onvoldoende gefrankeerde post

31-12-2011 16:46 37 berichten
Vandaag een kaart in de bus van post.nl

"U heeft onvoldoende gefrankeerde post ontvangen of verzonden......"

Ontvangen in dit geval, het is een kerstkaart zonder postzegel.

Men wil dus dat ik nu 0,92 ga betalen. Hoewel het niet echt mijn stijl is heb ik toch zoiets van "ik laat het erbij". Vind het eigenlijk van de zotte dat ik moet betalen voor een fout van een ander. Ik weet het het is maar 0,92 maar toch (het is zelfs 2x een postzegel)

Halen jullie mij over de streep van betalen of hebben jullie ook zoiets van laat zitten.



Voor iedereen die wil dat men echt even aan je denkt bij je kerstkaart, dan is volgend jaar verzenden zonder postzegel wel een idee
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar jaar geleden een kaartje in de bus gehad met daarop een verzoek tot betaling van een paar euro's voor onvoldoende gefrankeerde post die we zouden hebben ontvangen blijkbaar, verder hadden we geen idee waar het over ging. Toen hebben we gereageerd met de vraag waar het over ging en nooit meer iets gehoord...

als je weet waar het over gaat zou ik ze verzoeken de rekening naar de afzender te versturen. Welke kerstpost kost trouwens 0,92 cent? Dat is toch veel goedkoper?
Alle reacties Link kopieren
Op een of andere manier betaal je de portokosten dubbel.



Gewoon betalen. De service is toch al verleend? Het gaat om nog geen euro.
Als je weet wie de verzender is en je stelt er prijs op dan zou ik wel betalen.

Als je geen idee hebt en het interesseert je verder niet... lekker laten gaan dan.
Ik zou niet betalen. Is al heel lang niet meer voorgekomen dat ik 'n kaart kreeg vanwege een te weinig gefrankeerde brief die ik had ontvangen, maar heb er niks mee gedaan en hun ook niet meer. Zou het er dus gewoon bij laten.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier 2 van die kaarten liggen uit ik meen september, 1 eerste aankondiging en n aanmaning. Tot op heden nog niets gehoord...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou betalen. Dat zijn de grappen die je de komende 10 jaar kan maken tegen die persoon meer dan waard.
Je kunt altijd nog zeggen dat je helemaal geen betalingskaart/aanmaning ontvangen hebt. Of de originele kaart niet (of zat het betalingsverzoek daaraan vast?) Gaat wel vaker iets mis met verzending van post tenslotte.
Alle reacties Link kopieren
Ja die ken ik, die brieven (zowel verzonden als ontvangen). En dan blijkt, bij het nakijken van het postpakket (je kunt een foto opvragen) zelfs dat de postzegel zomaar in het niets is verdwenen.

Ik betaal in beide gevallen (verzonden en ontvangen). Gewoon omdat ik geen zin heb in gedoe, ik betaal en vergeet het onmiddellijk. Als die paar euro per jaar het enige is dat ik verspil, dan is er nog niet zoveel aan de hand
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 31 december 2011 @ 16:57:

Ik zou betalen. Dat zijn de grappen die je de komende 10 jaar kan maken tegen die persoon meer dan waard.Wat een giller
Alle reacties Link kopieren
Ach ik hou nou eenmaal van 'afzeikhumor' (zolang het dus niet echt kwetsend is). Laat mij dat lekker grappig vinden. Of moet ik verplicht grappig vinden wat jij grappig vind, daydream.
Alle reacties Link kopieren
Ik verplicht niemand iets. 10 jaar vind ik een beetje veel van het goede. Na twee keer ken ik de grap wel.
Kaart eruit halen en retour afzender, laat de laat de post et maar uitzoeken. Pfff 92 cent
Alle reacties Link kopieren
Gewoon betalen. Van ¤0.92 eet je waarschijnlijk geen boterham minder. Het is gewoon een fout geweest. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 31 december 2011 @ 17:15:

Kaart eruit halen en retour afzender, laat de laat de post et maar uitzoeken. Pfff 92 centPfffhh echt een rib uit je spaarrekening he!
Alle reacties Link kopieren
Daydream, je moet het niet zo letterlijk nemen die 10 jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 31 december 2011 @ 16:54:

Ik zou niet betalen. Is al heel lang niet meer voorgekomen dat ik 'n kaart kreeg vanwege een te weinig gefrankeerde brief die ik had ontvangen, maar heb er niks mee gedaan en hun ook niet meer. Zou het er dus gewoon bij laten.En hun ook niet..???????
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtpuntjes schreef op 31 december 2011 @ 17:16:

Gewoon betalen. Van ¤0.92 eet je waarschijnlijk geen boterham minder. Het is gewoon een fout geweest. Klaar.Lichtpuntjes zegt het een stuk korter dan ik
Als je de kaart accepteerd moet je betalen. Je kunt het poststuk ook weigeren. Dan gaat het retour afzender. Kost meer(voor TNT) maar dan gaat het jouw principe. Zelf heb ik ooit een brief wel geaccepteerd maar niet betaald. Een jaar of meer later lag er voor mij een aangetekend stuk op het postkantoor wat ik moest ophalen. Nieuwe pinpas ofzo. Op dat moment kon ik dat stuk alleen meekrijgen als ik die strafport alsnog zou betalen. Uiteindelijk hoor je er dus ooit toch nog eens van. Ik zou dus gewoon betalen
Alle reacties Link kopieren
Wordt niets mee gedaan verder als je niet betaald. Ze kunnen je namelijk niet tot betalings verplichten. Daar het niet jouw fout is.
Het was een losse kaart van de post. De betreffende kerstkaart, daar zat een sticker op.



Het is een kaart van iemand die ik dus nooit als eerste een kerstkaart stuur, maar toch blijft diegene er één sturen (wilde het zelf nml. laten "doodbloeden") Heb ze nml. al heel lang niet meer gezien en gesproken en contacten die alleen bestaan uit een kaart met standaard tekst, zeggen mij dan helemaal niets meer. (uit fatsoen stuurde ik er wel altijd één terug) Misschien is het zonder postzegel versturen wel hun kleine wraak

Ik meld het die mensen ook niet hoor.



Het gaat mij er meer om dat ik het dubbele van de eigenlijke verzendkosten moet maken, voor een fout van een ander.

Wat als ik nu een brief naar de TNT stuur zonder porto, wat zouden hun dan doen? Zichzelf zo'n kaart sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:limelight schreef op 31 december 2011 @ 17:31:

Wat als ik nu een brief naar de TNT stuur zonder porto, wat zouden hun dan doen? Zichzelf zo'n kaart sturen?Ik denk niet dat je er iets van hoort!
Als het iemand is waar je geen contact meer wil lijkt 't me 'n makkelijke oplossing: dan doe je die kaart gewoon retour afzender en zadel je hen met het dilemma op al dan niet te betalen en maak je hen daarmee gelijk duidelijk dat je niets meer van hen moet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk betalen. Ik ken niemand die ik zo zou willen schofferen door aanvullende portokosten niet te willen betalen.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:limelight schreef op 31 december 2011 @ 17:31:

Het was een losse kaart van de post. De betreffende kerstkaart, daar zat een sticker op.



Het is een kaart van iemand die ik dus nooit als eerste een kerstkaart stuur, maar toch blijft diegene er één sturen (wilde het zelf nml. laten "doodbloeden") Heb ze nml. al heel lang niet meer gezien en gesproken en contacten die alleen bestaan uit een kaart met standaard tekst, zeggen mij dan helemaal niets meer. (uit fatsoen stuurde ik er wel altijd één terug) Misschien is het zonder postzegel versturen wel hun kleine wraak

Ik meld het die mensen ook niet hoor.



Het gaat mij er meer om dat ik het dubbele van de eigenlijke verzendkosten moet maken, voor een fout van een ander.

Wat als ik nu een brief naar de TNT stuur zonder porto, wat zouden hun dan doen? Zichzelf zo'n kaart sturen?Wat zouden hun dan doen?????? Ga eens terug naar school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven