Wonen in Nieuw-Vennep?

02-01-2012 20:14 62 berichten
Zijn er hier mensen die in Nieuw-Vennep wonen/ hebben gewoond?



Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren voor een eengezinswoning, en qua werk en huizenprijzen komen we beetje uit op Nieuw-Vennep.

Nu ben ikzelf niet bekend met die gemeente.



Welke wijken zijn leuk om te wonen, als starter (met kids hopelijk binnen aantal jaar). En heb je er veel last van geluid van vliegtuigen? Of is dat meer in Hoofddorp?



Ik ben benieuwd naar ervaringen! :D
Alle reacties Link kopieren
Ben vanuit het zuidoosten naar Nieuw Vennep verhuisd en heb het precies anderhalf jaar volgehouden. Vliegtuigen heb je bijna geen last van, en als dorp is het prima. Beter dan Hoofddorp. Het is moeilijk tussen komen, dus het is wel handig als je uit de regio komt, zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Slaapdorp....
@ Spectral; verklaar u nader :D



@ Caviahaar; dank je voor je reactie! Maar is de Randstad niet sowieso anders dan het zuidoosten van Nederland?
Woon er zelf niet maar hoorde iemand zeggen dat hij in ghettowoud (Getsewoud) woonde.
Alle reacties Link kopieren
De hoek van Hoofddorp en nieuwvennep staat bekend als werkdorpen... mensen slapen er alleen en werken elders. Overdag en in het weekend is er echt niets te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Ga niet in Getsewoud wonen, maar in het oude dorp. Zoals de wijk Liquenda ofzo.

Je moet van een dorp houden, absoluut, maar ik heb er altijd met plezier gewoond. Zo'n 15 jaar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vrienden wonen, rij altijd juichend terug naar huis. Saaie, dooie boel, maar dat is een buitenstaander-mening. Ik weet niet hoe het wonen er is, ik zou er niet aan moeten denken.
Alle reacties Link kopieren
hahaha grappig die meningen

man en ik (resp amsterdam/haarlem) zijn 8 jaar geleden in NV komen wonen. eerst in de nieuwbouwwijk (getsewoud indeed) maar dat vonden we niks. inderdaad allemaal 2verdieners, hele dagen aan het werk, niks te beleven. sinds 5 jaar wonen we in het oude dorp (zoals dat hier genoemd wordt, in linquenda). oudere huizen natuurlijk, maar gezellig. alles bij de hand (sportclubs, winkels middebare school etc), leuke scholen (kleinschalig en niet van die leerfabrieken met 1000 kinderen), winkelcentrum op loopafstand, en voor ons met inmiddels 2 kids belangrijk dat ze hier later lekker zelf nog op de fiets naar vrienden/sport etc kunnen zonder platgereden te worden

vennepers zijn inderdaad wel eigen, afwachtend maar ligt ook aan jezelf want wij zijn hier nu aardig geintegreerd (maar heee, in welk dorp is dat anders?) en willen hier niet meer weg!

als je nog meer vragen hebt, knal ze er maar in!
Alle reacties Link kopieren
oh ja en wij hebben destijds ook hoofddorp overwogen maar nu zo blij dat niet gedaan te hebben, slechte wijken, niks geen gezelligheid, nee dat zou ik afraden!
Ik krijg de indruk dat het als rustig en dorps wordt ervaren?

Nu is dat wel eigenlijk waar wij naar op zoek zijn. Zelf heb ik weer andere plaatsen waar ik, bij wijze van spreken, niet dood gevonden zou willen worden ;) Maar dat zijn meer de drukkere steden.



Dipper, misschien rare vraag, maar als je het er zo saai vindt, zijn je vrienden dan wel gezellig? Je komt daar toch voor je vrienden neem ik aan. Of bedoel je meer van, je kan niet met je vrienden de kroeg induiken ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge, allemaal ongelukkig? Ik woon in nieuw vennep, en zelfs in Getsewoud. Idd, allemaal nieuwbouw, maar wel met jonge gezinnen. Precies wat ik zocht. Er wordt veel gedaan voor de jeugd, je kan er lekker uiteten, en er zit zelfs een Hema en Esprit!

Jaja, in dat boeren dorp :-)



Het is idd wel een dorp, geen stad. Ik vind het heerlijk wonen, nu 18 jaar. Je zit in principe centraal, dichtbij de snelweg naar A'dam / Den Haag, dichtbij het strand.



Grote nadeel is de ochtend drukte. Bijna niet uit te komen als je schoolgaande kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Some_One schreef op 02 januari 2012 @ 20:29:

@ Spectral; verklaar u nader :D



@ Caviahaar; dank je voor je reactie! Maar is de Randstad niet sowieso anders dan het zuidoosten van Nederland?In Utrecht en Amsterdam had ik geen moeite, ben gewoon geen dorpsmens denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ja rustig en dorps vind ik wel een goede omschrijving. elk jaar 3e week juni hebben we de feestweek. kende ik niet echt maar is echt een hoogtepunt voor iedereen dus dorps ,maar reteleuk!

er zijn hier wel genoeg horecagelegenheden, sommige echt voor de jeugd, sommige ook voor de eind 20/30-ers. voor elk wat wils hahaha.



TO, heb je al leuke huizen gespot???
Alle reacties Link kopieren
sssssssssssssss, die ochtenddrukte heb ik dus (in het oude gedeelte) TOTAAL geen last van

de school van mijn zoon kent ongeveer 150 leerlingen, en de meeste komen gewoon lopend, ideeeeaaal!
Chicaa; dank je voor je reactie, lekker enthousiast! :D



Voor ons is het inderdaad vooral, welke wijken zijn leuk. Iedere stad/dorp heeft natuurlijk wel beetje achterstandswijken, en dat willen we vooral vermijden. Zo kunnen we ook meteen mooi schiften op Funda :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Some_One schreef op 02 januari 2012 @ 20:29:

Maar is de Randstad niet sowieso anders dan het zuidoosten van Nederland?Ja.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Chicaa; de feestweek is geweldig! Elk jaar weer. De bolle olifant ook, of bestaat dat niet meer?
Utrecht zou ik dus echt niet kunnen wonen... (de stad dan).



Chicaa; wel al wat huizen gespot ja. Maar.... We moeten eerst nog onze huidige woning verkopen, helaas. Maar we willen gewoon goed vooronderzoek doen zeg maar. Ook paar keer gewoon door Nieuw-Vennep wandelen, rondkijken enzo.



Ik weet trouwens van in juni in Lisse de Harddraverij feestweek, in Nieuw-Vennep dus net zoiets?
Alle reacties Link kopieren
linquenda is natuurlijk leuk hihi

verder vind ik de wijk aan de noorderdreef (rand nieuw-vennep tegen het centrum aan) persoonlijk ook gezellig, even wat straatnamen: turfsteker, zadelmaker, beurtschipper. google maar ff een plattegrondje
Alle reacties Link kopieren
ja vergelijkbaar, grote tent met de hele week allerlei optredens van bekende artiesten en daarnaast nog div. activiteiten (markt, shows, toernooien etc).

ja das inderdaad het beste, gewoon es een keer rondje dorp doen. waar woon je nu als ik vragen mag???
Alle reacties Link kopieren
iny, jaaaa de bolle bestaat nog steeds normaal gesproken voor de jeugdjeugd (dan voel ik me er echt oud) maar met de feestweek super.
quote:chicaa schreef op 02 januari 2012 @ 21:04:

ja vergelijkbaar, grote tent met de hele week allerlei optredens van bekende artiesten en daarnaast nog div. activiteiten (markt, shows, toernooien etc).

ja das inderdaad het beste, gewoon es een keer rondje dorp doen. waar woon je nu als ik vragen mag???Klinkt gezellig! We wonen nu in ... Dus tis niet enorm uit de buurt voor ons, haha!
Alle reacties Link kopieren
owww om de hoek dus

maar leiden is wel heeeel anders dan nv, das zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven