Wij willen een leuk stukje o.i.d. doen op de bruiloft. Tips?

25-02-2008 12:03 120 berichten
Hoi,

Vrienden van ons trouwen eind augustus. Nu willen wij iets leuks doen op hun bruiloft namens de daggasten. Iets van een liedje of toneelstukje of spelletje. Wat dan ook. Alleen hebben wij totaal geen vergelijkingsmateriaal. Ze zijn de eerste die trouwen en waar wij allemaal daggast zijn.

Heeft er iemand tips?

Toffifee
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een alfabet? (YoYo, kom hiieerrr!!!) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een alfabet. Meen me te herinneren dat er laatst inspiratie genoeg was op het forum om een heel alfabet te maken. En origineel dat het was. X-D
Alle reacties Link kopieren
lol, tegelijk
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Neeej zeg! Doelen jullie nu op dat briefje voor de ongeboren baby? Of waren jullie daar niet bij? 8-P

En niet dat alfabet, dat hadden ze al toen mijn ouders 12,5 jaar getrouwd waren....
Alle reacties Link kopieren
Zou eerst maar eens voorzichtig bij het bruidspaar of ceremoniemeester te raden gaan of zo'n stukje wel gewenst is.



Mij (en vele met mij) lijkt het me echt vréselijk om dat te moeten ondergaan op mijn bruiloft.

Ik heb het een paar keer meegemaakt en echt last van plaatsvervangende schaamte gehad.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
De A is van ander, want die hoort nu bij jou



;-)
Alle reacties Link kopieren
de B is van baby, die komt er ook vast gauw
Ze willen het wel. Hebben we al gevraagd. Helaas! :-)

Ach, zolang je een hilarisch stukje hebt waar lekker om gelachen wordt, is het leuk. Maar dat alfabet hoeft niet zo zeer.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, had al een boel inspiratie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezegd voor onze bruiloft dit echt NIET op prijs te stellen, gelukkig hebben onze ceremoniemeesters dit helpen voorkomen. Vind het een blamage, en zeer genant voor het bruidspaar, of ze moeten er specifiek om vragen, maar vind zoiets gewoon not done hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Knock-out show: Zelf heb ik dit een keer in het donker gedaan, buiten het feestcentrum (het was een warme nacht) op een groot scherm met dia's die wij hadden van vroeger van het bruidspaar. Bij elke dia was een vraag (zoals "hadden ze hier al een relatie?") en mensen mochten in een vak met 'ja' of 'nee' gaan staan. Wie in het foute vak stond, viel af, wie het goed had ging door naar de volgende ronde, net zolang tot er 1 winnaar was. Dat was uiteraard het bruidspaar, want die kenden hun eigen geschiedenis het beste.



Veiling: Je hebt (zogenaamd) in het huis van het bruidspaar dingen gezocht die je nu veilt. Dat kan je zo flauw (donald duck), plat (playboy) of suggestief (zwangerschapstest) maken als je zelf wilt. Je kan ook echt dingen uit hun huis halen (zoals de afstandsbediening) en lachen als ze er zelf heel hoog op bieden.



Wie van de drie: de bruid(egom) en twee andere mensen spelen wie van de drie en de vraag is, wie de echte bruid(egom) is. Stel vragen over hun leven en laat de twee nep-kandidaten de meeste hilarische antwoorden voorbereiden.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Alle reacties Link kopieren
Vind stukjes op bruiloften nooit leuk, altijd veel te flauw.

Misschien is het leuk om oude foto's op een groot scherm te laten zien en daar een mooi/leuk lied bij te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn familie is ook gek van de 'stukjes'

Elke verjaardag die maar iets groots gevierd wordt, moet er aan geloven. En uiteraard alle andere zoveel-jaar-getrouwd-feesten en bruiloften kunnen niet voorbij gaan zonder stukjes.

Was voor mij ook een reden om niét te trouwen. Uiteindelijk toch getrouwd hoor, maar we kozen voor een niet traditionele bruiloft en er was dus lekker geen ruimte en plaats en tijd voor dit soort ongein.



Ik weet niet hoe oud je bent toffifee, maar zou je het zelf leuk vinden als vrienden van jou dit deden op jou bruiloft? Ik vind het meer iets voor oude mensen en 25- en 50-jarige huwelijken.
Alle reacties Link kopieren




Heb ook een bloedhekel aan dit soort ouwbollig gedoe, maar die veiling vind ik wel grappig, Int.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ach, ieder z'n ding. Ik weet niet of ik het leuk zou vinden, maar het bruidspaar waar ik nu voor aan het rijmen ben vind het leuk.

Dan probeer ik het zelf maar leuk te maken.

Dus niet-plaatsvervangend-genant enzo.



Ben zelf bezig met een liedje. Maar dan niet door de hele groep onverstaanbaar uitgeblerd, maar mooi gezongen en begeleid op gitaar.

Moet je wel iets verder komen dan: ze kennen elkaar, al zoveeel jaar.



Ook kan je van foto's of stukjes video een 'eigen' stripverhaaltje maken door er tekstbalonnen in te fotoshoppen. Leuk als diashowtje.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, bruiloften waar stukjes opgevoerd werden. Echt gruwelijk. Wat het minst erge was, met een klein gezeldschap hadden de ouders wat leuke dia's verzameld van baby tot nu. Dat was nog wel leuk. Maar verkleed als smurfen een lied zingen, ik heb ooit eens in een kring moeten staan voor een spelletje, ben gelukkig kwijt wat voor spel het was. Een keer hadden ze mij erin geluisd, toen kwam ik aan en kreeg ik een tekst in mijn hand en moest ik meezingen terwijl iedereen weet dat ik het haat.

De ABC tjes zijn niet te tellen, wat walgelijk. Reden genoeg om stiekum in het buitenland te trouwen zou ik zeggen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
of met de stoel de lucht in, en er gewoon afflikkeren, ik snap niet dat het lollig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook anti-stukjes, maar op bruiloft van vriendin van mij wel een keertje iets leuks gezien (gedaan door zussen van de bruid). Het bruidspaar wilde 'geen poppenkast' ..dus was er een soort poppenkast gemaakt (lees : laken op twee palen) en daarboven staken ze dan personages met verhalen en hilarische situaties. Dus veel portretfoto's op levensgroot formaat en een leuk verhaal..het was ongeveer iets langer dan 5 minuten en dat ik lang genoeg om de aandacht erbij te kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat pas leuk is. GEEN STUKJE.



Ik vind het altijd zo irritant, zit je lekker te beppen met jan en alleman, komt er zo'n ceremoniemeester een "leuk stukje" aankondigen...
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
@Borodini: helemaal eens en op onze trouwerij was er geen stukje (nou ja, martini-mate heeft wel aan het eind van de avond aangeschoten de vlieger staan meezingen met de DJ in microfoon..telt dat mee :))



Vind het zelf ook niet leuk om te moeten kijken, maar als het bruidspaar graag wilt..dan moet je natuurlijk wel iets doen.. Ik ga er meestal van uit dat andere mensen wel iets doen voor gemak, haha. Alhoewel herinner me nu een 25jarige trouwerij van mn schoonouders waar ik wel een playbackstukje moest doen met schoonzus en (ondertussen) ex-zwager..was echt een zwarte pagina in mn geschiedenis
anoniem_37340 wijzigde dit bericht op 25-02-2008 12:58
Reden: pijnlijk detail vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij kennissen hebben ze een keer een erg leuk stukje gedaan. We hebben er allemaal smakelijk om gelachten.



Man en vrouw werden aan een koffietafel gezet met een rood perzisch kleed met een kopje koffie. Man en vrouw kregen een pruik op zodat ze direct van 29 naar 80 gingen. Man las een krantje (met daarin teksten geplakt) en vrouw las een story (met daarin teksten geplakt). In deze teksten stonden verhaaltjes: weet je nog toen en toen... en zo werden er herinneringen opgehaald van de tijd toen ze 29 waren.



Voor de rest ben ik het met iedereen eens... ik vind stukjes vreselijk.
Als eerste, ik vind stukjes ook vreselijk.

Afgelopen jaar zijn wij getrouwd. Wij hebben nadrukkelijk aangegeven geen stukjes te willen, behalve van de daggasten. 's avonds wilden we alleen maar feesten en op de dansvloer staan. We kregen dus twee stukjes waarin het kado werd aangeboden. Net na het feliciteren en voor het diner. Dit was perfect getimed. En hilarisch, wat hebben wij gelachen. Echt helemaal geweldig. Zo hebben we dus lekker de hele avond kunnen dansen zonder dat de muziek de hele tijd gestopt werd omdat er iemand een stukje wilde doen. Dit is ook precies hoe onze vrienden het willen. Alleen kunnen wij de stukjes niet hergebruiken omdat zij tot de daggasten behoorden.
Op mijn bruiloft ook geen stukjes. Leuke stukjes op bruiloften en partijen bestaan niet.



Zijn jullie op deze bruiloft ook ceremoniemeester? Dan zou je een briefje bij de kaart in kunnen doen waar je mensen vraagt om een persoonlijk recept op A4 mee te nemen en om uit dat recept een lang houdbaar ingredient mee te nemen naar de bruiloft (een blik bonen ofzo). De recepten werden in een mooie map gedaan en de boodschappen werden in een (geleend) boodschappenkarretje aangeboden aan het bruidspaar. Dit hadden vrienden van ons en dat vond ik nog wel gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven