Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
oehhhh zo'n soort sluier zou ik ook wel willen, ooit, als ik uberhaupt iemand heb om mee te trouwen
Ik vind de Miss Marple series met Joan Hickson heerlijk als je van jaren 40 en 50 mode houdt:

ben geswitched naar een "vintage" avatar. ik heb kort haar, maar wil graag zo'n ponny.
Kennen jullie de serie The Land Girls? Dat speelt tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarbij een aantal jonge dames op een boerderij gaan werken om een steentje bij te dragen in de oorlog en bij het (werkelijk bestaande) Women's Land Army gaan.

Oh ziet er goed uihuitttt ^^
Leuke platjes weer!!! Vond pann am maandag ook leuk om te zien, er zaten mooie jurken in.
quote:iris1969 schreef op 18 januari 2012 @ 17:27:

[...]

Geef eens wat voorbeelden, ik ben heel benieuwd, want ik weet nog van het fototopic hoe mooi je bent.

Mijn computer is op dit moment in reparatie, en op mijn laptop heb ik geen afbeeldingen van leuke outfits staan...ik zal wel eens iets posten als ik 'm weer terug heb!
Ik vond wel nog mijn favoriete vintage wedding pic

( en ja: ik ben dol op folklore!)