wonen in zeeland...dat lijkt me wel wat :-)

14-01-2012 06:17 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer ben ik een paar dagen in een hotelletje in de buurt van Middelburg geweest. Vond het een prachtige stad. Daarna nog naar de kus gereden, Domburg, Veere, Wissekerke, Colijnsplaat....We hebben al die dorpjes wel gezien.



Het lijkt me heerlijk om in een van die dorpjes of bv in Middelburg zelf, te gaan wonen. Lekker veel naar het strand enz.



Toch vraag ik me af hoe het nou in het echt is. Accepteert de lokale bevolking mensen makkelijk die van buiten Zeeland komen? Hoe is het in de winter?



Wie heeft er ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ivetje....ik bedoelde ermee te zeggen dat bv. een Utrecht een stuk centraler ligt dan Zeeland. Vanuit Utrecht ga je makkelijker even op en neer naar een andere stad dan vanuit Zeeland. En dat jij dan vanuit Utrecht alleen voor een weekend naar Zeeland gaat komt dan toch idd op hetzelfde neer ?!



Ik zie het overigens ook (bijna) alleen maar als een voordeel hoor, lekker hotelletje nemen als je eens ergens anders bent.
Corriecor, spoor je wel, je kletst maar wat!! gewoon helemaal niet waar wat je schrijft. Woon je er zelf? Ik ken nog een negatieve Corrie, hoop dat jij het niet bent.

Woon al 40 jaar in zeeland (op vesrchillende plaatsen) en ik weet dus dat het niet zo is.
quote:breezerananas schreef op 17 januari 2012 @ 14:00:

Ivetje....ik bedoelde ermee te zeggen dat bv. een Utrecht een stuk centraler ligt dan Zeeland. Vanuit Utrecht ga je makkelijker even op en neer naar een andere stad dan vanuit Zeeland. En dat jij dan vanuit Utrecht alleen voor een weekend naar Zeeland gaat komt dan toch idd op hetzelfde neer ?!



Ik zie het overigens ook (bijna) alleen maar als een voordeel hoor, lekker hotelletje nemen als je eens ergens anders bent.Het ligt centraler in nederland, maar als je vaak naar België gaat is Zeeland weer handiger. Bedoel alleen maar dat dat relatief is het ligt er maar net aan waar je vaak heen gaat of Utrecht makkelijker is in dat opzicht. Vanuit Zeeland ga je ws vaker naar andere plekken die dichterbij liggen.
Parijs, Antwerpen en Brussel zijn voor ons weer sneller te bereiken!
quote:pipootje schreef op 17 januari 2012 @ 16:16:

Parijs, Antwerpen en Brussel zijn voor ons weer sneller te bereiken!Dat bedoel ik dus idd "Utrecht ligt centraler" is een uitspraak die past bij als je naar Nederland kijkt. Maar de wereld houdt voor mij niet op bij de grens van Nederland. En zo heeft elke plek zijn voor- en nadelen en ligt eigenlijk elke plaats centraal. Het is alleen afhankelijk vanaf welk punt je het bekijkt ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja en Schiphol ligt weer dichterbij Utrecht.....zo kunnen we bezig blijven. Sorry, maar ik ga niet zo vaak naar Parijs als dat ik een plaats in Nederland bezoek hoor.



Toen ik zelf nog in de Randstad woonde, ging ik regelmatiger naar bepaalde "happenings". Dat was soms ook wel 1,5 rijden maar nu vanuit Zeeland is dat al gauw 2,5-3 uur. Als ik dat dus nu doe, koppel ik dat vaak aan een weekendje weg met een hotelletje.



En dat wil niet zeggen dat mensen in Utrecht geen weekendjes weggaan, maar hoe je het ook wendt of keert...Utrecht ligt in NL toch echt een stuk centraler dan Zeeland !
Alle reacties Link kopieren
quote:desteny schreef op 16 januari 2012 @ 09:55:

[...]



10 minuten van het Oosterschelde strand.is dat geen ECHT strand dan??Voor mij is dat niet echt zee en strand nee, maar smaken verschillen natuurlijk. Ben wel benieuwd of dit inmiddels anders is, 'vroeger' ploeterde je eerst door diepe koffiedrabachtige modder voordat je op een zandplaat kon liggen zonnen .
quote:breezerananas schreef op 17 januari 2012 @ 16:46:

Ja en Schiphol ligt weer dichterbij Utrecht.....zo kunnen we bezig blijven. Sorry, maar ik ga niet zo vaak naar Parijs als dat ik een plaats in Nederland bezoek hoor.



Toen ik zelf nog in de Randstad woonde, ging ik regelmatiger naar bepaalde "happenings". Dat was soms ook wel 1,5 rijden maar nu vanuit Zeeland is dat al gauw 2,5-3 uur. Als ik dat dus nu doe, koppel ik dat vaak aan een weekendje weg met een hotelletje.



En dat wil niet zeggen dat mensen in Utrecht geen weekendjes weggaan, maar hoe je het ook wendt of keert...Utrecht ligt in NL toch echt een stuk centraler dan Zeeland !



Zal best maar hoe vaak moet je nou naar een ander deel van Nederland? Er is hier echt genoeg hoor. Ook bv Bert Visscher en Brigitte Kaandorp komen gewoon hierheen. Film by the see, concert at see. Allemaal in Zeeland.

Enne, het is hier heerlijk rustig! Ik zou gek worden van al die files.
Alle reacties Link kopieren
quote:desteny schreef op 17 januari 2012 @ 12:12:

[...]

ok dan doen we het zo;vanaf eiland Tholen rij je naar Renesse in 30 min, daar heb je ECHT Noordzeestrand. miz kan je al die afstanden prima aanrijden.voor elk wat wils.en Oosterschelde-golven zijn bij storm echt wel hoog



Op zondagmorgen in een Ferrari misschien wel ja



Volgens www.routenet.nl is het van Oud-Vossemeer naar Renesse 1 uur en 2 minuten rijden!





Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 16 januari 2012 @ 09:59:

Echt strand word denk ik gezien als strand aan de noordzee. Oosterschelde is toch meer een grote plas dan echt strand. Met storm heb je daar ook niet echt golven zoals bij de noordzee of wel? En je ziet de overkant...geeft toch minder het gevoel van "echt" strand. Maar goed, er ligt zand en het ligt san het water...dus als je het zo bekijkt is het een strand



Zijn idd meestal opgespoten stukjes zand-achter-de-dijk. 's-Zomers leuk voor kinderen, maar geen echt strand nee.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hoe vaak ga ja naar een ander deel van nederland. Als ik naar mijzelf kijk (ik ben een Zeeuws-Vlaamse) bijna nooit . Voor

cabaret en theater voorstelling hoef ik niet verder dan Terneuzen (Youp van 't Hek, Theo maassen en 2 weken Freek de Jonge nog)



En voor de grote concerten e.d. sta ik op een half uurtje in Gent en binnen het uur sta ik in Antwerpen.



En ja het is hier in wintermaanden rustig, ik vindt het heerlijk, ik hoor soms wel dat sommigen er moeilijk tussen komen op een dorp, maar dat is een kwestie van aanpassen en deelnemen aan dorpsgebeuren.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
quote:

Op zondagmorgen in een Ferrari misschien wel ja

Volgens www.routenet.nl is het van Oud-Vossemeer naar Renesse 1 uur en 2 minuten rijden!



ok je hebt gelijk, ik zit iets dichterbij.

we pakken mn ferrari

toch is ut leuk wonen in zld en op eiland tholen!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 17 januari 2012 @ 20:45:

[...]





Zal best maar hoe vaak moet je nou naar een ander deel van Nederland? Er is hier echt genoeg hoor. Ook bv Bert Visscher en Brigitte Kaandorp komen gewoon hierheen. Film by the see, concert at see. Allemaal in Zeeland.

Enne, het is hier heerlijk rustig! Ik zou gek worden van al die files.



Pipootje...begrijp met niet verkeerd. Ik ben dol op wonen in Zeeland, zou er ook nooit meer weg willen hoor. Ik noemde het juist als een leuke bijkomstigheid dat àls je een keer naar bv Amsterdam wilt je dan vanuit Zeeland, gezien de afstand, vaak een hotelletje boekt en er meteen een weekendje van maakt.



Mij persoonlijk trekt België niet zo, dus wij trekken meestal NL in, maar je zit idd zo in Antwerpen. Ik vind wel dat sinds ik in Zeeland woon, ik minder naar evenementen boven de rivieren ga omdat het gewoon een stuk verder rijden is. Maar daar ga ik niet dood van, ik zoek dan meer in de buurt leuke dingen om te ondernemen.
Oke, mooi :-) Ik word altijd een beetje boos als mensen denken dat er niets te doen is. Ik mis hier echt helemaal niets. En ik ben blij dat de mensen elkaar hier niet omver lopen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik heb dat altijd 's ochtends bij de filemeldingen van het RTL journaal. Dan denk ik ook altijd...zoooo heerlijk om hier te wonen zonder al die drukte op de wegen.



En niets te doen doen in Zeeland ???? Waarom stikt het hier dan altijd van de toeristen ?



Nee hoor, ik woon prima hier !!
Alle reacties Link kopieren
wat nog leuker is,is savonds zeeland inrijden na een hele warme zomerdag.die dikke file zeeland weer uit,die er dan is,de arme zielen weer terug naar druk bevolkte gebieden...hihihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven