Kado voor de juf, help!!!

27-05-2008 09:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen allemaal,



Misschien zou iemand mij kunnen adviseren voor een afscheidscadeau voor de juf van groep 2 van de kinderen die naar groep 3 gaan. Ik ben samen met nog iemand groepsouder en ik hoorde dat het gebruikelijk is om een cadeau te geven. Suggesties?

Bedankt

:gift:
Iets met zwaaiende handjes maken? Schilderij, collage?

Mooie foto van de vertrekkende kleuters?

Iets met letters, omdat ze gaan leren lezen?
Alle reacties Link kopieren
*Schort kopen ( of iets anders), kinderen allemaal met hun handje in textielverf dopen (als dat van de handjes afgaat, nog nooit geprobeerd) en dan op het schort drukken.



*Je kan ook een leuke foto maken van de kinderen, waar ze bijvoorbeeld allemaal knutselspullen vasthouden of kookspullen etcetera en dan gekke gezichten trekken en dat ergens op laten drukken en daar om heen hun namen. bv: Schort, Kussensloop, servetten, fles kinderchampagne etcetera.



* Kinderen allemaal een leuke tekening laten maken en dat inbinden in een boek.
Inderdaad Misschicken. Zwaaiende handen.

Haal een groot schildersdoek bij de Xenos. Laat alle kleuters hun hand in verf dopen en een afdruk op het doek maken.

Als het droog is schrijf je bij iedere hand van welke kleuter hij is.
Alle reacties Link kopieren
Klein plantje, fles wijn, leuke kaart, chocola. Gewoon een kleinigheidje.
Alle reacties Link kopieren
Leuke ideeen allemaal hoor, daar kan ik zeker wel iets mee.

Bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, gewoon door de kinderen iets laten maken. Dat vinden juffen het leukste!! (Ik ben zelf juf :)).



Met die handen is erg leuk, ook leuk is een lieveheersbeestjes schilderij. Alle kinderen dopen hun duim in de rode verf, maken een afdruk op een doek (of schort, of pannenlap, of wat dan ook). Later maak je met een textielpen er stippen op en maak je 't lieveheersbeestje af. Ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Een voorleesboek om de kinderen uit groep 3 uit voor te lezen! Of een boek met knutsel ideeen. De "meerster Jaap" boeken zijn leuk, ik spreek uit ervaring. Ben zelf juf. Een geknutseld cadeau is leuk, maar om heeeel eerlijk te zijn; als ik thuis ben, hoef ik geen schilderij aan de muur met handjes erop geverfd. Niet ondankbaar, maar eerlijk. Heb al een kast vol met geverfde doeken en tekeningen bij wijze van spreken. Praktisch zoals een schort is dan wel weer leuk.



Een collega van mij kreeg ooit een DVD met daarop door alle kinderen in een paar zinnetjes iets verteld over de juf. Ook dialogen. Was echt hilarisch! En leuk om later nog eens terug te kijken!



Natuurlijk is het leuk om een kaart/tekening te kopen/maken en te be-tekenen. Maar als HOOFD- cadeau is een boek voor in de groep leuker!



(Of een Douglas-bon/VVV-bon, haha! Wie vindt dat nou niet leuk om te krijgen?)
Alle reacties Link kopieren
Op een gekleurd a4tje een blad uit een vriendjesboek maken met daarop ook ruimte voor een tekening/foto van het kind. Iedere ouder vult er 1 in voor zijn/haar kind. Alle blz in een insteekhoes en deze in een multomap/ordner.

Een leuke herinnering aan de kinderen voor de juf om nog eens terug te kijken zonder dat het een prominente plaats aan de muur inneemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij het afscheid van mijn laatste klas een vriendenboekje, waar ieder kind (met de ouders samen, natuurlijk) in geschreven had en hun foto. Dat vond ik hartstikke leuk. Herinnering aan alle kinderen en het neemt ook niet teveel plaats in :-P .



Wat je ook kunt doen, is iets kopen dat de juf daarna nog in haar klas kan gebruiken. Dus als je iets creatiefs wilt doen bijvoorbeeld een tafelkleedje voor verjaardagen voor in de klas, of idd. een knutselschort beschilderen. Altijd goed is een leuk (prenten)boek waaruit ze volgend jaar kan voorlezen.



En heel lang geleden toen mijn oudste kleuter was en ik klassenouder hebben we allemaal leuke dingetjes voor het klassenaquarium gekocht (gekleurde steentjes voor op de bodem, een kasteeltje etc) samen met een paar kinderen uitgezocht. Het was ook hun idee, 'want het aquarium in de klas was zo saai.'
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik zelf al ruim 7 jaar in de kinderopvang werk en regelmatig van groep ben gewisseld heb ik hele leuke kado's gekregen:



*idd vriendeboekje

* een receptenboek waarin iedere ouder samen met hun kind het favo recept had opgeschreven.

* een map met allerlei leuke uitstapjes (omdat ik ging verhuizen naar de andere kant van NL)

* Een lijst met foto's van de kinderen die zo op de foto waren gezet dat de tekst DAG LIEVE JUF WE ZULLEN JE MISSEN zichtbaar was

* een grote plant met allemaal foto's van de kinderen eraan en een persoonlijke tekst van de puders.



Probeer uit te vinden wat de hobby's zijn van de juf in kwestie en gebruik dit als basis (bijvoorbeeld sporten...een sporttas die de kinderen beschilderen, koken......kookboek, schort....., vakantie.......reisgids met leuke vakantieideeen)



Suc 6
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juf en zoals eerder gezegd is het het leukste om iets te geven dat de juf in de klas kan gebruiken. Een leuk voorleesboek en dan een foto met de namen erin.



Of iets wat ze nog niet hebben in de klas. Een speelgoedkassa bijvoorbeeld.



Wat ook een leuk idee is (heeft een collega ooit gekregen) was een memory van de kinderen. Een ouder had van alle kinderen een foto genomen van het hoofd en daar bij de HEMA een memory van laten maken. Dat is origineel en nog te gebruiken later.



Praktische dingen vind ik altijd leuker. Via de HEMA kun je bijvoorbeeld ook een verjaardagskalender laten maken, of een etui met een foto. Daar heb je wat aan en toch leuk dat de kinderen er dan opstaan.

Tekeningen etc verdwijnen bij mij uiteindelijk bij het oud papier. Het is niet te doen, om alles te bewaren.

Ik wil niet ondankbaar lijken, maar na een aantal jaar in het onderwijs heb je heel veel tekeningen, schilderijen, afscheidsboekjes, vriendenboekjes ect gekregen. En ik kan in mijn huis nou eenmaal niet alles bewaren.
anoniem_24501 wijzigde dit bericht op 27-05-2008 14:34
Reden: Laatste zin was nog niet af en toen ging de deurbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst de juf een fotomozaiek van alle kinderen als cadeau gegeven, een enorm succes. Een fotomozaiek is een foto van bijvoorbeeld 60x80 (portret van de juf) opgebouwd uit allemaal kleine foto (1cmx2cm) van de kinderen. Via de site www.Moz-Art.nl hebben we alle ouders een uitnodiging gestuurd om online foto's van hun kinderen te uploaden, van deze foto's hebben wij een fotomozaiek gemaakt.
quote:pomodori schreef op 27 mei 2008 @ 10:04:

Klein plantje, fles wijn, leuke kaart, chocola. Gewoon een kleinigheidje.

Daar heeft ze tenminste wat aan ja.



Als ze jaarlijks al die zelfgemaakte meuk krijgt, wat moet ze daar dan mee? (behalve in de winter de openhaart mee stoken?)
Alle reacties Link kopieren
Een leuk idee is een schort, tas, kussentje of iets anders met een foto van de hele groep erop.

Bij badges-applicatie.nl kun je transfers laten maken die je zo op textiel kunts strijken.



quote:nageltje180472 schreef op 27 mei 2008 @ 09:42:

Goedenmorgen allemaal,



Misschien zou iemand mij kunnen adviseren voor een afscheidscadeau voor de juf van groep 2 van de kinderen die naar groep 3 gaan. Ik ben samen met nog iemand groepsouder en ik hoorde dat het gebruikelijk is om een cadeau te geven. Suggesties?

Bedankt

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal maar onzin!



Een kadootje voor de zomervakantie, een kadootje voor de kerstvakantie, een kadootje voor de verjaardag, afscheidskadootje, een kadootje hiervoor en een kadootje daarvoor. En mijn dochter heeft twee juffen! Pfffff......Sorry, juf, maar het is je werk. Ik krijg ook geen kadootjes van de baas.



Maar ja, wat moet je als ouder zijnde? Je wilt niet dat je kind een buitenbeentje is. Mijn dochter gaat nu bijna een jaar naar school en ik ben iedere keer weer stomverbaasd wat er van een ouder verwacht wordt. Ik werk 4 dagen in de week en ik ben een alleenstaand ouder. Het lijkt onderhand wel een fulltime job om alles bij te kunenn houden. En het is mij dus al diverse malen overkomen dat mijn dochter geen kadootje heeft. Gewoon omdat ik het niet verwacht. Ik vind het heel vervelend voor mij dochter en ik word vooral kwaad op mijzelf dat ik het weer gemist heb en mijn dochter weer te kijk staat. Maar vroeger gaven wij geen kadootjes aan de juf, ik kan het me tenminste niet herinneren.



Excuses voor de felle reactie, maar het zit me ook hoog
En jij meld je aan om dit te melden in een oud topic? Bijzonder...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben samen met de kinderen die naar groep 3 gaan een lunch gemaakt voor de juffen in de kinderkeuken op school .Er mocht per kind 1 ouder mee eten.

tussen de middag gedaan en het was een groot succes!! Alle kinderen samen met de juffen op de foto.De juffen krijgen de foto in een lijstje als cadeautje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven