Lijf & Lijn alle pijlers

Welke verzekering voor beugel volwassenen

27-08-2011 17:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Eindelijk heb ik de beslissing genomen om voor een beugel te gaan. Al mijn hele leven staan mijn tanden boven lichtelijk naar voren. Volgende week heb ik een afspraak bij de orthodontist. En nu ik eenmaal de beslissing heb durven nemen heb ik er ook zooo'n zin in.



Mijn verzekeraar (de Friesland) verzekerd helaas maar eenmalig tot ¤ 750,- dit is bij lange na niet voldoende. Voor deze verzekering moet ik me dan eerst ook nog bijverzekereren.



Ik zag al meerder topics over beugels voor volwassenen maar ik vraag me af voor welke verzekeraar jullie hebben gekozen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maartje78 schreef op 27 augustus 2011 @ 17:32:

Mijn verzekeraar (de Friesland) verzekerd helaas maar eenmalig tot ¤ 750,- dit is bij lange na niet voldoende. Voor deze verzekering moet ik me dan eerst ook nog bijverzekereren.Ik denk dat je daar sowieso niet onderuit komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je als volwassene een beugel heel erg lastig vergoed dan wel verzekerd. Ik heb die van mij helemaal zelf moeten betalen in 2008 omdat het puur cosmetisch was.

Misschien dat er uitzonderingen zijn voor kaakproblemen of na een ongeluk.

Succes! Het is mij 500% meegevallen. En eenmaal een beugel, dan valt het pas op hoeveel volwassenen er met een beugel rondlopen.

Bracebuddies!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen enkele verzekering kunnen vinden die het 100% dekt. Een paar jaar geleden dekte avero achmea het meest, maar die is nu ook al drastisch vermindert.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het geen medische indicatie is, snap ik best dat ik (een gedeelte) zelf moet betalen.

Ik vraag me alleen af of er een verzekeraar is die de kosten grotendeels dekt.



Echt raar, ik schaamde me er altijd zo voor maar toch nooit een beugel genomen. Nu kan ik niet wachten...
Alle reacties Link kopieren
ja kan het beter vragen in dat volwassenen beugel topic, daar zijn de meeste er meer van op de hoogte welke verzekering het beste past.

ik ben destijds overgestapt naar anderzorg.

als je dit jaar nog kan beginnen heb je in ieder geval een groot deel al gehad het plaatsen en alle vooronderzoeken kosten namelijk een groot gedeelte van het totaal en daar kan je die 750 euro dan mooi bij gebruiken.

je moet trouwens ook kijken of je al gelijk geld terug krijgt en niet dat je eerst een jaar bij de verzekering moet zitten oid.
Dat gaat nog moeilijk worden denk ik. Je moet denk ik sowieso een uitgebreide tandverzekering afsluiten en daarbij zit meestal wel een soort van selectie. Als je daarbij al aangeeft dat het voor een beugel is kan het goed zijn dat je afgewezen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maartje,

Welke verzekering heb je uit eindelijk genomen? En zit je beugel er al in?
Wist je dat je je basis en aanvullende verzekering bij verschillende maatschappijen mag afsluiten?! Dat kan een hoop schelen.

Op de site van tandarts.nl hebben ze wat verzekeringen met elkaar vergeleken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven