Gezondheid alle pijlers

slijmbeursontsteking knie, ervaringen?

19-01-2012 20:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
ik heb er ook eens een in mijn knie gehad maar het was na een paar weken ( 5 of zo) toch echt wel weg. Ik zou je aanraden er nog even naar te laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het een slijmbeursontsteking is?

Het kan ook een scheurtje zijn, in meniscus of kruisband, waar vocht in zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, want ik heb al sinds augustus aan beide knieen een slijmbeursontsteking die zich zelfs lijkt uit te breiden. In het begin had ik er ook niet zo'n last van, maar het wordt steeds erger. Het was bij mij pas eind november duidelijk dat het om een ontsteking ging. Eerst nog ontstekingsremmers geprobeerd en nu heb ik over 3 weken afspraak met orthopeed staan. Het schijnt dat die een spuit in de knie kunnen zetten, maar op de plek waar het bij mij begonnen is (binnenkant) is het wat lastiger.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hypermobiel, waardoor ik de laatste jaren sowieso heel gevoelig ben voor allerlei blessures. Heb beide benen tijdens het sporten overlast doordat mijn been weggleed op een gladde vloer. Lang niet zo ernstig dus als jou en ik kan en kon ook nog gewoon fietsen en lopen. Helaas wordt fietsen de laatste weken steeds moeilijker en ik krijg ook meer pijn over de hele knie. Zwelling heb ik nauwelijks gehad, waarschijnlijk omdat het niet zo accuut was. Maar ik heb een mri gehad en daarin was dus te zien dat het om een ontsteking ging. Ik vrees dat ik de laatste weken mijn benen weer te veel heb belast, want het is nu sinds een paar dagen echt vreselijk. Baal er ook van, het lijkt wel alsof het nooit over gaat. Als je gaat googlen word je ook niet echt vrolijker. Ik heb op verschillende fora zitten meelezen en sommige mensen komen er nooit vanaf
Hier ook ontsteking van de knie, duurd nu al 3 maanden, van de week naar de dokter geweest en vandaag gaat hij het vocht eruit zuigen en dan word er een vloeistof ingespoten, klinkt wel eng, maar de arts zei mij dat het geen pijn doet. We zullen zien vanmiddag.



Ben je er inmiddels al vanaf TO?
Alle reacties Link kopieren
De spuiten hebben bij mij nooit geholpen. Na vier behandelingen bij een acupuncturist was de slijmbeurs weg.
Oh... dat klinkt niet zo positief.... maar wie weet werkt het bij mij wel? het is mijn eigen schuld, ik heb te veel gesport zonder mijn grenzen aan te geven, daar ben ik wel vanaf haha, dus netjes sporten met rustdagen en stoppen op tijd.



Hoe heb je die spuiten ervaren? is het eng ?
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw was zou ik zeker staan op een MRI van je knie,geloof mij er kan meer aan de hand zijn in je knie dan een huisarts kan vermoeden!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven