voorgerecht bij kaasfondue...

14-02-2008 12:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik krijg volgende week 10 mensen te eten en wilde graag een kaasfondue voor ze maken. Maar ik weet niet zo goed wat voor voorgerecht daarbij past. Heeft iemand hier een idee over? Ik wil het voorgerecht iig niet te zwaar maken...



Alle ideeen zijn welkom!!



Alvast bedankt!

Poppetje
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere salade?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou je ipv een voorgerecht eerst wat kleine hapjes op tafel kunnen zetten zoals olijven, gevulde pepertjes en dat soort dingen?
Alle reacties Link kopieren
carpaccio! lekker en niet zwaar (of moet het juist vegetarisch zijn?)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen voorgerecht doen maar wat lekkere tapas bij de kaasfondue. Lekkere bijgerechten. Het is al vullend genoeg de kaasfondue.



Komen ze echt bijv. al smiddags dat je ze nog wat eerst wilt geven, ja wat Mopsie zei, wat olijven, wat tapas, een stukje stokbrood, gevulde pepertjes. Je hebt bij AH ook een kant en klaar geitenkaastaartje, ongeveer 4 a 5 cm dus niet groot, dat op een bordje met sla en een dressing en 2 stukjes stokbrood.



Maar ik zou niets doen denk ik. Of een amuze. Je hebt bij AH ook een amuze soep (was met kerst dus ik weet niet of het er nog is). Dus dat is zo'n mini glaasje met soep erin. 2 slokken ofzo. Maar gaat om de smaak toch?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Mini salade presenteren:

Op een bordje wat veldsla, paar dunne stukjes peer en parmezaanse kaas erover strooien. Wat citroensap erover sprenkelen vind ik persoonlijk ook erg lekker.



Snel gemaakt, lekker, alvast in de sfeer..

veel plezier in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Pittige salade met biefreepjes



Maak een dressing van 1 klein teentje geperste knoflook, een hand geroosterde en in de vijzel fijngestampte pijnboompitjes, een hand basilicum in reepjes, 6 el olijfolie, 3 el balsamico, 1 el honing, peper en zout.



Verdeel 2 of 3 soorten sla (ik neem meestal ijsbergsla, eikenbladsla en rucola) en wat witte druiven over de borden en strooi er warme in reepjes gesneden biefstuk over (2 minuten bakken). Besprenkelen met de dressing.
Alle reacties Link kopieren
als je al kaasfondue hebt zou ik geen voorgerecht doen met kaas,

ham met meloen ofzo?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Charcuterie? Goeie salami, chorizo, mortadella, etc. Serveren met olijfjes, zoute augurkjes (als je die kunt vinden, anders die kleine augurkjes), stukjes brood, etc.
Alle reacties Link kopieren
saladebuffet

verschillende soorten sla, komkommer tomaat blokjes brood slasaus uitjes en wat je nog meer kunt bedenken.

kun je ook tijdens t fonduen nog een hapje van nemen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, het zou voor mij teveel zijn een voorgerecht en een zware kaasfondue. Maar ik heb net een voorgerecht neergezet met foto van de Salade Capri. Bij het topic "ovengerecht bij date". Niet even bij stilgestaan dat die kaas/mozzarella ook als voorgerecht hier zou kunnen. Het is nu nog de laatste posting.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
In ieder geval iets lichts! Dus een frisse salade of zo zonder (of zeeeer weinig) nog meer kaas of vlees. Vijgen of meloen met parmaham is wel lekker of anders gewoon een groene salade (kun je trouwens net zo goed bij de kaasfondue serveren) Persoonlijk zou ik geen voor geven maar de tafel lekker vol zetten met groente en brood om te dippen en lekkere salade(s).
Een lekkere frisse salade zonder al teveel gedoe. De salade erbij serveren, zou ik zelf doen. Net zo lekker en zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kiezen voor een salade en zeker niet voor soep (te vullend en ook warm) of carpaccio (nog meer vlees ;-) ).

En omdat kaasfondue zo machtig is natuurlijk thee en witte wijn erbij!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Evt. een mini krabsalade of garnalensalade. In een niet te groot glas serveren.

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media/000148700/000/000148778_001_FRRK030205_200.jpg
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gazpacho? Of koude komkommersoep? Als lichte en koude tegenhanger voor de zware en warme kaasfondue.



Sowieso zou ik de tafel volzetten met koude vleeswaren (koude maar wel gegrilde en gekruide tournedos of entrecote is ook goddelijk bij kaasfondue) en (geblancheerde) groenten en zuur, of ik nou wel of niet een voorgerecht zou serveren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!



Ik heb besloten om wat kleine hapjes te doen, dus niet echt een voorgerecht aan tafel.



Poppetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven