Mail naar ex sturen of niet?

21-01-2012 14:59 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik hoop dat iemand advies heeft.

Mijn ex stond op mijn voicemail, hij wilde graag weten hoe het met me is. Ik heb geantwoord in een sms dat het beter voor me is geen contact met hem te hebben.

Nu vraag ik me af of het verstandig is om het in een email uit te leggen. Enerzijds, hij wil het graag weten, anderzijds, het gaat niet zo goed met me, dus het zal voor hem niet zo leuk zijn om te lezen hoe het met mij de afgelopen maanden gegaan is. Ik stel me zo voor dat ik over een tijdje, als ik mijn kracht weer een beetje terug heb, eens met hem afspreek en hem, zonder al te veel in mijn emoties te zitten, vertellen wat ik van onze verhouding vond en van de manier waarop hij met me omgegaan is (was niet leuk).

Of ik geef hem nu de gelegenheid erop in te gaan. Misschien kan ik dan wat milder naar het verleden kijken?

Ik weet het niet meer. Even op m'n handen zitten en over een paar maanden kijk ik wel verder?

En, ik vind het ergens niet leuk als hij zou weten dat het niet goed gaat, mijn gekrenkte ego wil laten zien dat de breuk mij niets heeft gedaan.

Overigens, ik denk dus dat het het beste is, over het algemeen, om afstand te houden als je nog niet over diegene heen bent. Maar afstand is nu moeilijk omdat hij op de voicemail staat...

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor moeite is het nu om even een klein berichtje terug te sturen. Je bent toevallig niet mijn ex-vriendin? Die flikte het ook. Ik heel lief een nieuwsjaar smsje sturen en krijg vervolgens niks terug. Hoe kinderachtig is dat. Ik bedoel, je hebt toch een relatie gehad en ja het is nu over, maar moet je dan direct als een klein kind heel spastisch en krampachtig elkaar opeens ontwijken? Ben blij dat ik hier toch wat 'verstandelijker en praktischer' in sta.



Dat je niks terug stuurt vind ik dus onfatsoenlijk, zo sta ik er in..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet tot wie jij je richt twijfelman1? Volgens mij heb je ook niet alles gelezen. Ik heb hem netjes ge-sms't, want, ik probeer een ander te behandelen zoals ikzelf behandeld wil worden. Daar hoort negeren niet bij dus ik heb hem niet genegeerd. Echter, terugbellen is geen optie als er een grote kans is dat ik erna een huilbui krijg en hem ga missen. En een mail gaat ook niets oplossen. Ik moet me zo min mogelijk met de materie bezighouden. Dit gedoe duurt al lang genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelman1 schreef op 22 januari 2012 @ 14:34:

Wat voor moeite is het nu om even een klein berichtje terug te sturen. Je bent toevallig niet mijn ex-vriendin? Die flikte het ook. Ik heel lief een nieuwsjaar smsje sturen en krijg vervolgens niks terug. Hoe kinderachtig is dat. Ik bedoel, je hebt toch een relatie gehad en ja het is nu over, maar moet je dan direct als een klein kind heel spastisch en krampachtig elkaar opeens ontwijken? Ben blij dat ik hier toch wat 'verstandelijker en praktischer' in sta.



Dat je niks terug stuurt vind ik dus onfatsoenlijk, zo sta ik er in..



Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf onder welke omstandigheden/waardoor het uit is gegaan.

Als hij is vreemdgegaan of nog iets lulligers heeft gedaan, hoeftie na een paar weken niet aan te komen met "hoi, hoe gaat het". Misschien wel nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Angela, ben zelf mezelf ook weer aan het terug vinden.

Na de breuk bleef hij contact zoeken. Ik heb 1 sms gestuurd.

Daarna heb ik nergens meer op gereageerd, Omdat ik wist dat hij weer ging manipuleren. Dit keer trapte ik er niet meer in.



Twijfelman, ben jij mijn ex;)



Serieus kreeg met oud en nieuw ook een sms. Daar heb ik ook niet op gereageerd. Het heeft geholpen, want hoor sinds dien niets meer van hem.



Wat ik wil zeggen, is wanneer je alles wilt verwerken om weer op kracht te komen.... Je dat het beste doet door echt alle contact te vermijden. Anders blijf meer met hem bezig, terwijl het volgens mij de bedoeling is, om je op jezelf te richten.



Heel veel sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Dank je sam36, jij ook sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelman1 schreef op 22 januari 2012 @ 14:34:

Wat voor moeite is het nu om even een klein berichtje terug te sturen. Je bent toevallig niet mijn ex-vriendin? Die flikte het ook. Ik heel lief een nieuwsjaar smsje sturen en krijg vervolgens niks terug. Hoe kinderachtig is dat. Ik bedoel, je hebt toch een relatie gehad en ja het is nu over, maar moet je dan direct als een klein kind heel spastisch en krampachtig elkaar opeens ontwijken? Ben blij dat ik hier toch wat 'verstandelijker en praktischer' in sta.



Dat je niks terug stuurt vind ik dus onfatsoenlijk, zo sta ik er in..



Tsja, de relatie is toch over en ik neem aan dat hier een reden voor is. Jouw ex is toch niet verplicht aan jou te melden hoe het gaat of jou een gelukkig nieuwjaar te wensen?

En ze is toch duidelijk door niets te laten horen: ze wil GEEN contact met jou. Jij hebt dat blijkbaar verkeerd ingeschat. Niets onfatsoenlijks aan.
Alle reacties Link kopieren
En TO: sterkte en je bent hem niets verplicht. Heb je je ex ook uit je vriendenlijst gehaald van hyves/ facebook? Dat helpt ook om (echt) afstand te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet tegen mezelf blijven zeggen dat ik hem niets verplicht ben. Hij wilde geen relatie met mij, dan mag ik mijn afstand nemen om daar mee te dealen. Ik doe niet aan social media, maar zijn telnrs, mailtjes enz allemaal verwijderd Ik zie over een paar maanden wel waar ik dan behoefte aan heb. Die mail ga ik niet sturen, hij is niet achterlijk en weet heus wel dat ik gekwetst ben.

Maar ik ben wel een voorstander van niet negeren, alhoewel je na een breuk niet vanalles kan verwachten van je ex. Voor sommigen is het best lastig en kan je niet verwachten dat ze gezellig contact houden.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een mail stuurt, kan hij daarop reageren.

En wat doet dat dan met jou?



Nu lijkt me negeren het beste voor jou!

Ik weet niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan,

Maar hij wilde niet meer en jij hebt nu een hoop verdriet.

En je wilt weer je kracht terug krijgen. Dat is toch het negeren waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven