mooie zin voor op geboortekaartje

21-12-2011 19:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen!

Vanmiddag heb ik het volgende bericht al gepost op een topic over gedichten op geboortekaartjes. Maar volgens mij wordt dat topic niet zo heel erg veel meer bezocht want ik had maar 2 (wel heel lieve) reacties. Maar omdat ik graag meer feedback ontvang probeer ik het nog even zo!



Ik ga in juni bevallen van mijn tweede kindje. Nu hebben wij ons op gegeven voor baby's zonder grenzen. Op het kaartje komt dan te staan:



Het mooiste cadeau wat wij kunnen bedenken voor ons kindje is dat {zijn/haar} geboorte ook geluk brengt voor een ander kindje. Daarom vragen wij je om een bijzonder geboortecadeau: een gift voor Baby zonder Grenzen. Zodat moeders en kinderen in oorlogsgebieden dezelfde hulp kunnen krijgen die voor ons zo vanzelfsprekend is. Je kunt jouw cadeau voor {hier de naam van baby} overmaken naar bankrekeningnummer 24.25.25.555, t.n.v. Artsen zonder Grenzen te Amsterdam, o.v.v. Baby + naam van de baby.



Maar nu willen ook een mooi welkomszin voor ons kindje op het kaartje. Nu dacht ik aan iets in de trand van:



"grenzeloos veel zullen wij van je houden"



Wat vinden jullie ervan of hebben jullie betere ideeën??
Alle reacties Link kopieren
Mooi idee, alleen mag je hier niet spammen dus ik zou je link even weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi



Ik zou de zin wel zo laten lopen:



"Wij zullen grenzeloos veel van je houden"



Vind ik logischer klinken.
Ik zou het zullen weglaten: we houden grenzeloos van je.



Mooi vind ik het eerlijk gezegd niet.
Waarom zullen? Ik vind "We houden grenzeloos veel van jou" veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Je bent er vroeg bij als je nog 6 maanden moet.....
Wat 1001 zegt
Alle reacties Link kopieren
Oeps, heb de link snel weggehaald. Was niet de bedoeling om te spammen!



@1001: je hebt gelijk, dat klinkt mooier!



@queenfan: vorige keer was ik erg laat en dat zorgde voor stress want te vroeg bevallen. Dat gaat me nu niet overkomen haha!
Alle reacties Link kopieren
Miljoenen mensen, maar toch zo onbeschrijfelijk uniek...



Vond ik een hele mooie toen ik die las op een geboortekaartje.

Hiermee zeg je, vind ik, dat elke baby die geboren wordt voor hun moeder/vader/ouders alles betekent en het leven meer dan waard is. Linkt mooi met je wens voor het geboortecadeau.
Alle reacties Link kopieren
Na dat hele verhaal over denk ik dat een zin meer of minder niet opvalt eigenlijk..



Juist op een geboorte of trouwkaartje vind ik (persoonlijk dus) dat je ontzettend zuinig met tekst mag zijn, zodat wàt er staat, ook echt waarde heeft.



Een 'bijzonder' gekozen zinnetje valt in het niet naast een hele lap 'gekopieerde tekst'.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is oo de bedoeling dat links de lap tekst komt te staan. En dan rechts een zin met naam en geboortedatum en tijd.

Is het dan ook over done?
Alle reacties Link kopieren
Ga je de tekst van Baby zonder grenzen IN het geboortekaartje laten drukken?





Edit: ja dus.





Mij, persoonlijk, lijkt het mooier om op de achterkant te laten drukken.

Die hele lap tekst is behoorlijk overheersend.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de cadeau-tekst op een inlay drukken. Net zoals je bij trouwkaarten vaak ziet, dan staan de mededelingen van de ceremoniemeester op een losse inlay.
Alle reacties Link kopieren
"Voor wie mij liefheeft, wil ik heten"



Stond op het geboortekaartje van mijn dochter.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Kerstklok, goed idee! Dat ga ik idd doen!
Alle reacties Link kopieren
Eindeloos waarschijnlijk lees ik verkeerd maar snap jouw zin niet.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik kon uitkramen bij de geboorte van mijn zoon was: Je bent er!



Dus mijn tekst op zijn kaartje was met fel gele letters



Je bent er!



Ik zou het dicht bij jezelf houden x
Alle reacties Link kopieren
Miljoenen mensen maar toch zo onbeschrijfelijk uniek.

We houden nu al grenzeloos veel van jou



Dit vind ik een mooie tekst voor op een geboortekaartje.

Het kado idee is ook helemaal goed



Maar ik vind de rest van de tekst niets voor op het kaartje.



Het stukje dat de geboorte van jouw kindje ook geluk kan brengen voor een ander kindje vind ik erg pretentieus.

Net of de geboorte van het andere kind niet een klein wondertje en blijde gebeurtenis op zich zelf is.



Ook vind ik het overkomen alsof jouw kindje geen bestaansrecht zonder het andere kind.



De geboorte van jouw kind is uniek en bijzonder en hoeft niet aan een ander kind gelinkt te worden.



Dat je graag wil dat er als kado geld wordt overgemaakt naar deze organisatie zou ik dus op een apart inlegvel vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook leuker voor het kind zelf (later als 'ie groot is natuurlijk) om de kaart gewoon zijn/haar geboortekaart te laten zijn, net als bij de 1e. Vind het net zoiets als het ene kind 1 voornaam te geven en de andere 3.
Alle reacties Link kopieren
Strikje erom... "nieuw uit de doos"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven