Geld & Recht alle pijlers

Waar op letten bij uitvaartverzekering?

26-01-2012 20:18 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,



Tot mijn 18e was ik voor uitvaartkosten meeverzekerd met mijn moeder. Nu ben ik 22 en er onlangs achter gekomen dat ik op dit moment geen uitvaartverzekering heb. Niet zo fijn voor mijn ouders natuurlijk mocht mij iets overkomen.



Nu heb ik op independer.nl even snel gekeken wat zoiets kost. Maar waar moet ik nou precies op letten bij een uitvaartverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Ze vinden wel een weg om van je lichaam af te komen hoor, met of zonder verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Niet afsluiten en zelf sparen. Dat is echt het enige waar je op moet letten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pa zei: "leg mij maar in de goot met een eind worst in mn kont, dan slepen de hondjes mij wel weg"... maar dat was een amsterdammer he... ik zeg: wie dan leeft (dood is) wie dan zorgt... pffff
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik zou er op letten dat je je niet verzekerd voor een x bedrag maar voor een 'pakket'. Dus liever een verzekering voor een kist van type zus en zo, zoveel kaarten, wel of geen volgauto's, etc. Op die manier voorkom je door inflatie ernstig onderverzekerd raakt.
En inderdaad, zelf sparen is nog een beter idee!
Alle reacties Link kopieren
zonde, een uitvaart verzekering. Over het algemeen betaal je veel meer aan een uitvaart verzekering dan dat je er zelf geld voor zou reserveren. Kijk ook uit bij "in natura", zul je zien dat je de simpelste kist krijgt en de gasten 1 bakje oude koffie.
Alle reacties Link kopieren
nix geregeld dus

en toen mn pa dood ging moest ik er geld bijleggen...jammer dan...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:pokkewijf schreef op 26 januari 2012 @ 20:27:

nix geregeld dus

en toen mn pa dood ging moest ik er geld bijleggen...jammer dan...Jij hebt ook niks geregeld? Dat wil je toch niet voor de nabestaanden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zou letten op het soort verzekering, veel bedrijven werken met een pakket en dat je dan bij moet verzekeren voor extra's, is volgens mij niet zo gunstig omdat je vast andere dingen wilt dan in dat pakket zitten en dus altijd bij moet verzekeren. Dus gewoon voor een bepaald bedrag verzekeren waar je alles van kan betalen lijkt mij het beste. Ook even letten hoe lang je premie moet betalen, gangbaar is tot 65 jaar, tot 85 jaar, of levenslang. Kan nogal wat schelen in premie.
Wat Olifant zegt is ook waar, je moet idd goed kijken wat je wilt. Eigenlijk je hele uitvaart al tot in detail uitwerken, voordat je eventueel een verzekering afsluit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nog bij je ouders op de polis kan staan.

Mijn zoon ook, het maakt DELA niet uit waar hij woont, als de premie maar betaald wordt.



Het is anders als je ouders je uit de polis hebben laten halen, wat dom is, het is maar centenwerk, ik betaal voor mijn zoon van 40 maar 60 Euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 26 januari 2012 @ 20:27:

nix geregeld dus

en toen mn pa dood ging moest ik er geld bijleggen...jammer dan...

Bijleggen is dus nog altijd beter dan alles moeten betalen. Vind het best asociaal om niks te regelen. Niet iedereen kan zomaar een groot bedrag altijd op de spaarrrekening hebben staan. Ik weet bijvoorbeeld dat als mijn ouwe doodgaat ik die uitvaart uit eigen zak mag betalen. Wat dus niet kan. Want centen heb ik niet.



En hoe zit het dan met als ik bijv. over 5 jaar dood zou gaan? Krijg ik dan gewoon de uitvaart waar ik voor verzekerd ben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 26 januari 2012 @ 20:31:

[...]



Bijleggen is dus nog altijd beter dan alles moeten betalen. Vind het best asociaal om niks te regelen. Niet iedereen kan zomaar een groot bedrag altijd op de spaarrrekening hebben staan. Ik weet bijvoorbeeld dat als mijn ouwe doodgaat ik die uitvaart uit eigen zak mag betalen. Wat dus niet kan. Want centen heb ik niet.



En hoe zit het dan met als ik bijv. over 5 jaar dood zou gaan? Krijg ik dan gewoon de uitvaart waar ik voor verzekerd ben?Je krijgt dan de uitvaart waarvoor je betaald, er wel voor zorgen dat je niet onder verzekerd bent, beetje uitvaart kost al snel 6.000 euro.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik zou dus echt niet voor een bedrag gaan. Was je 15 jaar geleden uitstekend verzekerd voor 5000 gulden, in deze tijd kun je daar helemaal niets meer mee!
Ik heb een uitvaartverzekering in natura. Hierin zit een vast aantal onderdelen / diensten waarvoor ik verzekerd ben, en zal ik dus idd nooit onderverzekerd zijn. Het is een polis voor 30 jaar lang, en na die 30 jaar zal ik (premiestijgingen meegerekend) ongeveer ¤ 3500 betaald hebben. Zelf sparen zou voor mij niet werken, en ik zou veel meer moeten sparen dan die ¤ 3500.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ballover schreef op 26 januari 2012 @ 20:29:

Hoi,



Ik zou letten op het soort verzekering, veel bedrijven werken met een pakket en dat je dan bij moet verzekeren voor extra's, is volgens mij niet zo gunstig omdat je vast andere dingen wilt dan in dat pakket zitten en dus altijd bij moet verzekeren. Dus gewoon voor een bepaald bedrag verzekeren waar je alles van kan betalen lijkt mij het beste. Ook even letten hoe lang je premie moet betalen, gangbaar is tot 65 jaar, tot 85 jaar, of levenslang. Kan nogal wat schelen in premie.

Ik kreeg bij verzekeraar X de optie 30 of 40 jaar premie betalen. Ben nu 22 dus dat is tot mn 52e/62e.



Liefst zou ik gewoon een bedrag willen en dan mn nabestaanden gewoon zelf laten bepalen hoe en wat ze willen. Van mij mag het allemaal best simpel, hoef niet per se een dure kist of dure wagen ofzo. Maar dat laat ik dus aan mijn nabestaanden over. Voor hun is het belangrijker wat voor uitvaart ik heb dan voor mezelf, ik ben dan toch al dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 26 januari 2012 @ 20:33:

Ik zou dus echt niet voor een bedrag gaan. Was je 15 jaar geleden uitstekend verzekerd voor 5000 gulden, in deze tijd kun je daar helemaal niets meer mee!Naar aanleiding hiervan dan de volgende vraag. Kun je je verzekering in de loop der jaren ook nog aanpassen? En hoe zit het als je wilt overstappen van verzekeraar? of als je naar het buitenland verhuist?
Volgens mij houdt een uitvaartzekeraar wel rekening met inflatie en heeft het wel zin om voor een bepaald bedrag te sparen.

Zelf sparen en niet verzekeren kun je doen, maar als je ineens jong dood gaat, heb je daar weinig aan.. Been there done that..



En zoveel kost het niet als je je als jongere verzekert. Ik zou nooit een polis in natura nemen, want je hebt echt weinig keus uit dingen, doe mij dus maar wel een bepaald bedrag..
Alle reacties Link kopieren
quote:lasvegas84 schreef op 26 januari 2012 @ 20:49:

Volgens mij houdt een uitvaartzekeraar wel rekening met inflatie en heeft het wel zin om voor een bepaald bedrag te sparen.

Zelf sparen en niet verzekeren kun je doen, maar als je ineens jong dood gaat, heb je daar weinig aan.. Been there done that..



En zoveel kost het niet als je je als jongere verzekert. Ik zou nooit een polis in natura nemen, want je hebt echt weinig keus uit dingen, doe mij dus maar wel een bepaald bedrag..Voor mij zou het (naar boven afgerond) 7 euro per maand zijn. Dat heb ik er best voor over. Zelf sparen kan inderdaad ook, maar mocht je ooit schulden krijgen, werkloos raken, etc etc...weg spaargeld. En als ik over 2 jaar doodga heb ik geen spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij elke verzekeraar elk jaar indexeren, dus de inflatie corrigeren zogezegd. Overstappen is altijd mogelijk, bij de meesten kan je als je na minstens 5 jaar weggaat bij ze zelfs een x bedrag meekrijgen van je gespaarde premie. Ik heb me er een beetje in verdiept een aantal maanden geleden!
Wat let je om eens rond te bellen/mailen voor info? Hier roept toch iedereen iets anders. Niets doen is geen optie, je hebt (als het goed is) nog genoeg tijd om iets te regelen!
quote:lasvegas84 schreef op 26 januari 2012 @ 20:49:

Volgens mij houdt een uitvaartzekeraar wel rekening met inflatie en heeft het wel zin om voor een bepaald bedrag te sparen.

Zelf sparen en niet verzekeren kun je doen, maar als je ineens jong dood gaat, heb je daar weinig aan.. Been there done that..



En zoveel kost het niet als je je als jongere verzekert. Ik zou nooit een polis in natura nemen, want je hebt echt weinig keus uit dingen, doe mij dus maar wel een bepaald bedrag..Dat maakt mij (en manlief) dan weer niet uit. Zolang alle (in mijn ogen) benodigde dingen aanwezig zijn vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
Normaal verzeker je je tegen een risico. Verzekeringsmaatschappijen halen hun winst uit de mensen bij wie ze niet uit hoeven te keren. Omdat hun huis nooit is afgebrand en hun laptop niet gestolen.

Uitvaart is geen risico maar een zekerheid. De maarschappij moet altijd uitkeren, bij iedereen. Dus halen ze hun winst uit de premies die doorgaans hoger zijn dan wat er wordt uitgekeerd. Het is dus slimmer om te sparen dan om je te verzekeren. Dat geldt trouwens voor heel veel verzekeringen.

De echt grote rampen moet je je natuurlijk wel tegen verzekeren. Brand, arbeidsongeschiktheid, dat soort dingen, daar valt niet tegenop te sparen, maar de andere dingen beter niet verzekeren. Spaar het geld van al die verzekeringen en accepteer het dat je af en toe ergens voor moet betalen. Uiteindelijk scheelt het je veel geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:lasvegas84 schreef op 26 januari 2012 @ 20:49:

maar als je ineens jong dood gaat, heb je daar weinig aan.. Been there done that!

Dus reincarnatie bestaat?



Maar ik snap wel wat je bedoelt. Daarom is het ook zo belangrijk om snel te beginnen met sparen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven