Voorpret (?) zwangerschap

20-01-2012 13:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ook ik weet dat hier al veel over wordt gepraat via forums, toch vind ik veel gesprekken via Google die van jaren geleden zijn of net niet meer aan de gang.

Graag zou ik in contact willen komen met meiden die, net als ik, nu bezig zijn met de 'voorpret' naar hopelijk een zwangerschap.

Zelf ben ik eind juni gestopt met de pil. Pas 5 maanden later, begin december, ongesteld geworden. Net een cyclus van 42 dagen achter de rug, 2 dagen ongesteld geweest en that's it. Ik slik Kruidvat zwanger worden en teunisbloemolie.

Wie heeft een soort gelijk verhaal, tips of wat dan ook? en wil mee kletsen hierover? ik hoop hier soms ook enige steun uit te kunnen halen... Ik noem het maar 'voorpret' om het positief te houden, wel zo fijn, maar er zijn al wat tranen gelaten in dit hele traject natuurlijk!



Ik hoor graag van jullie!!



Jes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf in augustus met de pil gestopt en ik werd gelijk weer regelmatig ongesteld, dus ik was al helemaal opgelucht totdat hij vorige maand opeens wegbleef. Kennelijk zijn die eerste regelmatige maanden toch nog door pil gestuurd geweest en begint het nu pas echt. Ik zou ook vandaag ongesteld moeten worden als het weer regelmatig zou zijn, maar ik ben heel benieuwd. Voel nog maar weinig, vind het echt vervelend om steeds maar af te moeten wachten, maar goed geduld is dan ook niet mijn sterkste kant.



Vervelend dat het zolang heeft geduurd voordat je ongesteld werd maar ik denk dat je van die eerste paar keer nog niet echt conclusies kan trekken hoor, er kan vast nog wel veel veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in november gestopt met de pil en heb op mijn mobiel een app waarin ik precies kan zien wanneer ik vruchtbaar ben, de eisprong heb en wanneer ik ongesteld moet worden. En tot nu toe klopt het precies! Ik voel wanneer ik eisprong heb en dat klopt tot nu toe met wat in de app staat ...



Man en ik proberen in de vruchtbare periode regelmatig seks te hebben, alleen ben ik nu ook die periode met zondag eisprong, alleen is hij een lang weekend weg ......
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dark en Francisca,



Nog even uitvogelen hoe dit werkt hoor!

Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad lastig je geduld te bewaren.. 5 maanden wachten op je eerste keer ongesteld worden is geen pretje, ik was echt bang dat mijn lichaam het niet meer 'deed'. Een vriendin van mij zegt ook dat zij haar eisprong echt kan voelen, ik heb zoiets dergelijks nog niet meegemaakt. Omdat mijn cyclus nog zo ´vers´ en onregelmatig is, is het uitrekenen van mijn vruchtbare dagen denk ik nog niet te doen. Ik zit er nu ook alweer een beetje mee dat ik maar twee dagen ongesteld ben geweest, beetje kort lijkt mij.. Ik hou nu ook een tabel bij en temperatuur elke ochtend.. Wie weet hebben we daar wat aan! haha

Hopelijk word je een dezer dagen ongesteld Dark!

Ik ga die App is even opzoeken Francisca, klinkt handiggg!
@Francisca, zorg dat je op het allerlaatste moment nog met je man naar bed gaat. Zaadcellen blijven vaak een tijdje leven.

De kans dat ze zondag halen is vrij groot .



Na je eisprong ben je overigens nog maar een dag vruchtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor, vijf maanden is dan echt lang en met alle verhalen dat er misschien iets mis kan zijn. Ik maak me daar soms ook wel zorgen over.

Ik voel mijn eisprong niet echt geloof ik, maar ik weet wel wanneer hij ongeveer is. Ik houd het bij op menstruatiekalender

Ik ben trouwens ook altijd maar heel kort ongesteld, max. drie dagen volgens mij was ik dat ook al voordat ik aan de pil ging maar dat weet ik niet zeker. Nouja, hier nog niets iig..
Alle reacties Link kopieren
Stop met de teunisbloem olie als je weet dat je zwanger bent, het kan namelijk een miskraam veroorzaken. Beter kan je tarwekiem olie gebruiken. Ook voor het verkorten voor je cyclus.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Jou verhaal lijkt wel een beetje op dat van mij! Eind juni gestopt met de Nuvaring, tot begin januari niet ongesteld geweest en toen kwam 't weer op gang! "Netjes" 7 dagen wat bloedverlies gehad en vanaf toen is het weggebleven. Ik slik ook kruidvat zwanger worden en tarwekiemolie! Ook gebruik ik zo'n app op m'n mobiel. M'n eisprong zou gisteren zijn geweest, maar eergisteren voelde ik me behoorlijk k*t en had ik diverse "kwaaltjes" denk dus dat ie een dag eerder was, als ik er al een heb. De gyn heeft half december namelijk PCOS bij me geconstateerd. Direct gestart met afvallen want ik had overgewicht, nu -7,5kg verder en zie daar 't resultaat! Ben heel benieuwd of en hoe mn cyclus zich nu gaat herstellen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou trouwens ook mn temp bij! Wel handig..:) mag ik vragen hoe jou verloop eruit ziet? Ik kan wel een duidelijke daling en stijging zien, maar hoe weet je dan zeker dat dat ook je eisprong was?
Alle reacties Link kopieren
hey jes, ik las net ook je bericht op het zwanger worden forum.



Ik snap wel hoe je je voelt. Ik heb ook weinig geduld, maar heb maar 37 dagen hoeven wachten tot eerste menstruatie. En ik ging al steeds naar de wc om te kijken, dus als je 5 maanden hebt moeten wachten. wat een ramp.

Je zou ook even langs de huisarst kunnen gaan. Kijken wat hij zegt. Maar voor een ander is het makkelijk gezegd dat je geduld moet hebben.



Mijn menstrautie was ook een beetje raar. Eerst 1 dag heel weinig, 1 dag hevig, weer een dag heel weinig en toen was er anderhalve dag niks en daarna weer een dag licht bloedverlies.

Nu ben ik op dag 26. Dus ga weer afwachten, omdat ik voor de pil altijd een dag of 24 a 25 had.



Ik ga in ieder geval nooit meer aan de pil. Ik voel me nu veel beter Zit lekkerder in mn vel enzo. Ik slikte de diana 35 die is ook wel zwaarder.



Hoe lang heb je de pil geslikt?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie reageren.. Even (snel) een reactie via m'n telefoon! Gaat minder makkelijk haha...

Olmpie: ik heb ook voor t tempen een curve gedownload waarop ik alles kan bijhouden. Doe het sinds gister, daarvoor ook al maar deed t oraal en dat is niet precies t noemen.. Nu rectaal, moet beter gaan. Wat goed dat h zoveel gewicht kwijt bent! Super knap! Waar staat PCOS voor?



Ik heb me er snel bij neergelegd dat mn menstruatie uit bleef, stress is ook niet goed ntrlk. De HA zei dat t meer voor komt en dat ik bij een half jaar uitblijven naar de gyn kon. Spannende tijden voor jou Miepie?!! Ik ga ok echt nooit meer die troep slikken, heb het 10 jaar gedaan.. Ook Diane vanwege mijn huid, nu dus eem ramp haha en ook te emotioneel maargoed.. Deal with it!
Alle reacties Link kopieren
Jeuj, ik ben ongesteld



Vanaf wanneer willen jullie proberen om een kindje te krijgen?



En Olmpie, wow wat knap zeg, zoveel afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
Haha wat fijn Dark! Toen ik in juni gestopt ben met de pil hebben we dat meteen gedaan met het idee zwanger te worden maar niet door te gaan uitrekenen wanneer we het beste sex kunnen hebben o.i.d. Als het komt dan komt het, duurt het even dan is het ook goed.. Als m'n lichaam het maar 'doet'!

Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hej Olm jij ook hier



@ Jes87 met teunisbloem zou ik ook stoppen. Ik zou je Solgar prenatal nutrient in combi met tarwekiem olie aanraden! (tarwekiem voor zowel jezelf als partner)



http://www.solgar.nl/prod ... lexen/prenatal-nutrients/



http://mens-en-gezondheid ... erschap-gezonde-tips.html



Ik hoor veel positieve geluiden over deze producten. (incl mezelf, ben nl ook snel zwanger geraakt)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Lilly, ik ga dr ook nog even achteraan, al gebruikte ik sowieso geen teunisbloem.



@jes, ik wilde eerst even afwachten wat m'n lichaam zou doen zodat als we er echt voor willen gaan, alles zou werken. We hebben dus eerst wel condooms gebruikt en voorzichtig gedaan en nu hebben we zoiets van, we zien wel. Dat is nu een half jaar geleden.

We willen niet te geforceerd bezig zijn en t vooral leuk houden. Ik denk wel dat als het niet 'snel' raak is, we wat gerichter gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Lilly, nu dus zwanger? of is het kindje al geboren?



Verstandig Dark, nu dus in zelfde fase als wij! Spannend!



Tempen lijkt nu trouwens beetje betrouwbaar te worden, temperatuur blijft hetzelfde, zeker nu ik niet meer ongesteld ben.. Benieuwd wanneer hij stijgt!
Alle reacties Link kopieren
Haay Lil! Ja ik ook hier..hihi



Hmm heb je meerdere succesverhalen gehoord dan over dat specifieke merk? Misschien toch maar eens naar kijken dan!



@PCOS..moet je maar even op googelen, kan het niet kort hier uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
@Jes, fijn dat het tempen goed gaat. Op babybytes kun je een hele handige kaart bijhouden en hij vult dan zelf in wanneer je eisprong ongeveer is geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven