Is bij elkaar blijven verstandig?

15-12-2011 14:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zit al heel lang met iets, dus ik hoop dat jullie tips voor me hebben.



Mijn vriend en ik zijn 2 jaar bij elkaar. Hij is alles waar een meisje van droomt, de liefste jongen van de wereld.

Sinds ongeveer een jaar geleden merk ik dat ik hem steeds minder aantrekkelijk vind. Eerst begon het met af en toe geen zin hebben in seks. Nu is het opgelopen naar al een half jaar geen seks. Als hij me wil zoenen of aanraken verstijf ik al, ik vind het idee gewoon zo onprettig. Gezien dit al zo lang aan de gang is, twijfel ik al bijna een jaar over de relatie. Hij is inmiddels al gewend aan mijn gedrag en probeert niet eens meer intiem te zijn met me.



We zitten nu op het punt dat we nadenken over uit elkaar gaan. En dat willen we allebei echt niet. Van de ene kant hebben we de perfecte relatie, plus een hechte vriendschap. Het enige wat ontbreekt is aantrekkingskracht van mijn kant. Maar dat 'enige' is iets wat ik erg moeilijk vind om overheen te kijken. Als ik kijk naar andere mensen en zie dat zij na jaren bij elkaar te zijn nog wél seks hebben en klef zijn met elkaar, kan ik dit nauwelijks geloven. Ik merk ook dat ik zoiets heel graag wil; iemand waar ik naar kijk en lachend denk: wow, hij is van mij.



Herkent iemand zich hierin? En wat is verstandig? Zoiets moois niet weggooien, omdat ik zo een goede relatie misschien wel nooit meer zal hebben? Of toch uit elkaar gaan en hopelijk uiteindelijk iemand vinden waarbij ik dit gevoel wel heb?
Als je het gebrek aan aantrekkingskracht zo relativeert doe je jullie allebei ernstig tekort.
Perfecte broer-zus relatie? Gun jezelf en hem een kans op echt geluk en breek de boel open! Zo bij elkaar blijven heeft geen zin!
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 15 december 2011 @ 16:01:

Perfecte broer-zus relatie? Gun jezelf en hem een kans op echt geluk en breek de boel open! Zo bij elkaar blijven heeft geen zin!Wat is echt geluk? Als je seks niet zo belangrijk vindt dan is het misschien wel ideaal om met een broer/zus-relatie door te gaan. Straks geeft ze deze relatie op, maar vindt ze nooit meer zo'n maatje zoals nu. Dan kan je spetterende seks hebben, maar dan mis je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
Was de seks die jullie eerst hadden misschien niet helemaal naar je zin? Heb je andere verlangens dan wat jullie toen deden? Durf(de) je er open en eerlijk met hem over te praten?



Als je zo'n afkeer van zijn aanrakingen hebt terwijl je hem wel knap vindt en eerst wel spetterende seks had, ligt er vast een diepere oorzaak.

Ik zou in jouw geval ook vang zijn dat dit in een volgende relatie weer gaatgebeuren. Als je echt zo graag bij hem blijft en hij bij jou, lijkt het mij goed dat jullie samen met een relatietherapeut gaan praten waar jullie leren om ook samen over seks en jullie relatie te praten.



Nu weggaan terwijl je hem nog wil is imo uitstellen van het probleem (jouw probleem)
Alle reacties Link kopieren
Weleens aan een seksuologe gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna anderhalf jaar een relatie met mijn vriend maar vind het nog steeds heerlijk om tegen hem aan te hangen etc. ;) En wij zien elkaar dagelijks. Ik denk dus niet dat het daaraan ligt.



Misschien helpt het als je hem een tijdje niet ziet, om te kijken wat dat met je doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:_coffee schreef op 15 december 2011 @ 16:11:

Weleens aan een seksuologe gedacht?



Eens! Je verstijft, daarmee geef je aan dat er meer is dan alleen geen aantrekkingskracht. Maak een afspraak, ga samen en alleen praten en beoordeel samen of hij het probleem is of dat jijzelf het probleem -onbewust- meedraagt!



Zou jammer zij zo'n lieverd opgeeft en er later achter te komen dat je het kan veranderen...



Succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Pink2510 schreef op 15 december 2011 @ 16:20:

[...]

Eens! Je verstijft, daarmee geef je aan dat er meer is dan alleen geen aantrekkingskracht. Maak een afspraak, ga samen en alleen praten en beoordeel samen of hij het probleem is of dat jijzelf het probleem -onbewust- meedraagt!



Zou jammer zij zo'n lieverd opgeeft en er later achter te komen dat je het kan veranderen...



Succes![/quote[



Ik had dat ook bij een vroegere collega/vriend. Ik kon heel goed met hem opschieten maar hij was nogal van het knuffelen en dan verstijfde ik ook. Ik denk dat het gewoon met chemie te maken heeft. Je kan niet zomaar van iedereen aanraking verdragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij voelt TO, had ik dus in mijn huwelijk (en een kindje ook nog). Bij mij was de liefde over en dat houdt bij mij in, dat ik me niet meer aangetrokken voel. Ik ben dus gescheiden.



En jij hebt 2 jaar iets en al 1 jaar voel je je niet meer aangetrokken??? Waarom blijf je dan? En waarom noem je dit de perfecte relatie???



a) perfectie bestaat niet

b) wil je je hele leven seksloos doorbrengen???
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 15:26:

Ja, op het begin lagen we soms dagen in bed. Toen was ik helemaal verliefd. Langzamerhand werd het minder en minder.



Verliefdheid kan best over gaan (is bij veel stellen zo na een bepaalde tijd), als daarvoor dan 'houden van' in de plaats komt. En dan bedoel ik niet de liefde die je kan voelen voor een broer/zus/vriend(in), bij de liefde voor je partner hoort m.i. ook aantrekkingskracht.



Misschien kun je, zoals al eerder geopperd werd, naar een seksuoloog of relatietherapeut. En dan met elkaar afspreken dat als jouw (jullie) probleem hiermee niet wordt opgelost, je alsnog stopt met de relatie. Een soort laatste kans dus, en dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dit vroeger ook wel meegemaakt in relaties,dat ik de sex alleen heerlijk vond in het begin, maar het werd steeds minder leuk, en op een gegeven moment wilde ik ook niet meer.

Bij mij had het een veel dieper liggende oorzaak (waar ik hier niet verder over wil uitweiden), iets met mijn verleden in ieder geval.

als dat bij jou ook zo is, dan zou ik zeker hulp inschakelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven