Ex uitnodigen op verjaardag of familiedag?

07-12-2011 14:46 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maakt het voor jullie verschil als de familie van je gescheiden partner zijn ex uitnodigt op een verjaardag of op een familiedag?



Voor mij wel anders zou ik hier niet posten.



Ik snap het bij een verjaardag. Ik kom mijn ex (met nieuwe vriendin) tenslotte ook tegen op de verjaardag van mijn zus.



En om terug te komen op een eerdere post van mij: ja, zijn scheiding is inmiddels in gang gezet. Het “formulier” dat hij moest invullen betrof het aanvragen van de scheiding an sich. Hij heeft me de ontvangstbevestiging van de scheidingsmakelaar doorgemaild (voor de lezers die aan zijn verhaal twijfelen).



Ex heeft geen kinderen.
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 14:46:

Ik snap het bij een verjaardag. Ik kom mijn ex (met nieuwe vriendin) tenslotte ook tegen op de verjaardag van mijn zus.





Hoezo komt jouw ex (al dan niet met nieuwe vriendin) nog op de verjaardag van jouw zus?



Ik zou ex, behalve op de verjaardag van eventuele kinderen die je samen hebt, nergens meer verwachten.
Kun je dat nog éen keer zeggen? Dus er is een feestje bij je schoonfamilie en die nodigt de ex van jouw partner uit? Sorry, ik vind dat raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:camry schreef op 07 december 2011 @ 14:49:

[...]Ik zou ex, behalve op de verjaardag van eventuele kinderen die je samen hebt, nergens meer verwachten.Amen. Ik zou het nooit doen, al zou mijn vriend het niet eens erg vinden. Ik vind dat respectloos. Als het een feestje is van anderen die zowel jou als je ex uitnodigen, zou ik er niet heen gaan.
Ex is ex, die zou ik niet verwachten op de verjaardag van mijn hypothetische zus.
Alle reacties Link kopieren
De mijne komt ook nog steeds opdagen op verjaardagen en andere familieaangelegenheden zoals begrafenissen. Ik kan hem niet meer luchten of zien dus ik kom nu niet meer op verjaardagen.



Ach, scheelt mij weer een verplichting.
Zijn er kinderen in het spel? Dat zou de zaak iets kunnen veranderen in mijn ogen.



Maar ik zou ernstig ontstemd zijn als mijn ouders mijn ex op hun verjaardag uit zouden nodigen en ze zouden het zelf ook echt niet willen!
Alle reacties Link kopieren
mijn familie en de familie van mijn ex zijn hele goede vrienden geworden :+



de eerste paar jaar ontweek ik die verjaardagen omdat ik er moeite mee had.\

nu niet meer en vind ik het wel gezellig
Alle reacties Link kopieren
wat is het verschil tussen jouw ex en zijn ex?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 14:46:

Maakt het voor jullie verschil als de familie van je gescheiden partner zijn ex uitnodigt op een verjaardag of op een familiedag?Gescheiden man, ex > dan ben jij toch die ex?!quote:Voor mij wel anders zou ik hier niet posten.



Ik snap het bij een verjaardag. Ik kom mijn ex (met nieuwe vriendin) tenslotte ook tegen op de verjaardag van mijn zus.



Wat doet jouw ex nou nog op een verjaardag van jouw zus?

Of zijn die zulke goede maatjes gebleven/geworden?

quote:En om terug te komen op een eerdere post van mij: ja, zijn scheiding is inmiddels in gang gezet. Het “formulier” dat hij moest invullen betrof het aanvragen van de scheiding an sich. Hij heeft me de ontvangstbevestiging van de scheidingsmakelaar doorgemaild (voor de lezers die aan zijn verhaal twijfelen).

Ik snap er niet veel van!



Ow wacht: je huidige partner is een gescheiden man.

En zijn familie nodigt zijn ex uit op verjaardagen. Terwijl jij er dus ook bent.

Heb ik het zo goed?



Nouja, je geeft zelf al aan dat er twijfels waren over of hij wel echt gescheiden was. Je hebt nu papieren gezien.

Maar vindt de familie van jouw partner óók dat hij gescheiden is?

Of geloven zij het niet, zijn ze het er niet mee eens? Moeten ze nog wennen aan de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Is het heel erg als ik geen bal begrijp van de OP? Na het loepje, snap ik het nu wel....
Alle reacties Link kopieren
Waarom is ex uitgenodigd dan?



Alleen omdat het een ex is, of omdat er gezamenlijke vrienden/kinderen/weet ik het in het spel zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:baby_ernie80 schreef op 07 december 2011 @ 15:04:

Is het heel erg als ik geen bal begrijp van de OP?Ik ook niet!
quote:baby_ernie80 schreef op 07 december 2011 @ 15:04:

Is het heel erg als ik geen bal begrijp van de OP? Na het loepje, snap ik het nu wel....Fijn, 't ligt niet aan mij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 07 december 2011 @ 15:05:

[...]



Ik ook niet!Ik begrijp het nu wat beter. TO heeft een relatie met een man die gescheiden is. Zijn familie nodigt nu zijn ex-vrouw uit voor een verjaardag en TO zit daarmee in haar maag..... geloof ik.....
Heeft jouw vriend kinderen met zijn ex?

Dat vind ik namelijk wel uitmaken.
quote:baby_ernie80 schreef op 07 december 2011 @ 15:07:

[...]





Ik begrijp het nu wat beter. TO heeft een relatie met een man die gescheiden is. Zijn familie nodigt nu zijn ex-vrouw uit voor een verjaardag en TO zit daarmee in haar maag..... geloof ik.....Zo interpreteer ik het ook maar
Alle reacties Link kopieren
En de laatste alinea van de OP heeft schijnbaar betrekking op het feit dat TO's nieuwe vriend er nogal lang over gedaan heeft om de scheiding in gang te zetten....
Alle reacties Link kopieren
Als er kinderen zijn die het hoofdverblijf bij hun moeder hebben, dan vind ik het helemaal niet raar als familie in feite de kinderen uitnodigd en hun moeder dan meekomt. Of dat ze wordt uitgenodigd omdat ze als de moeder van die kinderen nu eenmaal toch een soort van familie is en blijft. ( Want ookal is ze niet meer de vrouw van hun zoon, ze blijft de moeder van de kleinkinderen)



Als er geen kinderen zijn, dan zou ik zelf als ex niet meer verschijnen op feestjes van mijn ex-schoonfamilie, zelfs al was ik uitgenodigd.
quote:camry schreef op 07 december 2011 @ 15:07:

Heeft jouw vriend kinderen met zijn ex?

Dat vind ik namelijk wel uitmaken.Volgens de loep (die ik nu ook maar heb ingezet) niet.
Alle reacties Link kopieren
Nope, geen kids.



En ja mijn zus is nog goede maatjes met mijn ex.



Bij de vorige familiedag (in oktober) werd ex gewoon uitgenodigd. Ik had op dat moment nog niet alle familie van mijn vriend gezien dus dat kan een reden zijn. Dat ik nog niet zo “leef” bij de familie.

Vriend was er ook niet blij mee dat ex op de lijst stond (hoewel contact tussen hen verder goed is) en zou daarover wat tegen de initiatiefnemer van die dag zeggen.

Inmiddels heb ik alle familie ontmoet en ben laatst ook op een verjaardag geweest. Ik weet dat ex van mijn vriend daar ook uitgenodigd was. Die was er overigens niet.

Ik zou ontstemd zijn als zij de volgende keer opnieuw op de genodigdenlijst van een familiedag staat.

Voor een verjaardag vind ik het persoonlijk wat anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:camry schreef op 07 december 2011 @ 15:08:

[...]



Zo interpreteer ik het ook maar Voor een verjaardag vind ik het dus wat anders. Familiedag: ja, zou ik mee in mijn maag zitten. Zie vorige post van paar seconden geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:aardappelhoofd schreef op 07 december 2011 @ 15:05:

Waarom is ex uitgenodigd dan?



Alleen omdat het een ex is, of omdat er gezamenlijke vrienden/kinderen/weet ik het in het spel zijn?



Geen kinderen dus.

En vriend meldde me “zij blijft altijd welkom in mijn familie”.

Hebben meer dan 20 jaar een relatie gehad dus ja……
quote:Hunniebunnie schreef op 07 december 2011 @ 14:49:

Kun je dat nog éen keer zeggen? Dus er is een feestje bij je schoonfamilie en die nodigt de ex van jouw partner uit? Sorry, ik vind dat raar.Mee eens, tenzij t om een verjaardag gaat van hen eventuele kinderen samen. Hebben ze kinderen samen?
oh mosterd zie ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven