Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen met Shiatsu massage?

20-12-2011 20:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Heeft er iemand ervaring met een shiatsu massage? Ik Ga volgende week naar de sauna en zit te twijfelen of ik zo'n massage wil. Lees dat het gaat om drukpunten, maar dat zegt me niks. Vraag me af of het een ontspanningsmassage is of dat het heel intensief is (en misschien wat pijnlijk)?



Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Het is idd niet een " ontspannen"massage tijdens de massage zelf, maar het effect daarna is wel heel ontspannend. Overal in je lichaam heb je drukpunten waar afvalstoffen zich verzamelen. Door deze drukpunten los te maken, ( door flink te drukken en soms te kneden) komen de afvalstoffen vrij en kunnen ze je lichaam verlaten. Tijdens de massage kan het drukken niet zo lekker voelen, maar pijnlijk is het niet echt. Na de massage moet je veel water drinken om de afvalstoffen uit je lichaam te plassen, en kun je je heel ontspannen voelen doordat alles los gemaakt is. Soms kun je een beetje hoofdpijn krijgen, ook weer omdat die afvalstoffen vrij gekomen zijn, dan is veel water drinken ook weer heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
zou het niet doen, niet iedereen is er geschikt voor!
Als je gaat voor prettig: niet doen. Het is een massage die tussen een ontspanningsmassage en sportmassage in zit qua heftigheid. Je wordt er niet echt soepeler of ontspannen van. Het gaat erom dat drukpunten weggemasseerd/gedrukt worden. En juist de meest pijnlijke zijn degenen die ze moeten hebben,.... Maar het heeft wel resultaat op de langere termijn. Maar eigenlijk denk ik dat het voor 1 keer geen zin heeft, dan moet je een serie doen.
Alle reacties Link kopieren
Ah dankjewel. Misschien moet ik het dan toch maar doen. Heb veel last van rug/schouders/nek en volgens mn fysio zitten er overal 'knopen', waarin zich ook allemaal afvalstoffen ophopen. Misschien wel goed om dat even te laten aanpakken!



aanvulling: bovenstaande reactie was bedoeld voor Olifant



Maar nu ik de andere reacties lees begin ik weer te twijfelen haha
Ik vind het fantastisch! Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Als je aangeeft dat het de eerste keer is dat je deze massage krijgt, dan zal diegene meest waarschijnlijk je niet te hard aanpakken. Dat is nl ook helemaal niet verstandig, de heftigheid moet opgebouwd worden.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet omzetten naar een andere (ontspannende) massage? Wat hierboven gezegd word, voor eenmalig heeft het niet veel effect..



Doe je het wel, drink echt genoeg water he! Dat moet sowieso in de sauna maar met zo'n massage erbij helemaal



(Ik vind de Shiatsu trouwens ontspannend. Iedere gek z'n eigen gebrek he )
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik ga toch maar voor een aroma massage, lijkt me iets meer ontspannen, en dat heb ik wel ontzetten nodig..maar bedankt voor de tips! Ik ga de shiatsu massage zeker nog een keer uitproberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven