Hoe vergeet ik haar....

12-12-2011 20:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een relatie met mijn vriendin. Gaandeweg bleek dat ze sinds haar jeugd nog heel wat verwerken heeft. (jong gescheiden ouders, hechtingsproblemen, zelfbeeld etc) Tijdens de relatie met mij kwam dit er allemaal uit, waarschijnlijk ook omdat ik met een andere manier met haar ben omgaan. Hoewel de relatie zeer hecht en verbonden aanvoelde (en dit ook vaak werd bevestigd), werd deze ook gekenmerkt door binden - loslaten , hechten - onthechten etc. Van heel warm naar heel koud. Indien je wel goed kunt hechten en dat uit je jeugd hebt meegekregen heb je het gevoel dat je met het tegenovergestelde te maken hebt. De relatie is over, ik heb het gevoel dat ze er zelf snel een punt achter zette voordat ik het (wellicht) ging doen.



Hoewel ik zo een lijstje kan maken met een paar dingen waar ik eigenlijk van gruwel. (juist het zwart - wit denken, het ene moment dichtbij - het andere moment ver af, stemmingswisselingen ed), staat er ook heel veel tegenover waardoor er juist zo'n bijzondere band was. (dat wordt ook niet ontkend)



Het is zo moeilijk iemand waar je je zo mee verbonden voelt los te laten en te vergeten, juist door die bijzondere verbondenheid (denk aan wat je als ideaal zou verwachten + 20%) terwijl aan de andere kant het soms kille, koele en daardoor eigenlijk niet op iemand kunnen rekenen ervoor moeten zorgen dat ik haar heel snel zou moeten vergeten.



Nog tips ?
Alle reacties Link kopieren
(Geheel offtopic, maar we worden de laatste dagen echt overspoeld met nieuw manvolk. Is dat een moedersyndroom ofzo???)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 12 december 2011 @ 21:00:

(Geheel offtopic, maar we worden de laatste dagen echt overspoeld met nieuw manvolk. Is dat een moedersyndroom ofzo???)Haha geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet als een leuke tante. Dat onthouden moet het makkelijk maken haar te vergeten. Zoveel drama moet je niet missen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm TO, wellicht dat je vriendin baat heeft bij psychische hulp.

Hoe jong is ze?

* Wat jij verteld herken ik als dystemie *

En hoe lang gelden heeft ze het uitgemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Je moet haar niet willen vergeten.

Waarom zou je dat willen?

Je hebt toch van haar gehouden (of je houdt nog steeds van haar)?



Maar ga wel beseffen dat een relatie vooral fijn moet zijn

En wat ik bij jou lees is vooral heel veel ellende...



sterkte
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
klavier:



- Dat is het tegenstrijdige nu juist..., ik zou haar eigenlijk moet missen als kiespijn... Maar wat is het dan..., heb ik teveel met haar meegeleefd ? Te dichtbij gekomen...



flower:



- In de 40. Daar heb ik nog niet aan gedacht. Denk zelf meer aan een eetstoornis.



summerdance:



- houden van is inderdaad niet weg. Inderdaad moet een relatie altijd fijn zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doe je meestal als een relatie pas over is, voortdurend denken wat er mis ging, of hij nog van je hield, of hij misschien problemen had, enz. enz. Dat hoort bij het losmakings- en verwerkingsproces.



Ik ben er eigenlijk voor om met een zo hard mogelijke klap de relatie op te blazen, des te sneller heeft de verlaten partner zichzelf weer teruggevonden. Hij moet wel.
Alle reacties Link kopieren
Hypernova



Je kunt er vanuitgaan dat het opblazen heel hard ging..
Alle reacties Link kopieren
Maar het meest lastige vind ik dat ik eigenlijk zou moeten vluchten voor haar, maar er blijkbaar een onderdeel zo belangrijk was dat ik dat niet doe en alleen naar dat onderdeel terug kijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is een cliché maar daarom niet minder waar: een tip is de tijd.



Jullie hebben een sterke band met elkaar opgebouwd samen en omdat ze ook die mooie en prettige kanten had, is het moeilijk om dat los te laten. Dat hoeft ook niet, je mag het koesteren, zolang je maar niet vergeet welke kanten ze nog meer had. Als je daar mee kan leven dan zouden jullie weer opnieuw de relatie kunnen opbouwen, maar gezien je het uit hebt gemaakt lijkt het van niet.



Gaandweg zul je merken en ook daadwerkelijk gaan voelen dat ze dan niet de juiste vrouw voor je is. Vergeten hoef je haar zeker niet, maar je kunt ook gewoon van haar houden zonder er voor te kiezen om samen te komen en in de vorm van een relatie de toekomst tegemoet te gaan.



Veel sterkte Marcishier!
Alle reacties Link kopieren
Op zich herkenbaar als een stuk jeugd van onze relatie, waarbij mijn rol die van extremiteiten was. Op zich zeg ik: begin er niet aan, je zal er waarschijnlijk niet bijster gelukkig van worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 12 december 2011 @ 21:00:

(Geheel offtopic, maar we worden de laatste dagen echt overspoeld met nieuw manvolk. Is dat een moedersyndroom ofzo???)
Alle reacties Link kopieren
Salama



- Mooie woorden ! En denk ik ook waar.



Ik heb het trouwens niet uitgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vluchten, vergeten...je maakt er wel een heel drama van hè?

Hoe lang waren jullie bij elkaar als ik vragen mag?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance



- Bijna een jaar. (maar dat hoeft niet zoveel te zeggen)
Alle reacties Link kopieren
Hey marcishier,



Volgens mij moet je gewoon verder gaan met je leven. Er zijn nog andere vrouwen en jij verdient een leuke tijd, niet zo'n foute vrouw als jij beschrijft. Natuurlijk is het niet haar schuld dat ze zo is, maar een relatie hoort leuk te zijn.



Beste manier om iemand te vergeten is om nieuwe personen te leren kennen lijkt me.



Succes,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven