Yoga/mediteren in azie

14-12-2011 18:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ben van plan om een aantal weekjes alleen te gaan reizen. Het wordt thailand en of cambodja/vietnam. Graag wil ik daar ook een yoga-cursus /meditatie/taichi doen, liefst van een week. Kortom helemaal even terug in mijn basis. Online kom ik niet heel veel info tegen, ja sites die een week voor 2500 euro verkopen....

Hebben jullie tips waar ik naar toe kan, een plek waar ik mezelf helemaal op te laden. Zo schoot vandaag door mijn hoofd om misschien zelf al eerder te gaan, tussen kerst en oud en nieuw al. Tot mijn teleurstelling zie ik op de wel gevonden yoga- sites dat ze juist die weken dicht zijn. Verbaas me hierover want juist in die landen is het toch vaak binnen lopen en altijd plek.

Maar goed hopelijk hebben jullie goede tips!!
Ik zou het zo zonde vinden van mijn tijd, zo ver reizen en dan een week op een matje gaan liggen.

Ik zou dat matje wat dichterbij in Frankrijk Belgie of hier in Nederland zoeken, en daar lekker van het land genieten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 14 december 2011 @ 18:10:

Frankrijk Belgie of hier in Nederland zoeken,snap ik maar als ik daar dan toch ben, kan dat extra weekje ook wel meegepakt worden. Ben je zelf in frankrijk/belgie geweest?
Ik krijg gelijk een Eat pray love-gevoel hierbij van het zoveelste ontevreden verwende Westerse vrouwtje dat zo nodig zichzelf moet vinden bij een goeroe, dus waarom zou je dit uitgekauwde pad betreden en waarom ga je niet voor iets aparters? Zoals bijv. een verblijf bij Boedistische monniken in een klooser in Japan?
tsja waarom ook niet, totaal geen eigen mening en loop graag achter de trends aan :-)
quote:ffeenkrabbel schreef op 14 december 2011 @ 18:49:

tsja waarom ook niet, totaal geen eigen mening en loop graag achter de trends aan :-)

Ach zo'n "vind jezelf"-reis is al volkomen uitgekauwd, dus wees een trendsetter en ga naar Japan .

Maar even serieus: ik zag die reis naar Japan staan en het leek me echt een hele gave ervaring!
quote:ffeenkrabbel schreef op 14 december 2011 @ 18:17:

[...]

snap ik maar als ik daar dan toch ben, kan dat extra weekje ook wel meegepakt worden. Ben je zelf in frankrijk/belgie geweest?Nee, wel vaniemand gehoord die daar heen ging
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In Thailand zit op Koh Phangan 'The retreat' en dat is een heel fijne plek om yoga te doen. Ik vond het zelf niet zonde om daar op een mat te liggen aangezien ik om de yoga heen genoeg te zien en te doen had.
Hier moet je heen:

http://www.osho.com/Main.cfm?Area=MedRe ... ge=English
Ik heb hier goede verhalen over gehoord. Ik ken deze man ook, een heel integere man die hier echt in gelooft en ook nog met beide benen op de grond staat. Plus dat het niet gericht is op winst, vind ik ook wel een aanbeveling...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven