Gezondheid alle pijlers

Kosten ziekenhuisbehandeling

03-01-2012 13:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee wat een inwendige echo kost? Ik heb een verhoogd eigen risico afgesloten en ben dus benieuwd wat ik hier aan kwijt ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit hoeven betalen voor het ziekenhuis of een echo. Maar dat was ook niet voor een spiraal.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zo'n echo gehad en moest een deel zelf betalen, zo'n 40 euro. ik heb de echo laten doen omdat ik pijn had sinds de plaatsing. heb je het vermoeden dat het niet goed zit? Die van mij zat trouwens prima, maar ik had er toch last van dus ik heb hem laten verwijderen.
Ik heb een basisverzekering, en véél echo's gehad.



Tijdens mijn zwangerschap al 5 (uitwendige), 1 daarvan was een pretecho (die moest ik logischerwijs betalen) maar de rest op verzoek van de VK en nooit in rekening gebracht.

Ook van de bloedonderzoeken nooit een rekening gehad.

Een goede vriendin die tegelijk zwanger was en een andere verzekeraar had rest wel betalen voor de bloedonderzoeken (eigen risico) maar ook nooit voor een echo



Daarna nog voor mijn spiraal 3 keer een (inwendige) echo gekregen, ook nooit een cent voor hoeven betalen.



Maar de zwangerschapsecho's waren in 2010 en die van het spiraal in 2011. Misschien is het nu anders.



Nu ik erover nadenk heb ik heel 2010 en 2011 nooit iets uit het eigen risico moeten betalen, buiten het spiraaltje zelf. Ik heb gewoon een normaal eigen risico (niet verhoogd o.i.d.) *klopt heel hard af*
Noodles, misschien was je al door je eigen risico heen.



Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter 9 medische echo's gehad, mooi dat de eerste paar van mijn eigen risico afgingen.
@ helene31: nee dat was het niet, ik had namelijk nog helemaal geen kosten gemaakt dat jaar, en in 2011 echt alleen het spiraaltje.



Zo te lezen heb ik enorm geluk gehad, of mag ik in mijn handjes knijpen met mijn verzekeraar.

Bij mijn vorige verzekeraar moest ik nog wel eens eerst iets betalen en kreeg ik het later (voor een deel) terug. Nu gaat alles rechtstreeks via de verzekeraar. ideaal..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen ik vorig jaar zwanger was alleen de bloedtesren zelf betaald. De echo's Niet. En was niet door mijn eigen risico heen. Heb heel veel gekost vorig jaar, ruim 4000 euro. Bijna niets zelf hoeven betalen gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven