salade maken met spinazie?

30-12-2011 15:19 13 berichten
We krijgen morgenavond vrienden over de vloer en ik wil bij de maaltijd een salade (pasta) een salade serveren. Ik heb ijsbergsla in huis gehaald, maar ik heb ook nog spinazie liggen en nu krijg ik zomaar het lumineuze idee om daar een salade van te maken. Kan ik dat gewoon doen met rauwe spinazie, wat tomaat en een dressing? Ik kook best graag, maar een salade van spinazie heb ik nog nooit gemaakt en ik weet eigelijk niet zo goed wat ik er dan allemaal doorheen moet doen....
Alle reacties Link kopieren
Olijfolie en balsamicoazijn.

(jamie oliver)

Een restje muntblaadjes ging er ook nog door.
Alle reacties Link kopieren
Heul veul salades
Alle reacties Link kopieren
Ja, is lekker! Ik vind het net wat spannender en smaakvoller dan sla. Met tomaatjes inderdaad, en pijnboompitjes. Eventueel geitenkaas. Je kan ook de ijsbergsla en de spinazie mengen. Dressing van olie, azijn, mosterd en een beetje honing, of frambozenjam. Eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Oooh, deze beviel hier bij BarbaraMann en mij zo goed:



AH Spinaziesalade!
Van Nigella Lawson, ook erg lekker:



Ingredients10 cups baby spinach leaves, washed and ready to use1/2 cup green pumpkin seeds2 (small to medium-sized) avocados2 tablespoons olive oil1 lime, zested and juiced1/2 teaspoon saltDirections



Put the spinach leaves and pumpkin seeds into a large salad bowl.

Halve the avocados and then remove the stones. Spoon out the flesh over the salad leaves and pumpkin seeds.

Mix the olive oil, lime juice and zest in a small bowl. Add the salt and whisk to emulsify.

Pour the dressing over the salad, and then gently toss everything together using your hands. Take care not to mush the avocado pieces.
Alle reacties Link kopieren
Spinaziesalade is lekker met rauwe plakjes champignons (besprenkelen met citroensap tegen verkleuren) en zachte blauwschimmelkaas als bijvoorbeeld cambozola. Eventueel wat krokant gebakken bacon erover kruimelen.
Verse spinazie

blikje tonijn

kidneybonen

bosuitjes

1 teentje knoflook

*mixen*

6 eetlepels volle yoghurt

1 theelepel honing

1 flinke theelepel mosterd

beetje olijfolie

wat paprikapoeder en zout

*goed mixen tot dressing en over de salade doen*
Tja, als ik ook nog ga zeggen dat dit echt heel lekker is, is het wel mosterd he? Maar het is dus zo!



Ik doe altijd gewoon simpel, olie en azijn, peper en zout en een handvol geroosterde pitjes (kan pijnboom zijn, maar ook zonnebloem- of pompoenpitten, is wat goedkoper).
Alle reacties Link kopieren
Ja lekker spinazie salade. Mijn recept:

- spinazie

- doperwtjes (diepvries van die kleintjes)

- geitenkaas (die je kunt brokkelen)

- balsamico azijn'

- peper en zout

Hmmm lekker, morgen misschien toch nog even naar de winkel
De aller- allerlekkerste spinaziesalade die ik ken is met (liefst wilde) spinazie, plakjes peer, verse munt, feta, amandelen (voor de "knapper") en een balsamico dressing



Hééééérlijk!
Bedankt voor jullie reacties, ik heb behoorlijk wat inspiratie opgedaan. Waarschijnlijk wordt het iets met geitenkaas, lijkt me erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
hier komt vind ik een heel lekker recept.en dat idee had ik dus ook laatst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven