Eten
alle pijlers
Wat is/zijn jouw grote retourvoer toppers?
dinsdag 12 februari 2008 om 09:40
Ofwel; wat zijn de culinaire verzoeknummers waarvoor mensen graag bij jou komen eten? Waar komt men voor terug aan jouw eettafel? Welk recept moet jij keer op keer opschrijven of doormailen en krijg je zelf voorgezet als je bij enthousiastelingen gaat eten, die het naar aanleiding van een etentje bij jou nu zelf ook klaarmaken?
Bij mij zijn dat mijn versie van lasagna, mijn hartige taarten, groot vlees uit de oven en de BBQ's die mijn man en ik samen aanrichten. Wij koken op onze BBQ en dan niks kant en klare hamburgers of shaslicks en BBQ paketten maar verse vis in pakketjes, marinades om je vingers bij af te likken en een vissaus die in mijn omgeving zolangzamerhand beroemd is.
Ben benieuwd naar jullie culinaire klappers.
Bij mij zijn dat mijn versie van lasagna, mijn hartige taarten, groot vlees uit de oven en de BBQ's die mijn man en ik samen aanrichten. Wij koken op onze BBQ en dan niks kant en klare hamburgers of shaslicks en BBQ paketten maar verse vis in pakketjes, marinades om je vingers bij af te likken en een vissaus die in mijn omgeving zolangzamerhand beroemd is.
Ben benieuwd naar jullie culinaire klappers.
zaterdag 16 februari 2008 om 15:39
Hier zijn de verzoeknummers thais, groene curry en pad thai, draadjesvlees, zalm in filo en varkensvlees met 5spice.
Weet niet meer wie het overheerlijke kip met parmezaan receppie hier heeft neergezet, maar hij wordt nog lekkerder als je de kipstukjes een nachtje marineert in mengsel van ei en knoflook.
Weet niet meer wie het overheerlijke kip met parmezaan receppie hier heeft neergezet, maar hij wordt nog lekkerder als je de kipstukjes een nachtje marineert in mengsel van ei en knoflook.
zaterdag 16 februari 2008 om 16:23
@prada op het gevaar af als een complete nitwit op culinair gebied te worden ontmaskerd, toch een vraagje. ik kan prima allerlei buitenlandse dingen fabriceren en ook voor een stamppotje draai ik mijn handen niet om, maar hoe maak je zelf rode kool?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 16 februari 2008 om 17:06
zaterdag 16 februari 2008 om 20:02
Mijn erwtensoep is fameus al zeg ik het zelf. Verder stoofpotjes, niemand krijgt z'n vlees zo mals ik en mijn roti is ook een topper. (is niet echt mijn roti, het recept heb ik van iemand van het forum, ik weet niet meer wie)
Voor de bami van FV's mama komen ze ook graag langs.
Als Lief kookt dan zijn zijn Italiaanse anti pasti zeer gewild. Van gevulde sardines tot zure paprika's, heerlijk!
En hij kan mij niet blijer maken dan met een simpele kerrierijst, lekker!!!!
Voor de bami van FV's mama komen ze ook graag langs.
Als Lief kookt dan zijn zijn Italiaanse anti pasti zeer gewild. Van gevulde sardines tot zure paprika's, heerlijk!
En hij kan mij niet blijer maken dan met een simpele kerrierijst, lekker!!!!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zaterdag 16 februari 2008 om 20:33
whaahaha nou jaa Eleonora ik ben echt een kalf hoor hahaha
Ik las de topictitel en dacht dat Antonio wel eens wilde horen op wat voor spectaculaire manieren mensen hun zojuist gegeten voedsel via wat antiperistaltiek weer terug kregen hahaha sorry !
Dit is beter hihihi
Nou mijn verzoeknummer is mijn lasagna en mijn zalmsalade met appel.
Daar vragen mensen geregeld om als ze hier komen eten en zo.
Ik las de topictitel en dacht dat Antonio wel eens wilde horen op wat voor spectaculaire manieren mensen hun zojuist gegeten voedsel via wat antiperistaltiek weer terug kregen hahaha sorry !
Dit is beter hihihi
Nou mijn verzoeknummer is mijn lasagna en mijn zalmsalade met appel.
Daar vragen mensen geregeld om als ze hier komen eten en zo.
zondag 17 februari 2008 om 14:18
zondag 17 februari 2008 om 23:44
Rosanna, komt ie,(enne, nee hoor, je bent geen nitwit)
2 zakken rode kool gesneden of 1 rode kool zelf snijden. In een pan doen met een klein laagje water ( ongeveer een kwart). Daarbij 4 blaadjes laurier, 2 kruidnagels en een klein scheutje citroen of azijn, 1 grote ui en een koffielepel zout (is ongeveer de helft als wat je normaal bij de aardappels doet). Dit breng je aan de kook en dan doe je er 5 kleingesneden appels en 5 á 6 eetlepels suiker bij. Laag zetten, regelmatig doorroeren, zodat de appels kunnen smelten en na twee uurtjes heb je de heerlijkste rode kool. Is ook goed in te vriezen, verliest niets aan smaak.
2 zakken rode kool gesneden of 1 rode kool zelf snijden. In een pan doen met een klein laagje water ( ongeveer een kwart). Daarbij 4 blaadjes laurier, 2 kruidnagels en een klein scheutje citroen of azijn, 1 grote ui en een koffielepel zout (is ongeveer de helft als wat je normaal bij de aardappels doet). Dit breng je aan de kook en dan doe je er 5 kleingesneden appels en 5 á 6 eetlepels suiker bij. Laag zetten, regelmatig doorroeren, zodat de appels kunnen smelten en na twee uurtjes heb je de heerlijkste rode kool. Is ook goed in te vriezen, verliest niets aan smaak.
zondag 17 februari 2008 om 23:46
zondag 17 februari 2008 om 23:54
En ik heb nog een retourrecept: varkenshaasjes. Strooi peper en zout over de varkenshaasjes en bak ze aan beide kanten bruin. Daarna doe je er 4 tomaten en 2 uien bij en laat je het een uurtje of twee sudderen. Heerlijk. Was eigenlijk gewoon een stommiteit van mij. Ik wist echt niet dat je ze even moest aanbraden net als een biefstukje (iets langer dan), dus ik deed ze net als sudderlapjes gewoon stoven. Méééén, ze willen niet anders meer. En voor het echt lekker, doe er een teentje knoflook bij.
maandag 18 februari 2008 om 11:30
Sorry Raaf, ik zie je vraag nu pas!
Sangria
Ingrediënten:
75 gr suiker
1 tl kaneel
200 ml drank (wodka, gin, rode martini)
1 l rode wijn
1/2 l appelsap
1/2 l sinaasappelsap
6 dl 7-up
1 sinaasappel in stukjes
1 citroen in stukjes
Bereiden
Meng de suiker, kaneel en de drank door elkaar. Goed roeren tot de suiker is opgelost. Voeg dan de rest van de ingrediënten toe en laat in de koelkast door en door koud worden. Voor het serveren door roeren en nog wat ijsklontjes toevoegen.
maandag 18 februari 2008 om 13:32
Geweldig topic, het water loopt me in de mond!
Hier zijn de retour-recepten (voornamelijk van manlief, die kan veeeeel beter koken dan ik): tortilla de patatas, champignonsoep, tomatensoep, groot stuk vlees met veel groenten uit de oven, en idd alle BBQ-heerlijkheden die hij weet te produceren. Hier komen ook geen hamburgers en worsten het huis (nou ja, de tuin) in. Oh ja, en kabeljauw met knolraap-aardappelpuree en een sausje. En wontonsoep, al is dat meer een boodschappenlijstje dan een recept.
Mijn succesnummers zijn mijn mexicaanse laagjesgeval om met tortillachips te eten, knoflooksaus en uiensaus (die laatste staat eigenlijk wel op 1 in de receptaanvragen ), aardappelsalade, tomatensalade en pasta bolognese met stoofvlees in plaats van gehakt.
Hier zijn de retour-recepten (voornamelijk van manlief, die kan veeeeel beter koken dan ik): tortilla de patatas, champignonsoep, tomatensoep, groot stuk vlees met veel groenten uit de oven, en idd alle BBQ-heerlijkheden die hij weet te produceren. Hier komen ook geen hamburgers en worsten het huis (nou ja, de tuin) in. Oh ja, en kabeljauw met knolraap-aardappelpuree en een sausje. En wontonsoep, al is dat meer een boodschappenlijstje dan een recept.
Mijn succesnummers zijn mijn mexicaanse laagjesgeval om met tortillachips te eten, knoflooksaus en uiensaus (die laatste staat eigenlijk wel op 1 in de receptaanvragen ), aardappelsalade, tomatensalade en pasta bolognese met stoofvlees in plaats van gehakt.
lilalore wijzigde dit bericht op 18-02-2008 13:33
Reden: nog een vergeten...
Reden: nog een vergeten...
% gewijzigd
woensdag 20 februari 2008 om 10:46
Eigenlijk heb ik niet echt een recept met hoeveelheden of zo.
Ik gebruik potten runderbouillon als basis, maar zelf bouillon trekken kan natuurlijk ook. Bij de potten dan niet verdunnen met de op de pot aangegeven hoeveelheid water, maar met 1/2 water en 1/2 gezeefde tomaten. Soms gebruik ik verse, soms uit een pak. Lekker kruiden met laurierblad, foelie, etc. Als groenten fijngesneden uien, 3 kleuren paprika, prei of fijne soepgroenten. Ik draai zelf soepballetjes met mager rundergehakt, gekruid met een zakje pittige kruidenmix. Binden met macaroni. Op smaak maken met wat tabasco en ketjap. Garneren met halve kerstomaatjes, bieslook en blaadje basilicum.
Ik gebruik potten runderbouillon als basis, maar zelf bouillon trekken kan natuurlijk ook. Bij de potten dan niet verdunnen met de op de pot aangegeven hoeveelheid water, maar met 1/2 water en 1/2 gezeefde tomaten. Soms gebruik ik verse, soms uit een pak. Lekker kruiden met laurierblad, foelie, etc. Als groenten fijngesneden uien, 3 kleuren paprika, prei of fijne soepgroenten. Ik draai zelf soepballetjes met mager rundergehakt, gekruid met een zakje pittige kruidenmix. Binden met macaroni. Op smaak maken met wat tabasco en ketjap. Garneren met halve kerstomaatjes, bieslook en blaadje basilicum.
woensdag 20 februari 2008 om 14:38