Zwanger en mijn vagina

05-12-2011 22:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, Mee eens.... Dit gaat raar klinken. Toch hoop ik op herkenning want ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.



Ben nu 20 weken zwanger van de eerste. Alles is nieuw en maak ik voor het eerst mee.



Zo vind ik op het moment dat mijn lichaam zo veranderd. Logisch zou je zeggen, maar ik doel nu met name op mijn vagina. Het is zo dik, opgezwollen achtig en voelt bij aanraking beurs achtig aan. Net als of ie verdoofd is. Erg prettig voelt het niet.



Nu snap ik dat het opzetten te maken heeft met het ruimte creëren. Dat neem ik althans aan, maar herkennen jullie, zwangere vrouwen, dit?



Met name ook de schaamlippen zijn voller, dikker.



Herken m'n eigen vagina niet meer echt zoals voor de zwangerschap qua gevoel.



Nogmaals, hoop op herkenning.... En dat ik hopelijk niet abnormaal ben.
Niet herkenbaar, maar het kan prima wat jij zegt. Je kan zelfs vaginale spataders krijgen in de zwangerschap, er staat veel meer druk op dan normaal.
Nee herken het niet. Tenminste niet met 20 weken, wel met 41+5

Heb wel gehoord over spataders, dus misschien heb je daar last van.
Alle reacties Link kopieren
Had het bij de eerste niet, nu wel. Volgens de VK door extra doorbloeding en de druk die er op staat.
Alle reacties Link kopieren
Zie niks van spataderen of iets wat er op lijkt



Maar jullie hadden dus niet het idee dat hè vagina groter of opgezet werd?
Alle reacties Link kopieren
Kan het kwaad jorina?



Heb nog een redelijk klein buikje voor 20 wk dus misschien heeft het ook met ruimtegebrek te maken?
Dat is toch gewoon de betere doorbloeding?
Alle reacties Link kopieren
quote:bijnamoeder1984 schreef op 05 december 2011 @ 22:13:

Kan het kwaad jorina?



Heb nog een redelijk klein buikje voor 20 wk dus misschien heeft het ook met ruimtegebrek te maken?Nee, naar mijn weten niet. Het is alleen irritant.
Ik herken het niet, maar kan het mij wel voorstellen.

Jorina, zwanger? Gefeliciteerd!

To, jij natuurlijk ook!
Alle reacties Link kopieren
Oh zeker wel dat ik het herken! Ik ben nu 40w + 6 dagen en het voelt allang niet meer zoals hij voor de zwangerschap voelde. Zo opgezwollen en beurs, beetje pijnlijk ook wel... Heeft inderdaad met de doorbloeding te maken, volgens mijn verloskundige kan dit inderdaad voorkomen en is niks om je zorgen over te maken maar vervelend is het wel...
Ik had het bij de eerste en heb het nu weer, inderdaad dikkere en ook rodere schaamlippen, het lijkt wel gezwollen.



Het heeft er mee te maken dat alles daar nu beter doorbloed raakt, zodat het straks bij de bevalling flexibeler is.
Het is niet de baby die er half uit komt en je schaamlippen weg duwt door ruimtegebrek oid. Het komt puur door een betere doorbloeding. Heel normaal hoor, komt heel veel voor.
Is dat het! Ik heb het ook. Bij de eerste zwangerschap niet, en nu bij de tweede wel. Ik snapte alleen niet waarom enzo.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het ook! ben nu zwanger met het tweede, de eerste keer had ik er geen last van, maar nu wel. Is volgens mij een betere doorbloeding, ik had het af en toe ook als ik erg ongesteld was. Trok daarna weer weg, dus ik ga ervan uit dat het na de bevalling weer weg trekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook, kan het me tenminste van mijn 2e zwangerschap herinneren. Niet lang na de bevalling was het weer helemaal normaal, niks om je zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschap, maar was toen wel verder als jij. Bij mij speelde het pas op vanaf een week of 35. Na de bevalling was het eigenlijk ook snel wel weer over.
Ik heb het ook gehad tijdens het laatste deel van mijn eerste zwangerschap en zowat mijn hele tweede zwangerschap. Alles was zo gezwollen dat ik voor mijn gevoel wijdbeens liep. Het was een heel vervelend, drukkend gevoel. Volgens gyn heel normaal en ze wilde er niet eens naar kijken (meermalen aangegeven). Tijdens de bevalling was de verloskundige er verbaasd over dat ik al die tijd zo had rondgelopen, dus ik denk dat het bij mij wel erg was.



Na de bevalling was het snel weer normaal, maar toch niet zoals voor mijn zwangerschappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven