Gezondheid alle pijlers

levende wormen in kabeljauw...

21-01-2012 20:47 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ben me rot geschrokken, net een lekker visie gebakken kom ik halverwege levende wormen tegen! Ik meteen hap gebeld, ben nl ook nog eens 20 weken zwanger. Kreeg alleen de mededeling dat ik veel moest drinken... boos naar ah gegaan, daar reageerde ze laconiek, was volgens hen normaal. Ik kreeg mijn maaltijd vergoed en een bosje bloemen. Thuis gaan google, werd niet erg vrolijk. Dood kan die worm geen kwaad maar levend zou hij dodelijk zijn. Help! Iemand ervaring met wormen in kabeljauw? Wat moet ik doen? Nogmaals hap bellen, weet het even niet... forum mobiel dus typfouten daardoor...
Alle reacties Link kopieren
En wat is er dan dodelijk aan?
Alle reacties Link kopieren
Koude douche via Radar, hahahaaa!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je niet meteen je vinger in je keel gestoken?

Al zou dat bij mij als ik levende wormen in m'n eten vind niet nodig zijn, dan komt t vanzelf wel..
Een dodelijke worm in Ned. kabeljauw? Uberhaubt, een dodelijke worm? Wat is dat dan voor worm? Raar verhaal en je was al aan het bakken en daar kroop de levende dodelijke worm ineens tevoorschijn dan?
Ik bedoel, hij leefde nog na het bakken, hoe bak je je vissie dan? Niet erg lang?
Alle reacties Link kopieren
En bij de AH vinden ze dit normaal, ik had de hele winkel op stelten gezet.



En idd net als stoeltie, het overgeven ging vanzelf, bbrrr
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Dus heb je de vis niet goed gebakken, want nog rauw. En je hebt toch geen worm gegeten, dus niets aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
Maar.. heb je de wormen levend gegeten, dood gegeten of helemaal niet gegeten?



Dat maakt nogal een verschil.

Alleen als je zo'n levende worm hebt opgegeten (zonder te kauwen ) is het wel gevaarlijk ja.



Hier al gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet, hij was gebakken, maar de wormen leefden nog? Wat waren dat dan voor dodelijke, levende monsterwormen? Of heb je teveel horrorfilms gezien?
Nou, dodelijk lijkt zo'n worm me niet zo snel. Maar goed, leuk is anders. Google eens op haringworm. Was dat 'm?
Alle reacties Link kopieren
Nou de vis zeker goed gebakken, hij was super gaar. Maar op internet lees ik dat die worm alleen dood gaat bij bevriezing -20 of verhitting boven de 100 graden. Een vis bakken doe je niet bij 100 graden. En volgens de vwa mag hij niet voorkomen maar is ah vaker over de scheef gegaan. En natuurlijk heb uk geprobeerd over te geven maar dat lukte maar half...
Alle reacties Link kopieren
vwa klacht in dienen, naar de huisartsenpost gaan en worm meenemen? of wat daar van over is?:P
Alle reacties Link kopieren
Maryni, weet niet of ik er een op heb maar ze waren vrij klein niet echt opvallend en ligt van kleur. Kabeljauw was gekruid ed dus viel me pas laat op.
Alle reacties Link kopieren
..... getverrrrrrrr......



maar waarschijnlijk heb je m wel dood gekauwd als je er 1 in je mond hebt gekregen
Alle reacties Link kopieren
quote:astrape schreef op 21 januari 2012 @ 20:56:

Nou, dodelijk lijkt zo'n worm me niet zo snel. Maar goed, leuk is anders. Google eens op haringworm. Was dat 'm?



Kan anders best dodelijk zijn hoor! Als je m levend doorslikt, kan ie zich een weg eten door je buikwand en zich ergens in je lichaam nestelen en voortplanten (aldus de info uit linkje in vorige post).



En dan heb je dus anisakiasis (google maar ff )
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een filmpje van de worm!



http://www.dumpert.nl/med ... oop_bij_albert_heijn.html





Het is dus al eerder gebeurt maar blijkbaar was dit geen aanleiding om maatregelen te nemen.



Gaat lekker bij Albert Heijn.



Met kerst ook al tientallen mensen ziek geworden van bedorven kalkoen van de Albert Heijn.



http://www.ad.nl/ad/nl/11 ... bedorven-kalkoen-AH.dhtml



En wèl de hoofdprijs betalen!
Alle reacties Link kopieren
in de winter heeft kabeljauw dat wel vaker, wormpjes zitten meestal op de buikwand. Ze overwinteren zeg maar in de kabeljauw. Kan me niet voorstellen dat het kwaad kan.

Als je de vis goed gebakken heb, kunnen ze zo wie zo niet meer leven.



RELAX!
Ik las juist bij goed doorbakken. Enkele min op 60 graden.

http://www.parasitologie.nl/index.php?id=167



Ik zou de huisartsenpost nog een keer bellen en vragen naar deze worm. En ook je zwangerschap vermelden.



btw, wat past je ava goed bij dit topic .
Alle reacties Link kopieren
Getver! Maar hoezo zijn die wormen dan dodelijk? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal
Alle reacties Link kopieren
Nou flip bedankt voor je warme respectvolle reactie, not.
quote:annie2 schreef op 21 januari 2012 @ 21:01:

in de winter heeft kabeljauw dat wel vaker, wormpjes zitten meestal op de buikwand. Ze overwinteren zeg maar in de kabeljauw. Kan me niet voorstellen dat het kwaad kan.

Als je de vis goed gebakken heb, kunnen ze zo wie zo niet meer leven.



RELAX!Dat gaat toch helemaal neit op als TO ze heeft zien bewegen op haar bord?
Alle reacties Link kopieren
Even gegoogled en ik vond dit:





Meld a.u.b. onregelmatigheden met/in voedsel altijd bij de Voedsel en Waren Autoriteit, zo voorkomt u dat er nog meer mensen risico lopen en dat fabrikanten en/of winkels geen actie ondernemen.



Voedsel en Waren Autoriteit



Voedsel en Waren Autoriteit (VWA)

Telefoon: 0800-0488 (Gratis nummer)

Email: info@vwa.nl
quote:flip123456789 schreef op 21 januari 2012 @ 21:01:

Getver! Maar hoezo zijn die wormen dan dodelijk? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.http://www.parasitologie.nl/index.php?id=167

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven