Na het ongeluk zijn er een aantal foto's gemaakt en leek alles in orde, men was namelijk bang dat ik mijn knieschijf gebroken had. Toen ik na een week uit het steunverband mocht heeft er een fysiotherapeut gekeken naar mijn knie en de banden nog eens getest. Er was geen hypertensie (teveel aan speling) en alles leek goed op zijn plek te zitten. Wel nog veel vocht en erg gevoelig maar dat was logisch na zo'n klap. (ik ben met 50 km per uur vol onderuit gegaan en mijn knie heeft de hele klap opgevangen om vervolgens op hetzelfde been/knie nog zo'n 20 meter over het asfalt door te schuiven)
Toen de zwelling na een maand nog niet echt was afgenomen ben ik bij de huisarts geweest, ook omdat ik mijn knie inmiddels wel kon belasten, dus (trap)lopen etc, maar niet goed kon buigen. Fietsen was bijvoorbeeld nog echt onmogelijk, en mijn knie langer als een paar minuten in een stand van 90 graden houden ook. Conclusie was toen dus een slijmbeirsontsteking. Dit verklaarde de zwelling, de moeite met het buigen van de knie, de warmte van het gewricht en de harde plek die ik onder mijn knie voelde. Hij heeft toen wel al meteen gezegd dat herstel wel enkele maanden in beslag zou nemen, maar ja enkele maanden dat is toch nu wel zo'n beetje?
Inmiddels kan ik wel fietsen en bijvoorbeeld met mijn benen overelkaar zitten etc. Maar het gewricht blijft gevoelig en vreemd aanvoelen. Als ik er op duw voelt het ook alsof ik op een blauwe plek duw, heel vreemd. Gewoon wrijven over de huis voelt hetzelfde als wanneer je over je voet wrijft wanneer die slaapt. Dit gevoel was meteen na het ongeluk ook al, maar toen zij men dat het kwam omdat de zenuwen in de huis door de klap waren 'doodgeslagen' en dat dit vanzelf weer bij zou trekken.
@iching, wat was bij jou de oorzaak? Bij mij was het dus vooral in het begin heel erg, maar nu is het goed te doen alleen nog hoogst irritant. Heb wel twee weken terug heel veel autogereden (5 vakantie met de auto) en dus mijn been veel in dezelfde halfgebogen stand gehad en heb sindsdien weer aanmerkelijk meer last zonder dat daar inmiddels weer echt verbetering in zit. Zijn jouw knieën ook nog steeds erg gezwollen? Ik het overignes geen ontstekingsremmers gehad, vond de huisarts niet nodig zolang ik geen echte koorts had of het gewricht niet helemaal rood werd.