Werk & Studie alle pijlers

Twijfel: SJD of P&A

08-01-2012 22:01 12 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
Op sommige hogescholen heb je meeloopdagen, zou dat niet wat voor je zijn?
Misschien moet je eens vacature sites doorploegen. Kijk eens wat veel gevraagd wordt. Qua richting en competenties (wat een AFSCHUWELIJK woord, maar schijnt hip te zijn)

En kijk dan wat er bi jou past. Helpt je misschien een keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer SJD.. maar wat wil je nu precies weten? Of er wiskunde in voorkomt? Nee, slechts wat klein rekenwerk als je het over bijvoorbeeld uitkeringen of schuldhulpverlening hebt. Talen krijg ik helemaal niet, pas bij het kiezen van je Minor krijg je hier eventueel mee te maken.



Over P&A kan ik niets zeggen, maar ik vind SJD een erg leuke studie. Het is wel een studie die ontzettend breed is opgezet, wat aan de ene kant fijn is als je nog niet weet wat je precies wilt doen maar aan de andere kant betekent het ook dat je soms dingen moet doen je minder leuk vind.



Als je nog vragen hebt, stel ze gerust..
Iedereen bedankt voor de tips!



@linda89 ik vr aag me in hoeverre je samen moet werken, omdat ik gehoord heb dat er veel projecten zijn. Ik ben soms wat verlegen en vind het daarom best eng om dan voor een klas iets te moeten doen zoals een gesprekje. Maar toch lijkt me deze studie wel heel erg leuk omdat ik hbo rechten te veel gericht vond op het 'zakelijke' gebied. En ik vraag me ook af of er veel verschil zit tussen de hoge scholen omdat ik las dat er verschil in lessen was, ik weet niet in welke stad jij studeerd en hoe de lesvormen een beetje zijn? Ben namelijk bang dat het teveel stampwerk is voor mij qua leren..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je onder prsentaties etc. voor een groep echt niet uitkomt, maar het went echt. Ik lag vroeger twee weken van te voren wakker van het idee, en nu is dat meer "gezonde spanning" geworden.