Actueel
alle pijlers
Kamerleden moeten zich netter kleden volgens Bram van der Vl
vrijdag 22 februari 2008 om 21:13
SGP: Kamerleden zien er niet uit
AMSTERDAM - SGP-voorman Bas van der Vlies ergert zich aan de beroerde kleding van Kamerleden. 'Soms lijkt het wel of ze zo van de camping komen lopen'.
SGP-voorman Bas van der Vlies haalt in het Historisch Nieuwsblad fel uit naar het kleedgedrag van zijn collega's.
De nestor van de Tweede Kamer uit Maartensdijk vindt dat uit de kleding van veel Kamerleden weinig waardigheid spreekt, zo meldt RTV Utrecht.
"Ik zeg niet dat iedereen in driedelig pak moet rondlopen, maar soms lijkt het wel of Kamerleden rechtstreeks van de camping komen", zegt hij in het interview in het Historisch Nieuwsblad .
Van der Vlies mist gezag en respect in de politiek.
Bas van der Vlies is het langst zittende Tweede-Kamerlid. Hij maakte in 1981 zijn entree.
Hellup, nu ben ik het gewoon eensch met een SGP-er
Moet dit kunnen? Of mogen de dames en heren slechtgeklede en onverzorgde kamerleden weleens een metamorfose ondergaan? Neem je mensen nog serieus als ze in een ouwe slobbertrui rondlopen of onverzorgd haar hebben?
AMSTERDAM - SGP-voorman Bas van der Vlies ergert zich aan de beroerde kleding van Kamerleden. 'Soms lijkt het wel of ze zo van de camping komen lopen'.
SGP-voorman Bas van der Vlies haalt in het Historisch Nieuwsblad fel uit naar het kleedgedrag van zijn collega's.
De nestor van de Tweede Kamer uit Maartensdijk vindt dat uit de kleding van veel Kamerleden weinig waardigheid spreekt, zo meldt RTV Utrecht.
"Ik zeg niet dat iedereen in driedelig pak moet rondlopen, maar soms lijkt het wel of Kamerleden rechtstreeks van de camping komen", zegt hij in het interview in het Historisch Nieuwsblad .
Van der Vlies mist gezag en respect in de politiek.
Bas van der Vlies is het langst zittende Tweede-Kamerlid. Hij maakte in 1981 zijn entree.
Hellup, nu ben ik het gewoon eensch met een SGP-er
Moet dit kunnen? Of mogen de dames en heren slechtgeklede en onverzorgde kamerleden weleens een metamorfose ondergaan? Neem je mensen nog serieus als ze in een ouwe slobbertrui rondlopen of onverzorgd haar hebben?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
vrijdag 22 februari 2008 om 21:15
vrijdag 22 februari 2008 om 21:46
Zuss, ik ben het er mee eens dat dit echt niet kan.
Jemig, zelfs ik met mijn vrijwilligerswerk zorg dat ik er beter uitzie. Misschien ben ik ouderwets, maar als je een beetje een functie hebt of je hebt overleggen/vergaderingen waar je met wethouders, stadhuispiefen, of ander gespuis uit die regionen te maken hebt dan zorg je dat je er fatsoenlijk uitziet.
Onverzorgd haar, slobbertrui en/of dito broek of andere miskleunen geven nou niet de beste uitstraling.
Ik kan me nog voorstellen dat je eens overhaast de deur uit moet voor een spoedvergadering na een nacht slecht slapen, maar een kam door je haar is dan wel het minste dat je kunt doen. Als je overigens zorgt dat er altijd iets van nettere kleding voor het grijpen ligt is ook dat zo gedaan.
Jemig, zelfs ik met mijn vrijwilligerswerk zorg dat ik er beter uitzie. Misschien ben ik ouderwets, maar als je een beetje een functie hebt of je hebt overleggen/vergaderingen waar je met wethouders, stadhuispiefen, of ander gespuis uit die regionen te maken hebt dan zorg je dat je er fatsoenlijk uitziet.
Onverzorgd haar, slobbertrui en/of dito broek of andere miskleunen geven nou niet de beste uitstraling.
Ik kan me nog voorstellen dat je eens overhaast de deur uit moet voor een spoedvergadering na een nacht slecht slapen, maar een kam door je haar is dan wel het minste dat je kunt doen. Als je overigens zorgt dat er altijd iets van nettere kleding voor het grijpen ligt is ook dat zo gedaan.
vrijdag 22 februari 2008 om 21:58
Ik heb een tijd in Den Haag gewerkt en ik stond versteld van wat je aan het einde van de dag uit de diverse ministeries zag komen lopen. Dat zag er vaak gewoon niet uit.
Sowieso vind ik dat mensen, ongeacht hun baan, gewoon een beetje aandacht moeten besteden aan hun uiterlijk. Ook als je geen baan hebt trouwens. Ik neem iemand die zichzelf niet verzorgd echt niet serieus.
Een kam door je haar en geen ouwe hobbezakken lijkt me een goed begin, helemaal als je volksvertegenwoordiger bent. Van mij hoeft een pak ook niet persé.
Sowieso vind ik dat mensen, ongeacht hun baan, gewoon een beetje aandacht moeten besteden aan hun uiterlijk. Ook als je geen baan hebt trouwens. Ik neem iemand die zichzelf niet verzorgd echt niet serieus.
Een kam door je haar en geen ouwe hobbezakken lijkt me een goed begin, helemaal als je volksvertegenwoordiger bent. Van mij hoeft een pak ook niet persé.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zaterdag 23 februari 2008 om 08:37
Nou inderdaad Traincha. Collega's die dagen in dezelfde kleding rondlopen, die zich niet scheren, die 's sochtends nog de soep in hun ogen hebben zitten, rouwrandjes onder hun nagels, getverdemme.
Maar is het nog een stukkie erger als ambtenaren er zo bijlopen? En waarom dan?
(ik heb trouwens een collega die praat met een volle mond, ik vind dat zoooo goor. Zit jij lekker te eten, kijk je in die mond met dat halfgekauwde voer)
Maar is het nog een stukkie erger als ambtenaren er zo bijlopen? En waarom dan?
(ik heb trouwens een collega die praat met een volle mond, ik vind dat zoooo goor. Zit jij lekker te eten, kijk je in die mond met dat halfgekauwde voer)
zaterdag 23 februari 2008 om 09:02
Eens Fleur. Van der Vlist zei dit in het akder van respect hebben voor de senaat enzo, maar ik zie dat wel wat breder.
Als je er onverzorgd (of zelfs vies) bijloopt heb je geen respect voor jezelf en al helemaal niet voor de ander. Lekker als je de hele dag tegen soepogen en ongekamd haar aan zit te kijken.
Als je er onverzorgd (of zelfs vies) bijloopt heb je geen respect voor jezelf en al helemaal niet voor de ander. Lekker als je de hele dag tegen soepogen en ongekamd haar aan zit te kijken.
zaterdag 23 februari 2008 om 10:04
zaterdag 23 februari 2008 om 10:08
Weer eens te snel gepost. Iemand die slecht verzorgd uitziet kan ik echt niet serieus nemen. Voor mij is je slecht verzorgen een teken van jezelf niet serieus nemen (waarom zou ik aandacht aan mezelf besteden?) en ik vind het van weinig respect voor de ander getuigen. (lekker boeiend dat jij tegen mijn schurftbaard / ouwe trui / okselhaar / ongekamde hoofd aan zit te kijken)
zaterdag 23 februari 2008 om 12:18
zaterdag 23 februari 2008 om 14:17
Nu weet ik uit ervaring dat daklozen behoorlijk wat levenservaring en wijsheid in zich kunnen dragen. Maar dat is soms moeilijk aan te nemen. Van de mensen die je land regeren verwacht je toch iets meer. En ja, daar heeft uiterlijk zeker mee te maken.
Eigenlijk best gek als je erover gaat nadenken dat je van iemand in met een verzorgd uiterlijk iets makkelijker aanneemt dan van iemand die er slonzig uitziet.We laten ons dus (mis)leiden door uiterlijk.
zaterdag 23 februari 2008 om 17:53
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je fatsoenlijk kleedt als je naar je werk gaat en al helemaal als je in de politiek zit (of een andere hoge functie hebt). Maarja, wat is fatsoenlijk? Er zijn mensen die het hartstikke netjes vinden om op slippers naar hun werk te gaan, terwijl een ander een driedelig kostuum nodig vindt. Ik kan zelf dan weer geen functie bedenken waarin ik slippers gepast vind trouwens.
zondag 24 februari 2008 om 13:38
Gadverdamme, hou op aub...ik haat het om gore horke poten ongeneerd in open schoenen te zien. Het is unbelievable dat mensen hun horror-hoeven zo durven te tonen. Ga toch eens naar een pedicure als je zo nodig open schoenen aan moet. Bah. En over die politici: Zij zijn een afspiegeling van de maatschappij. Die in Nederland over het algemeen slecht gekleed gaat. Het is dus niet verwonderlijk dat zulke mensen in de kamer zitten.
zondag 24 februari 2008 om 13:50
Ik heb er niet zo'n moeite mee als ambtenaren die "slechts" een kantoorbaan hebben en verder geen externe besprekingen doen dan casual gekleed gaan. Wel als het gaan om ambtenaren die inderdaad in de publieke belangstelling staan of die wel met externen besprekingen voeren.
(smerig zeg! Ja, sommigen kunnen er wat van.)
zondag 24 februari 2008 om 15:11
Scherp Dhelia, heel scherp. En waar!
Uiterlijk doet gewoon heel veel voor je, daar maken politici handig gebruik van.
Rita Verdonk heeft wat aan haar uiterlijk gedaan. Paar kilootjes eraf, ander kapsel en vooral zachtere kleuren en minder strenge vormen qua make up en kleding.
Wouter Bos loopt niet voor niets met een jongenskapsel en een pak-zonder-das.
Pim Fortuyn liep ook net zonder reden altijd strak in het pak. JP de MP komt niet van zijn HP-imago af, hoeveel stylistes er ook met hem aan de slag gaan.
Maxima liep in het begin van haar carierre hier in NL in keurige kleding. Weining tot geen decolletee, rokjes tot ruim over de knie, nette schoenen. Dat was ook niet voor niets, ze moest een degelijke indruk maken.
Dus andersom werkt het ook zo. Zo'n Spekman in z'n slobbertrui, dat straalt ook iets uit. Hij noemt het non conformisme, een groot deel van de mensen denkt 'je ziet er niet uit man'. En die groep moet eerst over die drempel heen voor ze de inhoud van zijn boodschap horen. Ikzelf heb dan al weinig zin om die drempel over te gaan, helemaal bij een politicus.
Uiterlijk doet gewoon heel veel voor je, daar maken politici handig gebruik van.
Rita Verdonk heeft wat aan haar uiterlijk gedaan. Paar kilootjes eraf, ander kapsel en vooral zachtere kleuren en minder strenge vormen qua make up en kleding.
Wouter Bos loopt niet voor niets met een jongenskapsel en een pak-zonder-das.
Pim Fortuyn liep ook net zonder reden altijd strak in het pak. JP de MP komt niet van zijn HP-imago af, hoeveel stylistes er ook met hem aan de slag gaan.
Maxima liep in het begin van haar carierre hier in NL in keurige kleding. Weining tot geen decolletee, rokjes tot ruim over de knie, nette schoenen. Dat was ook niet voor niets, ze moest een degelijke indruk maken.
Dus andersom werkt het ook zo. Zo'n Spekman in z'n slobbertrui, dat straalt ook iets uit. Hij noemt het non conformisme, een groot deel van de mensen denkt 'je ziet er niet uit man'. En die groep moet eerst over die drempel heen voor ze de inhoud van zijn boodschap horen. Ikzelf heb dan al weinig zin om die drempel over te gaan, helemaal bij een politicus.