Maak me nu al zorgen.... (droomvlucht efteling)

04-01-2012 19:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje stom misschien, maar het zit me toch dwars...

Volgend weekend gaan we een dagje naar de Efteling. Mijn broer, zijn vriendin, zijn zoontje van 3, mijn dochter van 2,5 jaar en ik. (Mijn man zit voor zijn werk in Frankrijk, dus die gaat niet mee en de oudste is een dagje met opa en oma mee naar de dierentuin).

Mijn broer kijkt er al helemaal naar uit en heeft het over alle leuke dingen die we met mijn dochter kunnen gaan doen. Zo ook droomvlucht. Hij wil met haar in droomvlucht en ik zie daar vreselijk tegen op. Misschien zie ik beren op de weg, maar ik vind het zo hoog en kleine kinderen zitten niet vast. Ik zie al de ergste scenario's voor me dat ze er straks onderdoor glipt oid.

Ik heb dit al tegen hem gezegd, maar volgens hem kan er niets gebeuren. Ze gaat dan gewoon bij hem op schoot zitten en dan komt het volgens hem echt wel goed.

Hebben jullie met kleine kids (ong. 2,5 jaar) in de droomvlucht gezeten? Is dit gevaarlijk of kan het makkelijk?

Ik maak me er nu al zorgen om... we gaan pas over 1,5 week, pfff.

Alvast bedankt!
Als ze bij hem op schoot zit en hij haar vasthoud, komt dat vast wel goed. ;) Ze zijn volgens mij in alle parken tegenwoordig erg oplettend wat betreft de veiligheid hoor.
Ik vind dat je een beetje overdrijft, er zit toch ook een stang voor, ze kunnen er echt niet zomaar uit glippen. En je kan toch ook aan je broer vragen of ie een arm over dr heen slaat. Voor het geval ze wel gekke bewegingen maakt?

Op schoot kan niet eens, want dan gaat die stang niet goed dicht
Dan neem jij je dochter toch zelf op schoot en houdt haat goed vast. Ik zie geen problemen?
Wij zijn in sept in de efteling geweest. Dochter was toen 2 jaar en 4 maanden. Droomvlucht ging prima. Naast me gezeten en ik heb haar een beetje vastgehouden. Niks aan de hand. Geen zorgen maken!
Het is een attractie voor het hele gezin! Iedereen mag er in. Tjonge, kijk even op de site van de Efteling, daar staat bij iedere attractie hoe en wat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je hangt ook niet met je benen los ofzo. Dus er uit glippen is al geen optie, en als je er uit wilt springem moet je daar nog heel wat toeren voor uithalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja joh, gewoon doen, billen tegen de achterkant en gaan.

Denk dat mijn jongste net 2 was toen ze voor het eerst ging, met mij ernaast uiteraard, als je het heel spannend vind een arm om haar heen.
Neem dr op schoot of dicht naast je en hou haar goed vast. Waarschijnlijk is ze zo onder de indruk van al het moois dat ze haar ogen uitkijkt en geen vin verroert. Als ze bij het park denken dat je dochter te klein is houden ze en je broer haar wel tegen.
Ging prima hoor! Gewoon een arm om je kind heen slaan.
Het kan makkelijk, er zitten zelfs baby's in! Ja, wij ook, met 1 van een jaar. Gebeurt niets hoor.
We zijn trouwens ook een keer geweest toen de oudste net een paar dagen 1 was. Ook in de droomvlucht geweest. Weet niet meer of dat op schoot was of ernaast, maar alles ging helemaal prima! Als het gevaarlijk is laten ze je er echt niet in hoor!
Mijn dochter was een maand of negen en die ging ook gewoon mee erin, geen probleem Op schoot zetten, vasthouden, niks aan de hand. Je maakt je echt druk om niks.
ik ben met mijn zoon van (toen 2,5) ook in droomvlucht geweest en geen moment bang geweest dat hij zou vallen.

Kinderen zijn meestal te flabbergasted van al het moois om gek te gaan doen.
Wij zijn een week of 6 geleden geweest met zoon van toen 20 maanden. En we zijn wel een keer of 8 in de droomvlucht geweest, hij vond het prachtig! Heb het ook geen moment gevaarlijk gevonden. Je bungelt idd niet los met je benen, kind kan op schoot. Don't worry!
Ach, er zijn wel eens wat kindjes uitgevallen maar die worden meteen ontzettend leuk opgevangen door de elfen en trolletjes. Als je goed kijkt zie je er nog 1 of 2 in een boom zitten.
quote:Murdoch schreef op 04 januari 2012 @ 20:07:

Ach, er zijn wel eens wat kindjes uitgevallen maar die worden meteen ontzettend leuk opgevangen door de elfen en trolletjes. Als je goed kijkt zie je er nog 1 of 2 in een boom zitten.

Ach, er zijn wel eens wat kindjes uitgevallen maar die worden meteen ontzettend leuk opgevangen door de elfen en trolletjes. Als je goed kijkt zie je er nog 1 of 2 in een boom zitten.Nou dat is wel een geruststellende gedachte
Wil de pret niet bederven maar bijna alles in droomvlucht is maar een paar cm boven de grond. Afgelopen zomer hebben wij vast gezeten in droomvlucht en toen gingen de lichten aan
quote:Silvy schreef op 04 januari 2012 @ 20:11:

Wil de pret niet bederven maar bijna alles in droomvlucht is maar een paar cm boven de grond. Afgelopen zomer hebben wij vast gezeten in droomvlucht en toen gingen de lichten aan

echt? is het niet in een betoverd bos? Straks ga je me ook nog vertellen dat die leuke elfjes gewoon poppen zijn.

Hoe bedoel je Silvy? Je ziet het toch ronddraaien als je van boven naar beneden gaat?

To, je dochter gewoon vasthouden, komt helemaal goed. Mijn dochter is 3 ( en net 90 cm) en vond het helemaal geweldig.
Vorig jaar september ben ik er met mijn neefjes geweest. Zij waren toen 3,5 en 1,5 en de Droomvlucht ging perfect. De oudste vond het wel een beetje eng, want het was een beetje donker (muts!).
Ik ben met de oudste toen ze 2 was in de droomvlucht geweest, ik had dezelfde zorgen als jij, ik heb het toen opgelost met een tuigje! zo kan je ze zelfs aan jou vastbinden, dit is in meerdere atracties handig.

Succes!
Volgens mij kan dat makkelijk. Het is helemaal geen wilde attractie. Dus haar gewoon vast houden en dan komt het goed, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven