Werk & Studie alle pijlers

welke opleiding? intercedent / uitzendbureau

17-01-2012 17:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ben een beetje rond aant snuffelen naar beroepen. Ik zag de opleiding intercedent / werken bij een uitzenbureau. Weet iemand welke opleiding daar het best bij aansluit?



alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Meestal vragen ze geen specifieke opleiding, maar HBO-niveau.
Alle reacties Link kopieren
Je moet over het algemeen een opleiding hebben afgerond op HBO-niveau. Belangrijker is het dat je je mannetje staat (sterke persoonlijkheid) en commercieel bent.
Alle reacties Link kopieren
hmm, ik las net MBO medewerker personeel en arbeid
Alle reacties Link kopieren
Dat zou eventueel ook kunnen, maar mijn ervaring is dat er bakken sollicitaties binnenkomen voor een dergelijke functie en dat ze dan toch iemand kiezen die HBO heeft. Maar weet je zeker dat het iets voor je is? Het klinkt heel leuk, mensen aan vacatures koppelen, maar in de praktijk ben je heel commercieel bezig, zelfs regelmatig koude acquisitie (dus bedrijven bellen die jou helemaal nog niet kennen, om daar binnen te komen etc.). Je moet goed kunnen onderhandelen over bijvoorbeeld een wervingsfee. Bij de opleiding Personeel en Arbeid gaat het meer om de zachtere kant. Ik denk dat ze dan liever iemand hebben met een commerciële opleiding.
Alle reacties Link kopieren
MBO of HBO ligt aan het uitzendbureau. Je moet meestal wel een assesment doen om te kijken wat je werk en denkniveau is.

Zelf heb ik dit werk ook gedaan, ontzettend boring.......

De hele dag achter je pc mensen bellen of ze hun nest uit willen komen om aan de arbeid te gaan, pfff

Heel statisch werk, ik had het snel gezien, niks voor mij.

Maaru succes
Ja en?
Randstad vraagt altijd HBO of WO.

Content e.d. nemen wel vaker genoegen met een MBO.
Alle reacties Link kopieren
Het allerbelangrijkste is dat je commercieel en communicatief vaardig bent. Een commerciële opleiding op MBO-niveau, aangevuld met enkele jaren commerciële werkervaring is vaak ook prima. Daarnaast moet je een beetje een plank voor je koppie hebben, omdat je bij acquisitie en "deurtje kloppen" vaak "nee" te horen krijgt.

Ik werk in de uitzendbranche, en het is echt heel leuk werk. Ik ervaar het helemaal niet als statisch of saai. Het is maar net wat je er zelf van maakt en wat gebruikelijk is binnen het bedrijf! Er zijn weken dat ik weinig op kantoor ben. Op rondleidingen bij grote productiebedrijven, gesprekken met personeelsfunctionarissen/teamleiders/directieleden, beoordelingsgesprekken met je werkende krachten, verzuimbegeleiding... Heel veelomvattend werk. Naast intercedente ben je ook accountmanager, loopbaancoach, maatschappelijk werkster (want je maakt wat mee...), politieagentje (want je maakt wat mee...). Je moet dus stevig in je schoenen staan.

Je wordt wel keihard afgerekend op cijfers en competenties, dus het kan ook weleens tegenvallen. Maar al met al vind ik het enorm leuk werk.



Succes! Als je nog vragen hebt... Stel ze gerust!
Alle reacties Link kopieren
ik denk zelf ook dat het leuker lijkt dan het is, ook door het horen van ervaringen van ex intercedenten...maar ja ieder zijn ding...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het per bedrijf verschillend is. Bij Randstad zou ik bijvoorbeeld niet willen werken, als ik de verhalen zo hoor.
Alle reacties Link kopieren
het ligt er denk ik ook aan in welke branches je mensen moet regelen etc. misschien dat dat ook het verschil maakt enne die ex intercedenten die ik ken werkten idd bij randstad...



lijkt het begeleiden van mensen naar werk die in een uitkeringssituatie zitten niet leuker, dat lijkt mij dan weer een uitdaging om wajongers aan betaald werk te helpen of mensen met een lichamelijke dan wel een ander soort handicap...
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenze schreef op 17 januari 2012 @ 21:24:

Ik denk dat het per bedrijf verschillend is. Bij Randstad zou ik bijvoorbeeld niet willen werken, als ik de verhalen zo hoor.Wat is er dan niet leuk bij Randstad?
Alle reacties Link kopieren
quote:zenga schreef op 18 januari 2012 @ 10:27:

[...]





Wat is er dan niet leuk bij Randstad?



Wat ik hoor van ex-intercedentes is dat de sfeer er niet altijd geweldig is. En dat je behoorlijk afgebakende taken hebt.

Ik werk zelf bij een wat informelere personele dienstverlener. Randstad maakt op mij een beetje een "bank-achtige" indruk.
quote:snoopylynn schreef op 17 januari 2012 @ 17:40:

MBO of HBO ligt aan het uitzendbureau. Je moet meestal wel een assesment doen om te kijken wat je werk en denkniveau is.

Zelf heb ik dit werk ook gedaan, ontzettend boring.......

De hele dag achter je pc mensen bellen of ze hun nest uit willen komen om aan de arbeid te gaan, pfff

Heel statisch werk, ik had het snel gezien, niks voor mij.

Maaru succesik heb me ook altijd afgevraagd waarom ze hiervoor HBO'ers willen hebben. Zoveel heeft het toch niet om het lijf?
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenze schreef op 18 januari 2012 @ 10:42:

[...]





Wat ik hoor van ex-intercedentes is dat de sfeer er niet altijd geweldig is. En dat je behoorlijk afgebakende taken hebt.

Ik werk zelf bij een wat informelere personele dienstverlener. Randstad maakt op mij een beetje een "bank-achtige" indruk.



Ah oke

Een kennis van mij is net begonnen bij Randstad, heb nog geen negatieve uitlatingen gehoord. Wat niet is kan nog komen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Carenze. En bij Randstad afgebakende taken? juist niet! Daarom wil Randstad mensen op HBO niveau. Vanwege de enorme diversiteit aan taken. Binnen de organisatie zelf is ook een breed scala aan functiemogelijkheden, maar zelfs binnen de functie van intercedent heb je heel veel bewegingsvrijheid. Wat Carenze al zegt, je bent accountmanager (koude aquisitie maar ook bestaande relaties onderhouden en uitbreiden), loopbaanadviseur, loopbaanbegeleider enz. En de hele dag alleen maar achter je bureau mensen uit bed bellen; dat is wellicht meer de 'planners'functie voor een specifieke productieklant, maar als consultant IT (bijvoorbeeld) is dat juist helemaal niet aan de orde.



Maar vooraf een opleiding in die richting volgen heeft geen zin, je achtergrond moet met name HBO niveau zijn (bij Randstad en een aantal andere) en commercieel. Het vak, de wetgeving leer je bij de organisatie zelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenze schreef op 18 januari 2012 @ 10:42:

[...]





Wat ik hoor van ex-intercedentes is dat de sfeer er niet altijd geweldig is. En dat je behoorlijk afgebakende taken hebt.

Ik werk zelf bij een wat informelere personele dienstverlener. Randstad maakt op mij een beetje een "bank-achtige" indruk.Dit hoor ik wel vaker maar is zeker niet het geval
Alle reacties Link kopieren
En vergeet alle zware cursussen niet... Arbeidsrecht, Wet Verbetering Poortwachter, Sales-gerichte workshops, gesprekstechnieken. Best pittige stof!
Alle reacties Link kopieren
Op http://www.seu.nl/ staat meer informatie over wat een intercedente in ieder geval allemaal moet weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven