Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
oehhhh zo'n soort sluier zou ik ook wel willen, ooit, als ik uberhaupt iemand heb om mee te trouwen
Ik vind de Miss Marple series met Joan Hickson heerlijk als je van jaren 40 en 50 mode houdt:

ben geswitched naar een "vintage" avatar. ik heb kort haar, maar wil graag zo'n ponny.
Kennen jullie de serie The Land Girls? Dat speelt tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarbij een aantal jonge dames op een boerderij gaan werken om een steentje bij te dragen in de oorlog en bij het (werkelijk bestaande) Women's Land Army gaan.

Oh ziet er goed uihuitttt ^^
Leuke platjes weer!!! Vond pann am maandag ook leuk om te zien, er zaten mooie jurken in.
quote:iris1969 schreef op 18 januari 2012 @ 17:27:

[...]

Geef eens wat voorbeelden, ik ben heel benieuwd, want ik weet nog van het fototopic hoe mooi je bent.

Mijn computer is op dit moment in reparatie, en op mijn laptop heb ik geen afbeeldingen van leuke outfits staan...ik zal wel eens iets posten als ik 'm weer terug heb!
Ik vond wel nog mijn favoriete vintage wedding pic

( en ja: ik ben dol op folklore!)

Wow apart, dat had ik nooit achter je gezocht!

Wat ontzettend leuk trouwens dit topic met allemaal vintagemodeliefhebbers bij elkaar, want dat hadden we hier nog niet.
Ik vind dit ook een heel leuk topic!

Ik heb al veel downloadtips voorbij zien komen, ik hou ook heel erg van kostuumdrama's. Morgen ga ik meteen het een en ander downloaden, heb er nu al zin in
Als je van de jaren 20 en 30 houdt kan ik je Tommy and Tuppence aanraden. De serie Partners in Crime en de film The Secret Adversary.

Geweldige hoed!
Ik zag de 'House of Elliot' al voorbijkomen, daar was ik vroeger al helemaal fan van, vooral deze actrice vond ( en vind) ik echt een plaatje:

en natuurlijk Louise Brooks, ik heb weleens een stomme film met haar gezien, ze knalt echt van het scherm af...

Ik deel je mening volledig!

Wat ik zo leuk vind aan The House of Eliot is dat je gedurende de series de mode ook echt ziet veranderen van 1920 tot 1927.

En je ziet Evie veranderen van een jong meisje naar een moderne vlotte vrouw.

Evie eerst:

Evie later:

=
fd krijg gewoon zin om binnenkort eens bij jullie winkel langs te komen. Werk je ook wel eens op zaterdag?
Ja we wisselen de zaterdag af!

Ik geef dit lieve koffertje weg ter promotie van mijn blog, en om de vintage liefde te verspreiden. Ik weet niet of ik het hier mag posten, want het is natuurlijk ook bedoeld ter reclame... maar ik geef het dus weg; gratis! Laat me maar weten als dit als spamm gezien wordt, edoch vond ik het ook weer zonde het niet te delen... want ik geef het graag weg aan een lieve vintage enthousiast en weet dat er hier een aantal zitten!

leuk koffertje, vind eht alleen te onpraktisch.

ik zit te denken om de 28e eens langs te komen, als ik tijd heb. lijkt me leuk om eens te komen snuffelen.
Wat een leuk idee! En maak lekker reclame voor je heerlijke blog, want zolang het niet commercieel is mag dat gewoon.

Heb je al veel meer lezers dan eerst?

Zelf wil ik dolgraag een ouderwetse dokterstas hebben, maar die heb ik nog niet gevonden.

Zoiets maar dan vintage:

ik wil graag zo'n tas met geborduurdebloemen aan de voorkant. heb er wel eens een paar in mijn handen gehad, maar ik zoek de perfecte

zo'n docterstas is ook gaaf.
Nou ja best wel eigenlijk! Ik wil gewoon volgers die ook echt van vintage enzo houden, en graag Nederlanders ook... want zoveel mensen die vintage en modegeschiedenis écht waarderen ken ik (gek genoeg!) niet :(

Het is best een handig koffertje voor bijv. een laptop (niet hele grote). Hoewel ik het gewoon als handtas zou gebruiken Ik geef ook graag mooie dingen weg af en toe, ik vind mezelf heel gezegend met een mooie collectie spullen en dat deel ik graag. Ook buiten mijn blog om.

De 28ste ben ik er zelf niet; werk dan op de open dag van de school waar ik les geef
Oh en die geborduurde tassen; wat zoek je precies? Ik heb ze vaak in handen... zwart of beige als basis?
als handtas zou voor mij dus niet werken. als ik hem zou openmaken zou de helft er uit vallen

ik wil een zwarte basis. (als je wat langer met de fashionista's mee leest, ontdek je vanzelf dat creme's en pastels niet mijn ding zijn )

en liever geen goud kleurige dingetjes. want dat draag ik nooit.

en dan niet te klein, niet te groot, niet te zwaar. Had een keer een mooie gezien, maar die was heel zwaar.

niet te groffe borduursels.
Maar dat zijn ook handtassen meestal!
met mijn eerste opmerking doelde ik op het koffertje
Oh ik dacht in general haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven