosten te besparen, niet voor de leukigheid. Die communicatiemiddelen en de kosten van zo´n apparaat haalt een winkel er gauw genoeg uit, althans dat is de bedoeling.



Ik blijf erbij dat ik het niet prettig vind om door een machine geholpen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat het nog bestond. Duurt mij te lang ook. Moet je eerst zoeken waar die streepjescodes zitten. Nee, kassière is er veel handiger in.
Alle reacties Link kopieren
Zelfscan is vooral ontworpen om de klant het idee te geven dat het sneller gaat. Omdat je bezig bent heb je ook het idee dat het sneller gaat.



In de meeste winkels waar zelfscan is, zijn personeelskosten hetzelfde omdat je constant vorraad aan het tellen bent, omdat er veel fouten worden gemaakt.
nou, op een drukke zaterdag gaat het echt wel sneller. Dan staan er zulke lange rijen bij de kassa's en met de pin ben je in 1 minuut klaar met afrekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven