Wat wordt er zoal gestemd?

27-02-2008 14:22 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de forummers stemmen!

Ik stem zelf D66/VVD
frenk schreef op 27 februari 2008 @ 15:39:

[...]

Haha, maar dan reis je ook vaak in de nachtelijke uren als er weinig files staan denk ik!

Nee, hoor, dat is een veel gehoord misverstand.

Voor een optreden op vrijdagavond vertrek ik plm 18.00 uur, dus mega druk.

En de A4 staat 's nachts vaak ook vol met blik. Evenals de A9, de A1, de A28....etc.
Ik denk dat Rita het intellectuele niveau heeft van een overleden bosmarmot, dus dat lijkt me niet zo'n goed plan.
Dhelia schreef op 27 februari 2008 @ 14:43:

[...]

Ja, laten we ze allemaal naar Zwitserland sturen ;-)
Daar zitten er ook al een heleboel, mijzelf incluis.....
Hahahaha nietus X-D
Ik ben niet iemand die op een vaste partij stemt (heb het ook pas 1 keer mogen doen voor de 2e kamer :)) en zou op dit moment niet weten voor wie ik zou gaan als er nu verkiezingen zouden zijn. Heb bij meerdere partijen dat ik het met sommige punten eens ben, en met anderen juist helemaal niet (en dat dat dan ook genoeg reden is om ze niet te kiezen). Lastig dus!

Wat betreft het dichter bij je werk gaan wonen: vaak hebben beide partners werk, dat hoeft niet allebei in dezelfde plaats te zijn (je kunt wel dichtbij solliciteren maar ze moeten je ook maar net willen hebben). Daarnaast is mijn vriend in dienst bij een detacheringsbureau en die heeft dus ieder jaar ergens anders werk. En ieder jaar verhuizen gaat me wat ver!

Daarnaast heeft hij tot nu toe alleen maar op plaatsen gezeten waar geen openbaar vervoer kwam (of je deed er 2 uur over + fietsen vanaf t dichtstbijzinde treinstation). En dan heb ik het gewoon over brabant/utrecht/zuid holland etc!
Ik wissel tussen VVD en CDA. Maar eigenlijk mis ik een echt liberale partij.

En dan liberaal zoals het hoort te zijn, dus vrijheid van individu voorop. Ik vind het huidige VVD niet echt liberaal, en het CDA? tja...
yasmijn schreef op 27 februari 2008 @ 15:32:

Dhelia, wat maak je me nou? Niet zo raar doen!

.
De VVD doet raar, ikke niet ;-) Zodra ze weer gewoon liberaal gaan doen in plaats van verkrampt-conservatief ben ik wel weer terug. Maar ik vrees dat dat nogal lang gaat duren en ik wil niet in de tussentijd de suggestie wekken dat ik dat verkrampt-conservatieve aanhang.
stout1975 schreef op 27 februari 2008 @ 15:41:

[...]

Een woord: overdrachtsbelasting...

Verhuizen ivm filedruk kost het nederlandse gezin gemiddeld 15.000 euro.

Dan blijft papa toch maar weer filerijden.

Ik denk niet dat er veel mensen bij het verhuizen van het ene koophuis naar het andere op achteruit zijn gegaan de afgelopen jaren.

Als je huis 30.000 euro gestegen is in een paar jaar tijd, dan is de overdrachtsbelasting van 15.000 euro natuurlijk geen reden om niet te verhuizen.

Maar ik ben het wel met je eens dat overdrachtsbelasting een belachelijke dubbele belastingheffing is die moet verdwijnen. Maar niet omdat verhuizen er te duur voor wordt.
frenk schreef op 27 februari 2008 @ 15:54:

Als je huis 30.000 euro gestegen is in een paar jaar tijd, dan is de overdrachtsbelasting van 15.000 euro natuurlijk geen reden om niet te verhuizen.

Ja, maar het huis waar je naartoe wilt zal ongetwijfeld ook in waarde zijn gestegen! En mensen verhuizen nu eenmaal liever niet als ze er op achteruit gaan.
yoyo2 schreef op 27 februari 2008 @ 15:56:

[...]

Ja, maar het huis waar je naartoe wilt zal ongetwijfeld ook in waarde zijn gestegen! En mensen verhuizen nu eenmaal liever niet als ze er op achteruit gaan.
Klopt. Maar als je op hetzelfde niveau blijft en daarmee de files vermijdt, dan wist ik het wel!
Je kunt ook met het OV reizen. Natuurlijk zijn er situaties waarin het echt onmogelijk is, maar file rijden is echt niet altijd noodzakelijk.
En dan Frenk, verlies je je baan en moet je elders aan de slag. Weer verhuizen dan maar?
Nog een groenlinkser hier.
Ik rij alleen als het hoognoodzakkelijk is. Niet omdat ik erg milieu bewust ben: ik haat rijden en durf niet de snelweg in.
De snelweg is juist het gemakkelijkste, MEFS.
Maar zo kan ik zeggen dat ik milieubewust ben X-D

Ik weet dat het makkelijk is, maar zodra ik de inrit zie, word ik ziek. Ik zoek nu een andere werk en kijk nu niet meer of ik met ov kan. Dan word ik verplicht om toch te rijden. En dan zal ik ook VVD stemmen, als ik de Nl nationaliteit krijg.
MEFS schreef op 27 februari 2008 @ 16:23:

Maar zo kan ik zeggen dat ik milieubewust ben X-D

Ik weet dat het makkelijk is, maar zodra ik de inrit zie, word ik ziek. Ik zoek nu een andere werk en kijk nu niet meer of ik met ov kan. Dan word ik verplicht om toch te rijden. En dan zal ik ook VVD stemmen, als ik de Nl nationaliteit krijg.

Kijk, zulke allochtonen moeten we hebben!

X-D
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
De VVD is inderdaad op zijn retour.
yasmijn schreef op 27 februari 2008 @ 16:25:

[...]

Kijk, zulke allochtonen moeten we hebben!

X-D
Nee, joh. Ik wil naar een tropisch eiland gedeporteerd worden (met behoud van uitkering)
Ik ben een zwever, ietwat rechts van het midden.

En ja, doe mij ook maar een baan 'om de hoek', maar die is er niet............ en dicht bij mijn werk zijn de huizen onbetaalbaar. Dus hop, de auto in.
SP
...en een oprotpremie...;)
Kaboutertje12 schreef op 27 februari 2008 @ 16:00:

En dan Frenk, verlies je je baan en moet je elders aan de slag. Weer verhuizen dan maar?

Dat is je eigen keuze.

Het alternatief is in lange files staan.

Want, let's face it: die gaan nooit meer minder worden in Nederland...

Dus van mij moet je niet verhuizen. Maar als je ver van je werk blijft wonen en je staat daardoor een uur in de file, vind ik dat je niet moet zeuren omdat er alternatieven zijn.
Zeg maar een gouden handdruk
D66. Er moet geld verdiend worden, maar er moet ook gezorgd worden, en mensen moeten de vrijheid krijgen zich te ontwikkelen. Ik vind D66 een positieve en progressieve partij. Bovendien richten Pechtold en co. hun pijlen op onderwijs en cultuur, en dat vind ik belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven