Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar terug reageerde ik op vrijwel dezelfde oproep. Die klonk "stoppen met de pil, januari 2009". Wauw wat gaat de tijd snel!

Ik wens je veel geluk Ieniemini! En net zo'n leuk clubje als dat van ons, met veel lieve meiden die inmiddels allemaal een gezond kindje hebben (eentje al 2) en 4 meiden zwanger van de 2e (waaronder ik ) Succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, da's al 3 jaar geleden inmiddels... kan je nagaan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! De tijd gaat inderdaad supersnel!
Hier een groot nadenkmoment. Wil ik hier meeschrijven? Dan wordt het allemaal wel heel 'echt' he? Maar dat wordt het ook wel een beetje als ik morgenochtend die eerste foliumzuurpil ga slikken. Moet er nog even over nadenken/aan het idee wennen. Ik kom voorlopig in elk geval graag even meelezen Inieminie



Ben jij trouwens nieuw op het forum, of heb je voor dit topic een andere nick?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Inieminie,



Er is ook een topic over zwanger worden in 2012, wat actief is met schrijven.

Misschien ook leuk voor jou om hier mee te komen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
@aaaanne, ja haha het wordt wel echt he als je zo mee gaat schrijven op een forum! Dat gevoel had ik ook maar omdat niemand weet dat ik gestopt ben met de pil vind ik het toch wel leuk om met iemand wat ervaringen te delen.... Kijk maar of je mee gaat schrijven in ieder geval succes!



@kena, dat heb ik gezien ja, maar daar is het zo druk vandaar dat ik een nieuw onderwerp heb geplaatst. Bedankt voor de info, ik kijk even aan of hier ook mensen bijkomen anders kom ik daar meechrijven.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in december mijn laatste pil genomen. Heel spannend! Het was ook leuk om foliumzuur te kopen! Voor mij echt even een momentje van WE DOEN DIT ECHT! Ik merk dat ik eigenlijk wel veel te veel bezig ben met het zwanger worden maar het lukt me ook niet om hierin te minderen. Gelukkig vind mijn vriend het alleen maar leuk dat ik zo enthousiast ben!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, vriend en ik hebben op 1 januari de condooms de deur uit gedaan. Ook wij gaan voor een eerste kindje. Erg spannend en ook nog best wel onwerkelijk. Ik schrijf dus graag mee!

Ik ben trouwens 27, hoe oud zijn jullie?
quote:inieminie schreef op 07 januari 2012 @ 09:55:

@aaaanne, ja haha het wordt wel echt he als je zo mee gaat schrijven op een forum! Dat gevoel had ik ook maar omdat niemand weet dat ik gestopt ben met de pil vind ik het toch wel leuk om met iemand wat ervaringen te delen.... Kijk maar of je mee gaat schrijven in ieder geval succes!



Dankje



quote:inieminie schreef op 07 januari 2012 @ 09:55:

@kena, dat heb ik gezien ja, maar daar is het zo druk vandaar dat ik een nieuw onderwerp heb geplaatst. Bedankt voor de info, ik kijk even aan of hier ook mensen bijkomen anders kom ik daar meechrijven.



Ja, ik had 'm ook gezien maar ik vond het topic ook al veel te ver gevorderd om nog in te stappen. Wel bedankt Kena.



Ik ben 31.

Leuke cavia (?) Tallulah
Alle reacties Link kopieren
Ik had me vorige week ook al aangemeld voor het andere topic. Maar dat is inderdaad al zo ver gevorderd en zoveel leden dat ik het allemaal niet kan volgen. Ik schrijf liever hier mee.

Ik ben 25 jaar en we gaan voor het eerste kindje.

Het is zo dat we eind november al begonnen zijn. En dat ik al 2 jaar niet aan de pil ben. Maar hoop dat dit niet erg is... zie titel topic.
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste anticonceptie pil een paar dagen geleden geslikt en direct overgestapt op een andere pil (foliumzuur ). Ik vind het allemaal nog enorm eng ....



Ik ben inmiddels 35, dus heel erg veel langer wachten is niet handig. En we willen allebei heel graag een kindje samen.



Laten jullie het een beetje aan het toeval over, of zijn jullie al druk bezig met ovulatietesten en temperaturen en dergelijke? :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik zou ook graag meeschrijven! Ik ben 25 jaar en in november gestopt met de pil en in februari gaan we voor ons eerste kindje (even een paar cyclussen afwachten, tot nu toe redelijk regelmatig met 27 en 26 dagen).



Vandaag gaat de eerste foliumzuur pil naar binnen! :-)



@babsje: ik ga (in eerste instantie) geen testen doen en niet temperaturen, omdat ik andere duidelijke signalen heb in mijn redelijk regelmatige cyclus. Maar aan het toeval overlaten doe ik ook niet echt, want kijk wel echt wanneer mijn eisprong zou zijn en probeer dan een beetje om de dag te gaan vrijen.



Wacht iemand al echt een NOD af?
Ik ben in september al gestopt met de pil omdat ik na 8 jaar pil slikken pilmoe was. Vanaf januari zijn wij ook gestopt met condooms. Sinds deze maand slik ik ook foliumzuur. Ik ben bijna 25 (man is 27).
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te zien dat er al meerdere aanmeldingen zijn! Ook ik ben begonnen met folium zuur, in de vorm van 'vitaal zwanger' multivitamines waar alles in zit. Met de pil was ik al een paar jaar gestopt, omdat ik daar te veel klachten van had.

Wij doen niet aan temperaturen of ovulatietesten, eerst maar een paar rondes gewoon proberen. Ik weet wel wanneer m'n eisprong is, en daar houd ik natuurlijk wel rekening mee.

Wat ik nu wel lastig vindt is hoe om te gaan met alcohol. Het best is natuurlijk om vanaf nu niets meer te drinken, maar dat gaat geheid opvallen. Wat moet ik dan zeggen? Vanmiddag vier ik m'n verjaardag en ik weet nu al dat ik opmerkingen ga krijgen waarom ik niet gezellig een glaasje wijn meedrink. Hoe gaan jullie hiermee om?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een wijntje drinken. 1 of 2 glaasjes is echt niet zo'n probleem.



Wij zijn nu twee rondes bezig. Helaas vandaag mijn NOD.

Ik heb voordat mijn NOD echt doorzet altijd 2 a 3dagen heel licht roze bloedverlies. Bij mij moet het zeg maar echt op gang komen. Heeft iemand van jullie dit ook??
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil hier ook wel meeschrijven

Eind December ben ik gestopt met de pil en mijn vriend en ik hopen in 2012 zwanger te worden van ons eerste kindje.

Mijn nod was zaterdag.

Ik ben benieuwd wat de komende maanden mij gaan brengen. Ik vind het gewoon nu al spannend

Aangezien het lijkt of ik er meer mee bezig ben dan m'n vriend leek het me wel leuk om het één en ander hier van me af te schrijven en jullie verhalen te vergelijken met het mijne.



Groetjes!
@loesje, ik herken het wel, heb ook het idee dat ik er meer mee bezig ben dan mijn man. Soms zegt ie ineens dat het hem zo leuk lijkt al we nu een kindje zouden krijgen of begint ie ineens over wat handige kinderwagens zijn... Maar verder wisselt zijn reactie heel erg.



Wat betekent NOD precies?
Alle reacties Link kopieren
Nod staat voor 'niet ongesteldheids-dag', de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar dat dus liever niet wil.

Mijn vriend heeft me wel gezegd dat hij het leuk vind om het vanaf dit nieuwe jaar te gaan proberen, maar als ik over kinderwagens of kinderkamers begin toont hij weinig interesse. Dat vind ik best jammer, maar ik denk dat hij er gewoon nuchterder onder is dan ik. Hij zei laatst ook "joh, het kan nog een hele tijd duren", terwijl ik in gedachte al bijna zwanger ben. Hij heeft er een iets realistischer beeld van dan ik. Dat weet ik ook wel, maar stiekem geniet ik zo van deze voorpret :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ik ben 21 jaar en ga voor de 1e!



@Tallulah Wat ik van plan ben te doen is de 1e 2 weken van mijn cyclus gewoon alcohol drinken en de laatste 2 niet. Ik drink sowieso niet zoveel alcohol dus bij mij zal het niet opvallen...
Alle reacties Link kopieren
@loesje86 Hier ook veel voorpret! Ik hoop nog steeds dat ik bij 1 van die stellen hoor die in 1 of 2 maand zwanger is! Naief misschien maar het is gewoon leuk om positief te denken!
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartGaan voor kindje nr.Belangrijke datumZwangerBijzonderheden.Vicca25Nov. 20111--NOD 9 JanZus 198725-1--NOD 26 janLauren8721Jan 20121--NOD 28 jan
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van bovenstaande tabel?? Zo kunnen we het allemaal een beetje bijhouden? Als je dikgedrukt je gegevens geeft en wijzigingen dan kan ik ze in de tabel zetten.
@Vicca: inderdaad handig een tabel! Mijn gegevens zijn:

Naam: Zus1987

Leeftijd: 25

Kindje: 1

NOD: 26 januari



@Tallulah, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zou gewoon een wijntje drinken. Ik drink zelf nagenoeg geen alcohol dus het zal bij mij niet opvallen als ik een keer niet drink.. (eerder als ik wel zou drinken )



Ben benieuwd wanneer de eerste zwanger is!
Alle reacties Link kopieren
Naam: Lauren87

Leeftijd: 21

Kindje nr: 1

NOD 28 januari



Ik weet trouwens niet precies hoe mijn cyclus is omdat ik eind december ben gestopt met de pil. Ik ga nu dus maar uit van 28 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven